BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od pjanda »

HM: Ja Vas z niceho neobvinuji ;) Jen jsem uvadel veci na pravou miru - abyste nehledal v mych prispevcich neco co v nich neni.

Jinak bych rozhodne poprel, ze pro atmosferu prestali existovat kupci, tak to neni. Problem je v tom, ze podminky na trhu jsou nastaveny tak, ze jen obtizne vznika auto s atmosferickym motorem, ktere by uspokojilo relevantni potreby zakazniku. Tech regulacnich faktoru je pritom vice nez zminil Reese, nejsou to zdaleka jen emisni euronormy a zpusob mereni spotreby. Je to treba i duraz na pasivni bezpecnost ad absurdum, ktery auta ucinil tezsimi. Kdyz se secte pozadavek na nizke emise CO2 ergo spotrebu paliva (coz vyzaduje maly motor a dlouhe kvalty) a vysokou miru pasivni bezpecnosti (coz prinese vysokou hmotnost), je na svete kombinace podminek, ktera nedava prostor pro nic jineho nez turbo, protoze jen to je male a nabidne vice vykonu v nizkych otackach, ktery si poradi i s tezsimi prevody.

Jinak bych opravdu rad videl jakehokoli zakaznika, ktery by dal prednost treba prave testovane Astre 1,4 Turbo pred Focusem I 2,0i. Jsou to auta s podobnmy vykonem (140 a 130 koni) ve stejne tride. Mirek - bohuzel tu zrovna neni - by k tomu rekl vice, ale pokud je na jedne strane auto, ktere ma 1,5 tuny, jede v omezenem spektru otacek (nejen kvuli hmotnosti, ale i proto, ze prevody ma tak dlouhe, ze sestka by teoreticky jela 300 km/h) a nakonec vezme 8 litru pri tempomatove jizde podle predpisu resp. 12 litru, kdyz se sem tam zrychli a na druhe strane auto, ktere ma 1,1 tuny, jede od volnobehu az do omezovace, je rychlejsi, pocitove prijemnejsi a na spotrebu 12 litru uz ho musite hodne drasat, pak by Astru z hlediska jizdnich schopnosti preferoval jen blazen.

Zakaznici nestoji o turbo nebo vykon v nizkych otackach. Stoji o to, aby auto jelo, aniz by museli motor zbytecne vytacet, coz pred 10 lety u atmosferickeho benzinu slo velmi dobre (Focus opravdu pali od volnobehu, Euro II-III, nizka hmotnost a kratke prevody udelaji sve), dnes to zkratka nejde (protoze tezka auta s dlouhymi prevody znamenaji pro atmosferu smrt).

Naprosto rezolutne opakuji :): za soucasnymi zmenami v zadnem pripade nesotji zmena zakaznickych preferenci, ty jsou stale stejne. Jen se do nich vzhledem k nastavenym regulacim vejde lepe jiny typ motoru.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Reese
Pan Řidič
Příspěvky: 332
Registrován: stř 16 bře 20:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od Reese »

pjanda píše: Naprosto rezolutne opakuji :): za soucasnymi zmenami v zadnem pripade nesotji zmena zakaznickych preferenci, ty jsou stale stejne. Jen se do nich vzhledem k nastavenym regulacim vejde lepe jiny typ motoru.
:ymapplause: Přesně vystihnuté dvěma větami.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16914
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

@pj: :ymapplause:
+1
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW Divize

Příspěvek od goes »

