Volkswagen obecne
Re: Volkswagen obecne
Já si něco pamatuji, snad to je ještě pravda.
Řízení světlometů:
Dynamic Light Asistent Hella/Matrix Bosch: jsou clony/zrcadla elektromagneticky řízené před zdrojem světla s pomocí velké kamery/kamer a umí desítky režimů.
(osvětlování připojovacích a sjížděcích pruhů, režim mlha, couvací světla, dálniční, anglická, ale také hlavně kamera řídí výšku osvětlování, né jen nivelace od čidel na ramenech ale i clonami přes kameru, čili každé světlo svítí co nejvýše, režim vodováha, dokonce svítí i šikmo, auto jede třeba šikmo, ale světla svítí stále vodorovně a to se hodí všude tam, kde není silnice rovná, (skoro pořád), zoomování změnou vzdálenosti zdroje od projektoru a zejména umí to clonění aut při současném maximálním osvětlení okolí, vyřežou stíny pro auta a pak jsou i kombinace režimů a jejich současné používání najednou. V případě LED se používá k řízení i vypínání diod. Skvělé je, když auto jede rychle, tak rychle mění distribuci světla, že to je nápadné v zrcátku téměř "jako by blikalo"
Light Asistent je řízen světelným senzorem nebo malou kamerou. Umí jen přepínat dálková a potkávací, čili to je jen automatika na přepínání.
Zdroje světla:
LA: halogen, Xenon i Led.
DLA: Xenon, Led.
Matrix: Led (Osram) Laser
DLA umí za příplatek snad každé VW od Golfa nahoru...
Řízení světlometů:
Dynamic Light Asistent Hella/Matrix Bosch: jsou clony/zrcadla elektromagneticky řízené před zdrojem světla s pomocí velké kamery/kamer a umí desítky režimů.
(osvětlování připojovacích a sjížděcích pruhů, režim mlha, couvací světla, dálniční, anglická, ale také hlavně kamera řídí výšku osvětlování, né jen nivelace od čidel na ramenech ale i clonami přes kameru, čili každé světlo svítí co nejvýše, režim vodováha, dokonce svítí i šikmo, auto jede třeba šikmo, ale světla svítí stále vodorovně a to se hodí všude tam, kde není silnice rovná, (skoro pořád), zoomování změnou vzdálenosti zdroje od projektoru a zejména umí to clonění aut při současném maximálním osvětlení okolí, vyřežou stíny pro auta a pak jsou i kombinace režimů a jejich současné používání najednou. V případě LED se používá k řízení i vypínání diod. Skvělé je, když auto jede rychle, tak rychle mění distribuci světla, že to je nápadné v zrcátku téměř "jako by blikalo"
Light Asistent je řízen světelným senzorem nebo malou kamerou. Umí jen přepínat dálková a potkávací, čili to je jen automatika na přepínání.
Zdroje světla:
LA: halogen, Xenon i Led.
DLA: Xenon, Led.
Matrix: Led (Osram) Laser
DLA umí za příplatek snad každé VW od Golfa nahoru...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
Hlavny rozdiel medzi svetlami je v svietivosti (udavana v lumenoch, v LED svetlomete dialkovych svetiel a sposobe prevedenia funkcie dynamic light assist (zabraneniu oslnenia vozidiel v protismere).
Svetla pri oboch modeloch vyuzivaju pre tlmene svetla sosovkovy modul so 4-mi LED.
Zakladne LED svetlomety pouzivaju reflektorovu technologiu s jednou LED a so svietivostou 640 lumenov.
Najvyssie LED svetla Tiguan:
Svietivost tychto svetiel je 780 lumenov.
Dialkove svetla pouzivaju reflektorovu technologiu s jednou LED.
Kamera v päte vnútorného spätného zrkadla rozpozná vpredu a oproti idúce vozidlá a odovzdá údaje určenej riadiacej jednotke a pri zapnutých diaľkových svetlách sa pomocou funkcie maskovania (tieniaci valec) diaľkové svetlá čiastočne zatienia, takže ostatní účastníci premávky nie sú oslnení. Systém sa automaticky aktivuje pri rýchlostiach cez 60 km/h a deaktivuje pod cca. 30 km/h
Najvyssie LED svetla Passat:
Svietivost tychto svetiel je 1100 lumenov.
Dialkove svetla pouzivaju sosovkovy modul so 4-mi LED.
Kamera v päte vnútorného spätného zrkadla rozpozná vpredu a oproti idúce vozidlá a doladí údaje s elektronikou svetlometov. Elektronika svetlometov koordinuje rozdelenie svietivosti jednotlivých LED prostredníctvom riadiacej jednotky svetla do zákruty a výkyvného multibeam šošovkového modulu (vypina jednotlive LED a nataca sosovky tak aby zabranila oslneniu protiiduceho vozidla)
Svetla pri oboch modeloch vyuzivaju pre tlmene svetla sosovkovy modul so 4-mi LED.
