Rapid Liftback 1,2tsi

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Marti_
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 08 led 11:44

Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od Marti_ »

Zdravím,

snad mě tu neukamenujete za můj doraz :-s Snažila jsem se pročíst všechna témata, kde je Rapid 1,2tsi zmíněn, ale ani tak nemůžu dohledat odpověď na mou otázku, protože v příspěvcích se mi zobrazuje jen datum a nikde nevidím rok.. a v jiných článcích na netu jsem taky nedohledala..

Vyrábí se už tento motor s řemenem?? Jestli ano, od jakého roku? Dohledala jsem jen, že od 2013 má silnější řetěz a zmínka o případném řemenu u mladších Rapidů někde padla, ale ne konkrétní datum výroby vozu..

Chci pořídit 1,2tsi 63kW 12/2014, tak jestli si něčím polepším od starších ročníků, nebo mám volit ještě mladší?

Předem díky za odpověď ,
Martina
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od ctrl_j »

Vyroba 12/2014 je jeste retez. Nicmene od MY2012 uz je to vyresene tak, ze s tim nejsou takove potize.

Remen se dava do Rapidu od MY2015, ted si nejsem jist zda to zacali davat hned od cervna, nebo od zari, ale poznat to jde snadno. Remenovy motor ma vykon 66 resp. 81 kW proti retezovym 63 a 77 kW. Druhym poznavacim znameni je, ze je auto vybavene start-stop.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Marti_
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 08 led 11:44

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od Marti_ »

Moc děkuji za odpověď! Myslela jsem právě, jestli to už nedávali i do těch 63/77kW.. No můj rozpočet byl max. 250tis., za které seženu zánovní 63kw.. ty nové 66kW jsou o 20tis. a výš dražší..

Můžete mi tedy prosím ještě říct Váš názor, jestli se těch 20 tis. za tsi s řemenem opravdu tak vyplatí, nebo kdyby se něco časem 'podělalo', tak se řetěz v typu 63kw bude dát vyměnit (za řemen? :-? ) a nebude to oprava za 30tis.?

Jsem holka a do dnešní doby jsem jezdila jen ve služebáku naftě.. auta vždy bez větších problémů a když už nějaká výměna, tak šla faktura na firmu, tak nemám tolik přehled..
retron
Letec
Příspěvky: 1413
Registrován: pát 13 dub 10:44

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od retron »

20tis. se za ty problémy opravdu vyplatí, protože když se to "potká" tak je oprava cca. za 80 a pokud to mimo záruku na kulanci uznají (podmínka jezdit na prohlídky pouze do autorizovaných servisů), tak i tak si obvykle účtují minimálně práci za cca. 20. řemen za řetěz opravdu vyměnit nelze, konstrukce motoru je odlišná.
otázka je jestli se spíš neporozhlédnout po něčem lepším, s rozpočtem 250tis.+20 lze koupit i nové auto v této kategorii
Marti_
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 08 led 11:44

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od Marti_ »

uff..to jsem nečekala..

no Rapida volím z toho důvodu, že ho mám jako zmíněné služební v naftě a jsem s ním moc spokojená.. Mám 2,5 roku 1,6TDi 77kW od novoty, teď najeto skoro 130tis. a na pravidelném servisu vždy jen výměny oleje a filtrů, teď ve 120km ještě brzd. destičky, jinak nic.

Tzn. že u Rapida neřeším vzhledově low-costovější tvrdé plasty, že může být vevnitř za jízdy hlučnější (tsi je prý naopak tišší) a vzhledově z venčí se mi moc líbí. Octávka to samozřejmě není, ale ta mi přišla (pro mou soukr. potřebu) zbytečně větší=těžší=silnější motor=dražší, nebo za ty peníze dost ojetá.. a Fabii jsem nechtěla (Roomstra už vůbec ne :) )..

Chtěla jsem koncernové auto střední velikosti.. volba padla na Golf Variant, ale je dost drahý (asi jako Oct.). Prostě vylučovací metodou mi Rapid přišel jako nejlepší volba, proto řeším motor..

Úplně nové auto kupovat nechci, spíš zánovní nebo předváděčku, kvůli nižší ceně- tzn. najeto do 30tis. Můj soukr. roční nájezd je do 15tis. a auto chci tak na 5 let, proto řeším, jestli mi s tímto motorem vydrží bez nějakých nákladnějších oprav-v opačném případě bych se samozřejmě po jiném autě začít rozhlížet musela
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od ctrl_j »

Ceny jsem nezkoumal, nicmene pokud je priplatek za auto v cenove hladine 250 tis. 8 % (tech 20 tis.), tak to mozna stoji za uvahu, i kdyz jsem presvedcen, ze posledni revize retezovych motoru EA111 (1.2, 1.4 TSI) uz pruserova jako ty predchozi neni.

Na druhou stranu ty nove remenove motory maji krom nevyhody (start-stop) diky zmene v konstrukci vyfukoveho potrubi i dve pomerne solidni vyhody: vyrazne rychleji se ohrivaji (v zime topi raz dva) a pri vyssi zatezi nejsou tolik nachylne na dramaticky narust spotreby a motor je celkove o neco uspornejsi.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Marti_
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: ned 08 led 11:44

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od Marti_ »

Ještě jednou moc děkuju za cenné rady.. jdu hledat :)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28162
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od řidičBOB »

Řetěz opravdu nebrat!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1945
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od Zajda »

Když vidím ty ceny ojetin a rychle kouknu do konfigurátoru Škodovky - co takhle Fabia? Konstrukčně modernější auto než Rapid, 1,2 TSI Fresh 66 kW stojí 285 tisíc v červené nebo bílé a třeba by některý dealer nabídnul i levněji. Výbava sociální, ale elektrická okýnka a manuální klimu to má.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Rapid Liftback 1,2tsi

Příspěvek od Pajaa »

Zkuste se mrknout na skladové vozy Seat Toledo - prvně dělá se na lince jako Rapid, takže je to vyrobeno u nás, a snad 99% dílů je shodných s Rapidem. Hlavně jako značka Seat je o hodně levnější... Mě osobně vždy vyšla shodná konfigurace o cca 30tis méně než u Škodovky.
Odpovědět