Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Zdravím pánové, začínám reálně přemýšlet o výměně stávajícího auta, za něco novějšího.
U auta očekávám roční nájezd cca. 18 - 20 tis. km. Zhruba 80% bude jezdit po dálnici Praha - Ostrava, 15% čistě po Praze (trasy do 20 km) a zbylých 5% okresky. Jelikož je možné, že za rok už bude kromě mě a přítelkyně i nějaký prcek, tak asi spíše kombi a nebo menší MPV ( v současnosti jsou většinou cesty po dálnici absolvovány v počtu 4 průměrně vzrostlých osob). Jediné co bych rád ve výbavě nevynechal je tempomat (klimu beru dnes snad jako samozřejmost). Cena nového auta by neměla ideálně překonat 220 tis. Kč.
V současnosti úlohu auta u mne plní MG ZR 105 (1.4 76 kw) a na tyhle "dálkové" trasy to není úplně ideální, nicméně díky tomu bude cokoliv jen pohodlnější.
Auto bych rád měl reálně 4 - 5 let, proto by mohlo ještě nějakých 100 tis. km najet. proto se dívám ideálně na auta max. nějakých 4 let stáří. A v současnosti přemýšlím spíš nad benzínem. (Nevím jak moc velký by měl pro mě diesel smysl a co spolehlivost - to platí ale i pro turbobenzíny.) Nejsem žádný závodník a nepotřebuji nic kdoví jak dynamického (cesty po dálnici většinou probíhají 135-140 km/h dle GPS) a nic moc nechci měnit (k horšímu) ani na současné spotřebě cca. 7,5- 7,7 l/100 km.
Níže dávám pár odkazů na auta, která mě nějakým způsobem zaujaly, nicméně se přiznám nevím jestli jsem na nějaké auto nepozapomněl, případně vůbec nemám představu do jakého nájezdu má smysl něco hledat a vybírat. Je mi jasné, že tam nějaké náklady budou, ale zároveň bych se rád výrazným (rozuměj opravdu výrazným) investicím vyhnul.
Zatím jsem se snažil soustředit hlavně na autorizované dealery a nabídku jejich aut, kde snad lze nějak garantovat původ a historii auta - mnohdy dávají i nějaké záruky. Zároveň očekávám, že své stávající auto nechám na protiúčet - nic moc za něj sice nedostanu (cenu stávajícího auta nijak nezohledňuji v pořizovací ceně).
Pokud Vás napadá ale nějaký osvědčený bazar nebo jakýkoliv model, či cokoliv dalšího budu rád za rady.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/ ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list
http://www.autobazar-autopoint.cz/cz/ka ... 43201.html tady vůbec nevím, auto je starší, navíc diesel, automat a renault, ale nějak mě zaujala rok záruky a navíc určité garance - beru jako jednu z dalších možností.
Díky za jakékoliv rady a nápady.
U auta očekávám roční nájezd cca. 18 - 20 tis. km. Zhruba 80% bude jezdit po dálnici Praha - Ostrava, 15% čistě po Praze (trasy do 20 km) a zbylých 5% okresky. Jelikož je možné, že za rok už bude kromě mě a přítelkyně i nějaký prcek, tak asi spíše kombi a nebo menší MPV ( v současnosti jsou většinou cesty po dálnici absolvovány v počtu 4 průměrně vzrostlých osob). Jediné co bych rád ve výbavě nevynechal je tempomat (klimu beru dnes snad jako samozřejmost). Cena nového auta by neměla ideálně překonat 220 tis. Kč.
V současnosti úlohu auta u mne plní MG ZR 105 (1.4 76 kw) a na tyhle "dálkové" trasy to není úplně ideální, nicméně díky tomu bude cokoliv jen pohodlnější.
Auto bych rád měl reálně 4 - 5 let, proto by mohlo ještě nějakých 100 tis. km najet. proto se dívám ideálně na auta max. nějakých 4 let stáří. A v současnosti přemýšlím spíš nad benzínem. (Nevím jak moc velký by měl pro mě diesel smysl a co spolehlivost - to platí ale i pro turbobenzíny.) Nejsem žádný závodník a nepotřebuji nic kdoví jak dynamického (cesty po dálnici většinou probíhají 135-140 km/h dle GPS) a nic moc nechci měnit (k horšímu) ani na současné spotřebě cca. 7,5- 7,7 l/100 km.
Níže dávám pár odkazů na auta, která mě nějakým způsobem zaujaly, nicméně se přiznám nevím jestli jsem na nějaké auto nepozapomněl, případně vůbec nemám představu do jakého nájezdu má smysl něco hledat a vybírat. Je mi jasné, že tam nějaké náklady budou, ale zároveň bych se rád výrazným (rozuměj opravdu výrazným) investicím vyhnul.
Zatím jsem se snažil soustředit hlavně na autorizované dealery a nabídku jejich aut, kde snad lze nějak garantovat původ a historii auta - mnohdy dávají i nějaké záruky. Zároveň očekávám, že své stávající auto nechám na protiúčet - nic moc za něj sice nedostanu (cenu stávajícího auta nijak nezohledňuji v pořizovací ceně).
