Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
bambus
Pan Řidič
Příspěvky: 270
Registrován: pát 09 zář 11:26
Bydliště: <>

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od bambus »

Pokud najezdí cca 10000 km ročně a jízdou v chrochtáku ušetří třeba 300 l benzínu, tak se za tři roky nedostane ani na rozdíl mezi pořizovací cenou benzínové a naftové laguny. Nehledě na nižší servisní náklady a rizika.

Doma jsme ještě nedávno provozovali dvě laguny a obě na benzín. Jen dojížděním do práce najedu 30 tis ročně a stejně bych do nafty nešel.
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 227
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od tommas »

I když jsem se trochu odmlčel, tak auto pořád řeším. Bohužel společně s prací a plánováním blížící se dovolené to vždy není úplně priorita.:-/
Přiznám se, že tak jak jsem nad naftou z počátku nepřemýšlel, tak teď ji díky zdejším diskutujícím beru jako jednu z možností.
Z těch 18 (možná max 20 tis. km) auto bude 15 na dálnici. Není to moc, ale asi ani úplně málo.

Pořád se primárně dívám na auta velikosti 308, Megane a pak C3 a C4 Picasso, Meriva, Scenic. Tady je i v benzinu ještě nějaký výběr. Zároveň se tam občas objeví nějaká zajímavá dieselová alternativa.

Pokud bych přemýšlel nad autem typu C5, Mondeo, Laguna, Insignia a podobně, tak tady benzínovou nabídku můžu počítat snad na prstech jedné ruky. většina jich je s naftou.

Zároveň mám opravdu limit 220 tis. pořizovací cena auta (při opravdu hezkém kusu možná 230, ale to by mne muselo opravdu zaujmout) zároveň chci jasnou servisní historii, takže CZ původ.

Zítra se možná zajedu podívat do AAA/ESY pro inspiraci - neplánuji kupovat zrovna tam, protože jim nevěřím, ale na jednom místě si člověk může alespoň udělat obrázek o více autech. (třeba zrovna Lagunu, Focus a Citroeny znám jen z obrázků a nikdy jsem v tom neseděl.)
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od x2005 »

Já úplně nechápu tuhle honbu za co nejnižší spotřebou. Ale pokud to tak někdo má a nevadí mu Megane, tak 1.5dCi/1.6dCi jsou dost úsporný motory. Stejěn jako různý varianty HDi. O spolehlivosti a cenách za DPF si už každý kandidát musí dohledat sám, podle zamýšleného modelu.

P.S.: Já bych jezdil raději v klidu za 8 až 9 benzínu.
tomyx
Autoškolák
Příspěvky: 29
Registrován: pon 08 srp 11:31

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od tomyx »

Na podobný roční nájezd (25 tkm/ rok, s 80-90% zastoupením jízdy po dálnici) jsem v r. 2013 pořídil Toyotu Avensis kombi 2.0vvti přímo tento kus: http://rakar.cz/archiv-prodanych-aut-20 ... utive.html za cenu 220tis. Běžně jsem jezdil na tempomat dálniční rychlostí 140 tacho s dlouhodobou spotřebou za 7,2l/100 . Povedenější je ale novější benzínový motor v modelu T27 (od 2009) a to 1.8. (neplést starší 1,8l s výkonem 95kw, kde byl problém s olejem).
V T27 má 1.8ka stejných 108 kw jako můj dvoulitr, ale dokáže jezdit ještě za méně. Z pohledu robustnosti a trvanlivosti podvozkových dílů bych bral 2.0l T25 po fl (2006-2008). Pokud má být auto novější, šel bych do 1.8 v T27. Nesdílím Váš předpoklad, že pokud je auto původem z ČR, že je historie lehce zjistitelná. Bohužel, vše se dnes falšuje (záznamy servisu, celá serviska, cebia....) Mně se osvědčil léty prověřený dovozce aut ze SRN po ukončeném leasingu (2 auta pro mě, 3 auta pro známé na mé doporučení). Co se týče stálého boje benzín/ nafta, beru to tak, že radši budu platil víc za palivo (reálně o moc víc to zase není) než abych musel jednorázově řešit opravy za desetitisíce.
Při původním výběru auta byly v hledáčku ještě benzínové Ford Mondeo 2.0, Honda Accord 2.0.
Třeba Vám to pomůže při rozhodování, přeju štastný výběr ;)
Odpovědět