Zakladne LED svetlomety pouzivaju reflektorovu technologiu s jednou LED a so svietivostou 640 lumenov.
Najvyssie LED svetla Tiguan:
Svietivost tychto svetiel je 780 lumenov.
Dialkove svetla pouzivaju reflektorovu technologiu s jednou LED.
Kamera v päte vnútorného spätného zrkadla rozpozná vpredu a oproti idúce vozidlá a odovzdá údaje určenej riadiacej jednotke a pri zapnutých diaľkových svetlách sa pomocou funkcie maskovania (tieniaci valec) diaľkové svetlá čiastočne zatienia, takže ostatní účastníci premávky nie sú oslnení. Systém sa automaticky aktivuje pri rýchlostiach cez 60 km/h a deaktivuje pod cca. 30 km/h
Najvyssie LED svetla Passat:
Svietivost tychto svetiel je 1100 lumenov.
Dialkove svetla pouzivaju sosovkovy modul so 4-mi LED.
Kamera v päte vnútorného spätného zrkadla rozpozná vpredu a oproti idúce vozidlá a doladí údaje s elektronikou svetlometov. Elektronika svetlometov koordinuje rozdelenie svietivosti jednotlivých LED prostredníctvom riadiacej jednotky svetla do zákruty a výkyvného multibeam šošovkového modulu (vypina jednotlive LED a nataca sosovky tak aby zabranila oslneniu protiiduceho vozidla)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Volkswagen obecne
Snowman000: Diky za detailni popis. Vis, ktera z nich jsou u Touranu?
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
Tie same co Tiguan.
Oba systemy funguju viac nez dobre, rozdiel si clovek vsimne az ked ich oba casto strieda, vtedy si uvedomi ze s tym v Passate predsa len lepsie vidi, tak viac do priestoru...
Celkom pekna ukazka...hmla to tomu systemu fakt neulahcuje
Oba systemy funguju viac nez dobre, rozdiel si clovek vsimne az ked ich oba casto strieda, vtedy si uvedomi ze s tym v Passate predsa len lepsie vidi, tak viac do priestoru...
Celkom pekna ukazka...hmla to tomu systemu fakt neulahcuje
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Volkswagen obecne
To me teda stve, protoye pri vyberu touranu a rozhodovani o zaplaceni za DLA jsem se rozhodoval dle videi B8 a predpokladal, ze pujde o to stejne. Snad vysledek nebude o tolik horsi.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
Je to len trosku jednoduchsi system, neni pri tom take divadielko, ale stale su to podla mna dobre investovane prachy
Nejake video s Tiguanom (ten ich ma rovnake)
Nejake video s Tiguanom (ten ich ma rovnake)
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Volkswagen obecne
Existují lidi, a není jich málo, co mají v autě hlasové ovládání, dynamické světlomety, bufíky, vícezónové klimy, panoramy a prakticky to absolutně vůbec nepoužívají. Buď se jim nad tím nechce přemýšlet, (technický antitalent) nebo to pořádně neumí, (používají automatickou klimu bez automatického režimu) nebo nemají využití i kdyby chtěli. Panormama zacloněná, jezdí ve dne, jezdí sami, mají garáž...
Ale pokud jezdíš ve tmě, a zejména hodně mimo obec, tak dynamické světlomety jsou nejlepší technologie za poslední dekádu, ať už mají zdroj světla jakýkoliv, vždy to je paráda a vůbec bych se nedíval na cenu a připlatil za to vždy. Jeden přehlédnutý chodec Ti to okamžitě vyváží.
Ale pokud jezdíš ve tmě, a zejména hodně mimo obec, tak dynamické světlomety jsou nejlepší technologie za poslední dekádu, ať už mají zdroj světla jakýkoliv, vždy to je paráda a vůbec bych se nedíval na cenu a připlatil za to vždy. Jeden přehlédnutý chodec Ti to okamžitě vyváží.
Naposledy upravil(a) driver dne úte 01 lis 10:34, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27877
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Volkswagen obecne
+ night vision a je to dokonalé. Už mi to zachránilo 2x srnu, jednou chodce (neosvětleného mimo obec) a asi 5 cyklistů (také neosvětlení)...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Volkswagen obecne
Třeba to vyblikávání chodců (BMW) to bych zavedl povinně do každého auta nařízením EU
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Volkswagen obecne
Zrovna tak pojistovny tohle vubec nezohlednujou a pritom treba prednarazovy system by dokazal usetrit takovejch tukancu v mestskym popojizdeni, kde i mensi crash je vzdycky aspon za kilo + zdrzeni v doprave, atd...
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k