Mazda MX5 (Miata)

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Detaily k motoru nevím, ale co jsem tak zachytil tak myslím že je třeba tam někam dodělat chladič oleje aby to bylo v pohodě. A třeba převodovka už je finančně náročnější určitě, dá se točit až 9000 takže dostává větší záhul. Typická průměrná repase převodovky u ctr byla tak kolem 25k, když se nic extra neměnilo - na miatku se nechá sehnat celá převodovka v dobrým stavu za 13k (což je mimochodem cena 1,2synchronu u ctr :) ). A na S2000 je všechno ještě lehce dražší.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1924
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Zajda »

No, hlavně je dnes S2000 už sběratelské auto. Na druhou stranu kdyby člověk překousnul počáteční investici a nenaboural ji, tak by se díky tomu mohl bavit vpodstatě zadarmo, jelikož by jí už vždycky prodal jen dráž. To by u mazdy šlo skoro taky, ale jen za předpokladu že by se mezitím kastle nerozpadla na prach :-)

Ad. převodovka - utkvěl mi v paměti rozhovor v Hot Version s CEO Spoonu Ichishimou, kdy říkal že olej v převodovce vysokootáčkových Hond by se měl měnit stejně často jako v motoru :-)
Jinak vzhledem k litrovému výkonu je až neuvěřitelné že S2000 vpodstatě vystačí s normální údržbou.
Teď jsem zahlídl inzerát na nové okruhové Pragy a i vzákladní verzi 211 k píšou "repase po 50 mth". Používají dvoulitry Renault.

...
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Vrooom »

Tak ty jsi mel polozavodni auto s dost brutalnim provozem, nechat s2000 v serii nebo jen lehky upravy a podle toho i jezdit - (ne jen neustala maximalni zatez na okruhu) tak to preci tak trpet nemuze, ne?

Aby to rostlo na cene tak by s tim mohl clovek najet tak 1k km rocne, prinejlepsim by slo doufat v zakonzervovani ceny. Rek bych ze vystrel byl vystrel z 200k+ na 400k + a nijak dramaticky uz to neporosto, pokud nebudu pocitat auta co maji najetych par k km. Ale i tak parada, takova nova mx5 leti cenou dost dolu. Zachovani hodnoty mi prijde lepsi u toyobaru.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Jako asi jo, jak ztráta hodnoty tak i ty provozní náklady při normálním ježdění by se asi dali skousnout, ale miatka je víc hračka a hodnější. Třeba kluk co mi prodával mx-5 se jí zbavoval proto, že byla na něj málo drsná a během 2 měsíců pak koupil S2000 a je spokojenej. K těm nákladům - po provozování ctr je každý auto za hubičku :) . Ztrátu hodnoty neřeším, mám to na ježdění a hlavně mě to musí bavit. Každý auto je v zásadě černá díra. Jinak už teď se díky stavu k ní chovám na svoje poměry naprosto nadstandartně (jsem jí myl za sezónu snad 10krát a několikrát jsem jí i voskoval!!!).

Ad. oleje v převodoce: jo přesně tak jsem to dělal, ono výměna oleje byla za tisícovku a než pak řešit následky starýho oleje...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od x2005 »

Až na plyšáka pod zrcátkem pěkný "Need for Speed" :D Díky za tip.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Vrooom »

Tady jim ta S2000 funguje pekne i za limitem (nezda se kousava)

911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od 911T »

Kamarat co spolu chodime na akcie ma dve. Jednu na zavody a druhu lestenku. U S2000 je ale spotrebak samotny motor. Maloktory sa dozije 150 000km bez generalky. Inak je to auto velmi dobre ovladatelne. Ja som v ramci segmentu ziadnu zaludnost nezaznamenal. V tomto ohlade je horsi 350Z.
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1924
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Zajda »