tedy mohu mluvit za velmi maly vzorek ridicu - sebe a par ze sveho okoli, ja si koupil mensi turbo 4valec, v rodine se podirily mensi turbo 4valce (1,4-1,8l) v poctu celkem 4 kusu jak nove, tak mirne starsi. Vsichni bez vyjimky jsou s temi motory spokojenejsi, nez byli predtim a to nemeli nejak zasadne spatne atmosfery. 2,4 hondu, 1,6 ford ... jezdi pri svem stylu za mene a jezdi komfortneji, protoze diky zminenemu momentu nize to auto se umi posbirat lepe i dole a dynamika tech turb je proste v pasmu treba 2,5-4rpm lepsi, nez byvla atmosfera. Naprosto unikatne to jde videt na zmene 2,4 honda a 2,0TFSI kdy oba maji +- stejny vykon a u majitele i stejnou spotrebu. Jen to tfsi na tu sestku pri devadesatce umi zabrat, honda ne. Ta musi jit o 2-3 stupne dolu. A o tom mluvim. To, ze to mozna v nejake absolutni hodnote po podrazeni na idealni kvalt by bylo +- stejne je mozne, ale takto jezdi jen malo ridicu.
Mozna prvnim impulzem nebyl pozadavek zakaznika, to je i dle meho nazoru vice nez pravdepodobne, ale pote, co to prislo tak je to hlavne u mensich motoru silne pozitivni.
A to, ze focus vazil 1100 kilo apod. je sice pekne, ale auta se zvetsuji, maji vice vybav, maji vice bezpecnosti, maji nizsi hlucnost a to se proste nasbira. Tak to holt nebude tak agilni jak to bylo.
Reese
Pan Řidič
Příspěvky: 332
Registrován: stř 16 bře 20:15

Re: BMW Divize

Příspěvek od Reese »

beaumont píše: - A kdybych si měl vybrat benzín s výkonem 120 - 150 koní, rozhodně si raději vezmu turbo než atmosféru, protože u něj bude víc točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, což takhle slabé atmosféry obvykle (!) neumí.
A k čemu potřebuješ točivý moment resp. vyšší výkon, když pak bude posazený do užšího rozsahu otáček? Je to přesně jak psal p.Janda, jedině na překonávání větší hmotnosti a praní se s delšími převody. Když budeš mít lehké auto, které bude mít lehké převody, bude atmosféra lepší i v tomhle případě, protože prodá svůj nižší výkon v kombinaci s větším rozsahem otáček a kratšími převody stejně líp. Navíc dostaneš i rychlé reakce na plyn a přijdeš o turbodíru dole a nahoře. Dneska je to ovšem nereálné, protože žádné takové auto neexistuje. A ani nemůže vzniknout. Pochop, že ti jiné východisko nedala EU :)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW Divize

Příspěvek od goes »

Reese píše:
beaumont píše: - A kdybych si měl vybrat benzín s výkonem 120 - 150 koní, rozhodně si raději vezmu turbo než atmosféru, protože u něj bude víc točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, což takhle slabé atmosféry obvykle (!) neumí.
A k čemu potřebuješ točivý moment resp. vyšší výkon, když pak bude posazený do užšího rozsahu otáček? Je to přesně jak psal p.Janda, jedině na překonávání větší hmotnosti a praní se s delšími převody. Když budeš mít lehké auto, které bude mít lehké převody, bude atmosféra lepší i v tomhle případě, protože prodá svůj nižší výkon v kombinaci s větším rozsahem otáček a kratšími převody stejně líp. Navíc dostaneš i rychlé reakce na plyn a přijdeš o turbodíru dole a nahoře. Dneska je to ovšem nereálné, protože žádné takové auto neexistuje. A ani nemůže vzniknout. Pochop, že ti jiné východisko nedala EU :)
mel sem typicke krasne 16V atmosfery ala 1,8 16V KR a PL v Golfu II GTI naprosta krasa v roce 1990 mit 130 resp. 140 koni parada pri vaze 900 kg. Mel jsem Kadet GSI a Astru GSI krasne 2,0 16V 110 kW motory pri vaze 1000, resp. 1120 kg opet genialni a paradni. Ale realne ta auta pod 3000 rpm nejela vubec, po 3000 se zacala sibrat a realne ozila nekde u 4500 rpm a pak jely pekne do tech 6200-6500. Jenze jel si na petku sedesat a co ti zbylo, nez tam kopnout za tri, abys vubec zrychlich, jakekykli umysl jakkoli zrychlit byl vzdy vykoupen nutnosti radit a radit a radit. U auta na vikend mi to nevadi, u auta do bezneho zivota ano. Neznam jediny funkcni a komfortni atmosfericky motor do 2litru, co by umel poskytnout takovy komfort jizdy, jako mensi turbomotory o podobnem vykonu. Sou atmosfery co umi jet, to ano, ale tocit-tocit-tocit a opet tocit.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16914
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

