Vyrazeni vs Zarazeni

Ať už se chcete stát lepším řidičem, nebo poradit ostatním, jak se zlepšit.
Odpovědět
Uživatelský avatar
GeneHawkins
Letec
Příspěvky: 2158
Registrován: čtv 09 srp 22:26

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od GeneHawkins »

fmb píše:Motor vzdy spotrebuvava palivo akykolvek je typ motora musi mazat aj valec a to prave tym palivom, cize vstrekuje vzdy daco
To si pleteš s dvoutaktem. Ostatní motory jsou mazané olejem a nikoli palivem. Co se týče ventilových sedel, tak ty není třeba v tu chvíli mazat, protože nejsou tepelně namáhaná.
fmb píše: tiez aby aj nevychladol.
Vzhledem ke tření zcela nevychladne, navíc to většinou nebude dlouhodobá záležitost. Prostě tam nejde ani kapka paliva.
fmb píše:Osobne neverim tym pocitacom lebo som si nie isty ako meraju prietok paliva viem ze male prietoky potrebujete coriolisov merac prietoku ktory je relativne drahy (priemyselny aj cca 3000€)
To už je úplně zcestná teorie. Jak je už výše, počítač počítá spotřebu dle času otevření ventilu, protože průtok je daný konstrukčně.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od Vana »

Brus píše:To skoro zni, jako bys to zkousel u auta bez hydromenice, co shorelo jako prvni? :-)
Nezkoušel ale rozdíl myslím je v tom, že u manuálu dáš nějaký vyšší kvalt a brzdama to snadno zastavíš - tedy pokud je v pořádku spojka.

automat si sám podřadí až na nejnižší stupeň a ještě u něj moment násobí měnič, takže brzdy s tím budou mít asi víc práce. A u zastaveného auta s motorem na plný plyn to podle mě měnič odpraví za chvíli
Kuban
Adept autoškoly
Příspěvky: 15
Registrován: pát 28 dub 09:01

Re: Vyrazeni vs Zarazeni

Příspěvek od Kuban »

Jezdí se tak aby se používal motor a né brzdy.

Když jedeš 50 a půstíš plyn a auto drží 50 je to OK
Když jedeš 50 a pustíš plyn a auto ztrácí rychlost a ty vyřadíš na N je to OK
Když jedeš 50 a pustíš plyn a auto začne ztrácet rychlost a ty chceš zpomalit je to OK

Co to znamená? Že ikdyž auto na N žere palivo, pořád setrvačností dojede dál a spotřeba se na vzdálenosti úplně rozpustí.

Řidič co jede 50, jede z kopce na převod půstí plyn zbrzdí na 45 a pak zase přidá plyn a srovná to na 50, jede zaprvé neplynule a zadruhé to dorovnávání rychlosti plynem je znatelně horší na spotřebu než když spotřebuje pár kapek na volnoběhu....

Proto se i neutrál na spotřebu používá i u moderních aut.

A mnoho lidí to stále né a né pochopit :-)
Odpovědět