Mazda MX5 (Miata)

Honda, Hyundai, Kia, Mitsubishi, Subaru, Toyota ad.
Odpovědět
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od 911T »

Je to tak. Aj s 300k ojedinele zazivam situacie kedy by som sa nehneval za dalsich povedzme 50, alebo 100k. A to sa bavime o okreske, nie okruhu. Nie je to samozrejme nic co by realne kazilo zabavu, ale klamal by som keby som povedal, ze ten pocit nepoznam. Jazdit na podvozku MX5 so 130k musi byt frustrujuce. x_x
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

S mx-5 je to o jiným přístupu - neviděl bych to tak černě. Já si zas umím velmi pěkně představit frustraci z 300ps auta, který jezdí tak na 50 % svých schopností ;) . Každopádně zvuk poladěnýho R6 by se v otevřeným autě šiknul.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od 911T »

jarka píše: Já si zas umím velmi pěkně představit frustraci z 300ps auta, který jezdí tak na 50 % svých schopností ;)
A tych bude vacsina, o tom potom. :)
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Snowman000 »

Ako pise Jarka, je to o inom pristupe a taktiez aj o tom kto je na co zvyknuty ;)

Ano koni nikdy nie je dost a su situacie kedy by som ich potreboval aj ja viac, ale o tom proste nikdy nebola MX-5 a hlavne sa s nou da ist az prekvapivo rychlo, zakladom je nestracat rychlost a taktiez mat plyn na podlahe 90% casu je tiez urcitym uchylnym sposobom uspokojujuce...pri 300k aute to znamena mat konstantne rychlost 200+ co na okreske v otvorenej placatej krabicke moc prijemne nebude ci uz z pohladu vetra (rychlost nad 160 je taka hranicna) abo potencialneho kosenia vegetacie ;))

Mna osobne proste vzdy uspkojoval viac prejazd zakrut ako samotna rychlost, co mi ostalo asi z cias mojej detskej lyziarskej kariery, kde sa nedalo len tak dupnut na plyn :-? :ymblushing:
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Pěkně to Sněhulák napsal - mám teď období, že mě tenhle přístup hodně uspokojuje. Jediný co mi teď aktuálně hodně chybí je zvuk, aby to bylo alespoň trochu optimální. Osobně bych preferoval ryk R6 v M3 e46, ale to se mi asi v MX-5 bohužel nepovede :D .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Snowman000 »

JJ presne...fakt by mi tam stacila aj stara mazdacka 1,8 V6 z MX-3, kone mi stacia, ale ten zvuk! :x
Do takeho swapu bych kludne siel, az ma prekvapuje ze to nikdy nebolo origo :-\
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
911T
Mistr volantu
Příspěvky: 559
Registrován: úte 06 pro 17:14

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od 911T »

Snowman000 píše:Ako pise Jarka, je to o inom pristupe a taktiez aj o tom kto je na co zvyknuty ;)

Ano koni nikdy nie je dost a su situacie kedy by som ich potreboval aj ja viac, ale o tom proste nikdy nebola MX-5 a hlavne sa s nou da ist az prekvapivo rychlo, zakladom je nestracat rychlost a taktiez mat plyn na podlahe 90% casu je tiez urcitym uchylnym sposobom uspokojujuce...pri 300k aute to znamena mat konstantne rychlost 200+ co na okreske v otvorenej placatej krabicke moc prijemne nebude ci uz z pohladu vetra (rychlost nad 160 je taka hranicna) abo potencialneho kosenia vegetacie ;))

Mna osobne proste vzdy uspkojoval viac prejazd zakrut ako samotna rychlost, co mi ostalo asi z cias mojej detskej lyziarskej kariery, kde sa nedalo len tak dupnut na plyn :-? :ymblushing:
Ale to vobec nie je o nejakych maximalnych rychlostiach. Ide prave o tie zatacky. Kym s MX5 ich prechadzas vacsinu ako hovoris pod plnym plynom (co je nuda), s vykonnym autom uz musis plyn davkovat aby si zatacku presiel na hranici smyku a priviedol auto na limit (u mna zabava). O adekvatnu akceleraciu ide az v druhom rade.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Tak úplně nesouhlasím, vyšší výkon sebou zpravidla přináší větší grip a obecně takový dospělejší chování auta. U miatky se mi líbí taková ta štěněcí radost, daná celkově malýma rozměrama a váhou. Jinak samo každý má jiný preference, takže nechci tvrdit že jedině miata je to jediný správný. V mý snový garáži, bych jí ale malou část garáže vedle GT3 RS a Viperu ACR asi vyhradil :D .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od jarka »

Aneb takhle nějak může dopadnout porovnání reálných šířek pneu 195/50R15 vs 185/55R14.
Obrázek
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Mazda MX5 (Miata)

Příspěvek od Snowman000 »

Co to je za gumu? :D
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Odpovědět