Pokud Vás napadá ale nějaký osvědčený bazar nebo jakýkoliv model, či cokoliv dalšího budu rád za rady.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/ ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list
http://www.autobazar-autopoint.cz/cz/ka ... 43201.html tady vůbec nevím, auto je starší, navíc diesel, automat a renault, ale nějak mě zaujala rok záruky a navíc určité garance - beru jako jednu z dalších možností.
Díky za jakékoliv rady a nápady.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Z uvedených modelů a vzhledem k zadání bych preferoval Peugeot 308 1,6 16v 88kw. Obecně jako model. U tohodle kusu, jelikož má ústeckou RZ, tak bych zvlášť pečlivě prověřil historii.
Cedník 1.4 vypadá hezky. Ten motor je dost slabý a jeho spotřeba není adekvátní.
Megane třetí generace nebude uvnitř tak prostorný jako 308SW. Automatu bych se raději vyhnul.
C3 picaso je hnus ož od pohledu.
Zkus hledat 308SW 1.6i (tj verzi bez turba) v manuálu. Případně tradiční Focus/C-Max v benzínu, ale ty budou ve slušným stavu dražší.
Cedník 1.4 vypadá hezky. Ten motor je dost slabý a jeho spotřeba není adekvátní.
Megane třetí generace nebude uvnitř tak prostorný jako 308SW. Automatu bych se raději vyhnul.
C3 picaso je hnus ož od pohledu.
Zkus hledat 308SW 1.6i (tj verzi bez turba) v manuálu. Případně tradiční Focus/C-Max v benzínu, ale ty budou ve slušným stavu dražší.
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Na dálniční přelety Praha - Ostrava z 80% bych kašlal na benzín a vzal třeba Forda Mondeo 2.0TDCi. Pohodlný, pružný, prostorný, nijak zásadně nekazivý auto. Tempomat a xenony bych bral jako nutnou podmínku.
Např.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list
Např.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Díky. To s tím automatem jsem si potřeboval přečíst, abych se ujistil, že je to opravdu blbost. Každopádně budu se tedy dívat hlavně po benzínových autech.
Na ten linkovaný Peugeot i Kiu se chci zajet podívat a samozřejmě prověření plánuji. I proto chci ideálně auto, které jezdilo opravdu v ČR.
Jinak se tedy přiznám, že mě třeba Picasso nijak vzhledově neuráží (rozhodně ne víc, než když se podívám na ten Peugeot zezadu). Je však zatím jediné z daných aut, které jsem nikdy neřídil a tedy nevím o co jde.
Na Fordy jsem se také díval, ale buď jde ještě o starší generace (r.v. 2009 -2010) a novější jsou většinou jen v dieselu.
Moc nemám jasno, jak moc staré auto chtít a jaký nájezd je pro mne vlastně ještě ok a nepředstavuje až tak velké riziko nějakého "křápu".
Na ten linkovaný Peugeot i Kiu se chci zajet podívat a samozřejmě prověření plánuji. I proto chci ideálně auto, které jezdilo opravdu v ČR.
Jinak se tedy přiznám, že mě třeba Picasso nijak vzhledově neuráží (rozhodně ne víc, než když se podívám na ten Peugeot zezadu). Je však zatím jediné z daných aut, které jsem nikdy neřídil a tedy nevím o co jde.
Na Fordy jsem se také díval, ale buď jde ještě o starší generace (r.v. 2009 -2010) a novější jsou většinou jen v dieselu.
Moc nemám jasno, jak moc staré auto chtít a jaký nájezd je pro mne vlastně ještě ok a nepředstavuje až tak velké riziko nějakého "křápu".
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
speleo díky za příspěvek. Přiznám se, že v téhle třídě aut a stáří/nájezdu jsem ani nehledal. Ale podívám se i na tuto možnost.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není
VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Na dalnici ber neco v dieslu , ktomu ve 4rech lidech a pak s kocarkem se mackat v tom citronu C3 ? , to fakt bych nechtel. Ja v tom sedel a sedadla fakt na nic.
Kiu? Ne dekuji.
Megana v automatu? Ne dekuji.
Taky bych se zameril na mondeo , velke a pohodlne. Na dalnicni jizdu paradicka.
Kiu? Ne dekuji.
Megana v automatu? Ne dekuji.
Taky bych se zameril na mondeo , velke a pohodlne. Na dalnicni jizdu paradicka.
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Co Insignii?
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Nemusít o být nutně Mondeo, klidně třeba Passat (ale ten bude dražší), Citroen C5 HDi, Škoda Superb, Renault Laguna dCi, Peugeot 508 SW HDi, Mazda 6, Toyota Avensis, Audi A4, a další a další. Nebo MPVčka (Zafira, S-max, Grand Scénic,...). Záleží jen na preferencích a výběru.tommas píše:speleo díky za příspěvek. Přiznám se, že v téhle třídě aut a stáří/nájezdu jsem ani nehledal. Ale podívám se i na tuto možnost.
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.
Záleží na vkusu. Kolega skoro brečel, když měnil (byla mu vyměněna) Insignii za Passata.řidičBOB píše:Těžké, bezpohlavní
2.9T RWD