Vrooom píše:Tady jim ta S2000 funguje pekne i za limitem (nezda se kousava)
Video pěkné, ale ty pásy snad nemůžou myslet vážně x_x :ympray:
Vrooom píše:Aby to rostlo na cene tak by s tim mohl clovek najet tak 1k km rocne, prinejlepsim by slo doufat v zakonzervovani ceny. Rek bych ze vystrel byl vystrel z 200k+ na 400k + a nijak dramaticky uz to neporosto, pokud nebudu pocitat auta co maji najetych par k km.
Vývoj investičního potenciálu není zrovna můj koníček, ale z mého pohledu má S2000 všechny předpoklady aby na ceně rostla. Podle mě je zrovna tohle auto jeden z milníků autoprůmyslu, kdy se sešla špičková technologie a ne ještě devastační legislativa. Relativně masově vyráběná atmosféra s litrovým výkonem 120k už prostě nebude a i Lamborghini a spol u násobně dražších aut ten koncept bude muset brzo opustit. Případně obtěžkat elektromotorem.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
jerry
Letec
Příspěvky: 3594
Registrován: čtv 17 bře 17:15

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jerry »

Vrooom: Když porovnáš tvou E86 s těmi japonci (miata, brz, toyobaru, honda), jak to vidíš? Pokud dám 30k euro za novou miatu rf je na protiváze ta nejzachovalejší e86 na trhu.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Uživatelský avatar
Vrooom
Letec
Příspěvky: 2619
Registrován: sob 19 bře 15:16

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Vrooom »

Zajda píše:Vývoj investičního potenciálu není zrovna můj koníček, ale z mého pohledu má S2000 všechny předpoklady aby na ceně rostla. Podle mě je zrovna tohle auto jeden z milníků autoprůmyslu, kdy se sešla špičková technologie a ne ještě devastační legislativa. Relativně masově vyráběná atmosféra s litrovým výkonem 120k už prostě nebude a i Lamborghini a spol u násobně dražších aut ten koncept bude muset brzo opustit. Případně obtěžkat elektromotorem.
Ano ano, jenze sberatele chteji neojety auta, coz se vylucuje s vyuzivanim podobne hracky.

Jerry:

Ani s miatou ani s brz jsem nejel ( leda tak v simulatoru :D), ja ti reknu co by me lakalo na miate. Mne se strasne libi nizka vyha 1t, prijde mi to genialni, auto je navic maly, tedy mas na silnici vic mista. Ma uzke gumy, nizka spotreba - vsechno super pro zabavu na silnici. Naopak se mi nelibi docela nezajimavy motor, pry nijak extra rizeni, celkova vymeklost toho auta.
Brz asi posunuje vyspelost rizeni o uroven vys, ale zase ma divny motor, pomerne dost zere (dle spiritmonitor jen o litr min nez Z).
Z-ko ma super design, nic moc rizeni jako miata, vazi uz trochu vic, takze veci vic trpi. Ted kdyz bylo v servisu tak kluk co ho opravoval si moc pochvaloval motor. Je majitel subaru impreza GT a mitsu evo 3 (270hp) a i presto se mu libilo jak Z-ko krasne zni a tahne od volnobehu. Jizdni vlastnosti mi prijdou pekne vyvazeny i za limitem, neni tam nijak zbrkly - kousavy, naopak se tam da pekne vodit. Dokazal bych si predstavit, ze by se mohlo min naklanet. Bez svoru neni nijak extra trakce ani s 255 gumama.
S2000 je hodne zajimavy, pry taky nic moc rizeni, ale kdyz tak nad tim premyslim tak ma asi jediny zajimavy ctyrvalcovy motor co me napadne. Asi docela dobre jizdni vlastnosti, bude nastavena spis do sportovna nez jako GT - miata. Rozhodne zajimavy auto ktery bude diky motoru potreba drzet pod krkem, ale zase se diky tomu odvdeci.

30k eur je takova blba castka, za Z-ko mi to prijde prilis a na neco zajimavyho malo. Jo mit tak 40k eur tak mam jasno :-)
http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C ... 41520.html
Odpovědět