goes píše: Jen to tfsi na tu sestku pri devadesatce umi zabrat, honda ne. Ta musi jit o 2-3 stupne dolu.
a votom to je... bez řazení umí jezdit každej... (nic ve zlým, myslím to obecně, ne ne Tebe).... třeba mně to bez všeho toho kvedlání s fofrklackem a hraní si s spojkou a plynem vyloženě nebaví....a dyž už předjíždím, tak to musí být švuňkem a za zpěvu rozdrážděnýho motoru....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4092
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: BMW Divize

Příspěvek od HondaMan »

pjanda píše:Jinak bych opravdu rad videl jakehokoli zakaznika, ktery by dal prednost treba prave testovane Astre 1,4 Turbo pred Focusem I 2,0i. Jsou to auta s podobnmy vykonem (140 a 130 koni) ve stejne tride. Mirek - bohuzel tu zrovna neni - by k tomu rekl vice, ale pokud je na jedne strane auto, ktere ma 1,5 tuny, jede v omezenem spektru otacek (nejen kvuli hmotnosti, ale i proto, ze prevody ma tak dlouhe, ze sestka by teoreticky jela 300 km/h) a nakonec vezme 8 litru pri tempomatove jizde podle predpisu resp. 12 litru, kdyz se sem tam zrychli a na druhe strane auto, ktere ma 1,1 tuny, jede od volnobehu az do omezovace, je rychlejsi, pocitove prijemnejsi a na spotrebu 12 litru uz ho musite hodne drasat, pak by Astru z hlediska jizdnich schopnosti preferoval jen blazen.
Pohled BFU: Astra má 5 hvězd v EuroNCAP, je težší = bezpečnější (samo že jen pasivně, ale koho dnes zajímá bezpečnost aktivní), větší kufr, méně žere (kupuje se podle papíru), delší převodovku = pohoda na dálnici, nízká spotřeba, větší ticho...

Já osobně bych sáhnul po FoFoI 2.0i ihned. Nedávno jsem něco podobného sháněl. Považuji ho za jedno z nejlepších aut se kterým jsem kdy jel. Moc rád na něj vzpomínám.
Když ale půjdete na náměstí a zeptáte se na ideální auto, tak Vám vyjde nějaké SUV v naftě co málo žere, hezky vypadá a je bezpečné, ti technicky zdatnější vyjmenují ještě pár zkratek typu ESP, ABS... 90% řidičů nebude řešit jízdní vlastnosti, brzdy, charakter motoru...
Druhým nejžádanějším bude Octa v dehtu, na hlínách, s veluxem, ve všehrabu a v praseti...
Illegal only when police there, police not there habibi everything legal.
Uživatelský avatar
merlin
Porsche Expert
Příspěvky: 1127
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Bratislava

Re: BMW Divize

Příspěvek od merlin »

pjanda, ma v zasade pravdu! Ale aj ta si myslim ze najvecsie zlo sem priniesli turbo dieslel a specialne TDI, tato vlna uplne zmagorila ludi... skratka TDI je ako rakovina automobilizmu. Pred tym ludia nevedeli co je to "kopanec" nikto si nekupoval slabsiu verziu motora aby ho automaticky precipoval na silnejsiu (drahsiu) a tak usetril ~x(
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: BMW Divize

Příspěvek od goes »

pavproch píše:
goes píše: Jen to tfsi na tu sestku pri devadesatce umi zabrat, honda ne. Ta musi jit o 2-3 stupne dolu.
a votom to je... bez řazení umí jezdit každej... (nic ve zlým, myslím to obecně, ne ne Tebe).... třeba mně to bez všeho toho kvedlání s fofrklackem a hraní si s spojkou a plynem vyloženě nebaví....a dyž už předjíždím, tak to musí být švuňkem a za zpěvu rozdrážděnýho motoru....
ah jo, poskoci si a zkus to znovu. To, ze to bavi tebe, pjandu, mmiru a par dalsich je jedna vec a to, ze to nebavi treba 80% majitelu aut je veci druhou.
Odpovědět