Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 227
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od tommas »

Zdravím pánové, začínám reálně přemýšlet o výměně stávajícího auta, za něco novějšího.

U auta očekávám roční nájezd cca. 18 - 20 tis. km. Zhruba 80% bude jezdit po dálnici Praha - Ostrava, 15% čistě po Praze (trasy do 20 km) a zbylých 5% okresky. Jelikož je možné, že za rok už bude kromě mě a přítelkyně i nějaký prcek, tak asi spíše kombi a nebo menší MPV ( v současnosti jsou většinou cesty po dálnici absolvovány v počtu 4 průměrně vzrostlých osob). Jediné co bych rád ve výbavě nevynechal je tempomat (klimu beru dnes snad jako samozřejmost). Cena nového auta by neměla ideálně překonat 220 tis. Kč.

V současnosti úlohu auta u mne plní MG ZR 105 (1.4 76 kw) a na tyhle "dálkové" trasy to není úplně ideální, nicméně díky tomu bude cokoliv jen pohodlnější. :D

Auto bych rád měl reálně 4 - 5 let, proto by mohlo ještě nějakých 100 tis. km najet. proto se dívám ideálně na auta max. nějakých 4 let stáří. A v současnosti přemýšlím spíš nad benzínem. (Nevím jak moc velký by měl pro mě diesel smysl a co spolehlivost - to platí ale i pro turbobenzíny.) Nejsem žádný závodník a nepotřebuji nic kdoví jak dynamického (cesty po dálnici většinou probíhají 135-140 km/h dle GPS) a nic moc nechci měnit (k horšímu) ani na současné spotřebě cca. 7,5- 7,7 l/100 km.

Níže dávám pár odkazů na auta, která mě nějakým způsobem zaujaly, nicméně se přiznám nevím jestli jsem na nějaké auto nepozapomněl, případně vůbec nemám představu do jakého nájezdu má smysl něco hledat a vybírat. Je mi jasné, že tam nějaké náklady budou, ale zároveň bych se rád výrazným (rozuměj opravdu výrazným) investicím vyhnul.

Zatím jsem se snažil soustředit hlavně na autorizované dealery a nabídku jejich aut, kde snad lze nějak garantovat původ a historii auta - mnohdy dávají i nějaké záruky. Zároveň očekávám, že své stávající auto nechám na protiúčet - nic moc za něj sice nedostanu (cenu stávajícího auta nijak nezohledňuji v pořizovací ceně).

Pokud Vás napadá ale nějaký osvědčený bazar nebo jakýkoliv model, či cokoliv dalšího budu rád za rady.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/ ... oFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/citr ... oFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/peug ... oFrom=list

http://www.autobazar-autopoint.cz/cz/ka ... 43201.html tady vůbec nevím, auto je starší, navíc diesel, automat a renault, ale nějak mě zaujala rok záruky a navíc určité garance - beru jako jednu z dalších možností.

Díky za jakékoliv rady a nápady.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od x2005 »

Z uvedených modelů a vzhledem k zadání bych preferoval Peugeot 308 1,6 16v 88kw. Obecně jako model. U tohodle kusu, jelikož má ústeckou RZ, tak bych zvlášť pečlivě prověřil historii.

Cedník 1.4 vypadá hezky. Ten motor je dost slabý a jeho spotřeba není adekvátní.

Megane třetí generace nebude uvnitř tak prostorný jako 308SW. Automatu bych se raději vyhnul.

C3 picaso je hnus ož od pohledu.


Zkus hledat 308SW 1.6i (tj verzi bez turba) v manuálu. Případně tradiční Focus/C-Max v benzínu, ale ty budou ve slušným stavu dražší.
Uživatelský avatar
speleo
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 16 úno 10:41

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od speleo »

Na dálniční přelety Praha - Ostrava z 80% bych kašlal na benzín a vzal třeba Forda Mondeo 2.0TDCi. Pohodlný, pružný, prostorný, nijak zásadně nekazivý auto. Tempomat a xenony bych bral jako nutnou podmínku.

Např.

https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 227
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od tommas »

Díky. To s tím automatem jsem si potřeboval přečíst, abych se ujistil, že je to opravdu blbost. Každopádně budu se tedy dívat hlavně po benzínových autech.

Na ten linkovaný Peugeot i Kiu se chci zajet podívat a samozřejmě prověření plánuji. I proto chci ideálně auto, které jezdilo opravdu v ČR.

Jinak se tedy přiznám, že mě třeba Picasso nijak vzhledově neuráží (rozhodně ne víc, než když se podívám na ten Peugeot zezadu). Je však zatím jediné z daných aut, které jsem nikdy neřídil a tedy nevím o co jde.

Na Fordy jsem se také díval, ale buď jde ještě o starší generace (r.v. 2009 -2010) a novější jsou většinou jen v dieselu.

Moc nemám jasno, jak moc staré auto chtít a jaký nájezd je pro mne vlastně ještě ok a nepředstavuje až tak velké riziko nějakého "křápu".
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Uživatelský avatar
tommas
Pan Řidič
Příspěvky: 227
Registrován: sob 24 kvě 11:20
Bydliště: B, CZ

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od tommas »

speleo díky za příspěvek. Přiznám se, že v téhle třídě aut a stáří/nájezdu jsem ani nehledal. Ale podívám se i na tuto možnost.
MG ZR MK2 105 - už není
Opel Astra J ST 1,7 CDTi - už není
Mazda 6 Wagon 2018 2,5 G194 - už není

VW Golf Alltrack 2022 2.0 TSI 4Motion
Hurec
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: úte 25 říj 15:45

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od Hurec »

Na dalnici ber neco v dieslu , ktomu ve 4rech lidech a pak s kocarkem se mackat v tom citronu C3 ? , to fakt bych nechtel. Ja v tom sedel a sedadla fakt na nic.
Kiu? Ne dekuji.
Megana v automatu? Ne dekuji.

Taky bych se zameril na mondeo , velke a pohodlne. Na dalnicni jizdu paradicka.
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od Beny9700 »

Co Insignii?
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27934
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od řidičBOB »

Těžké, bezpohlavní :-(
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
speleo
Pan Řidič
Příspěvky: 213
Registrován: stř 16 úno 10:41

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od speleo »

tommas píše:speleo díky za příspěvek. Přiznám se, že v téhle třídě aut a stáří/nájezdu jsem ani nehledal. Ale podívám se i na tuto možnost.
Nemusít o být nutně Mondeo, klidně třeba Passat (ale ten bude dražší), Citroen C5 HDi, Škoda Superb, Renault Laguna dCi, Peugeot 508 SW HDi, Mazda 6, Toyota Avensis, Audi A4, a další a další. Nebo MPVčka (Zafira, S-max, Grand Scénic,...). Záleží jen na preferencích a výběru.
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Auto pro 4, později rodinné do 220 tis.

Příspěvek od HondaMan »

řidičBOB píše:Těžké, bezpohlavní :-(
Záleží na vkusu. Kolega skoro brečel, když měnil (byla mu vyměněna) Insignii za Passata.
2.9T RWD
Odpovědět