Je možné že podmínky byly nastaveny tak, aby trakce na jedné straně byla OK a na druhé prakticky vůbec. To by vysvětlovalo, proč nebyl velký rozdíl mezi FWD a 4Motion a je to přesně situace pro závěrku. Taky nevím, jestli Haldex 2 v T5 uměl přibržďovat při prokluzu jednotlivá kola (hádám že ne?).driver píše:Před mnoha lety 5-8? byl na Youtube sestřih videotestu, jak T5 Multivan 2003-09 s haldexem na kluzkém stoupání má špatnou trakci.
Byl to extrémní test na tom klouzavém testovacím "linu" smáčeném vodou, jak se to kdysi testovalo...
A rozdíl mezi předním pohonem a haldexem byl velmi malý. Všichni z toho videa byli na Transportersrazu tenkrát zděšení, vypadalo to, že jsou pneu namydlené... Prostě trakce nebyla a auto nejelo... Jasně že to byl extrém, ale i tak. Zkoušeli tam pak nějaké Pajero nebo něco podobného a to jelo úplně v pohodě...
Díky za tip, podíval jsem se na to a utvrdilo mě to v tom, že si vystačím bez závěrky. Je vidět jak T6 s Haldexem 5 umí přibrzdit jednotlivá kola při prokluzu a tím částečně simulovat závěrku (to prý měla umět už i T5.2 s Haldexem 4). Samozřejmě to není na nějaký dlouhý off-road trip, má to svoje limity, ale na krátký problematický úsek to stačí. Podle toho, co jsem načetl na německém fóru, tak navíc i uživatelé se závěrkou ji používají velmi zřídka - jakmile to není úplně rovně, tak je se zavřeným diffem auto hodně obtížně řiditelné.driver píše:Nedávno Rasťo Chvala dělal na Youtube (garaz.sk) test T6 Multivan s haldexem bez uzávěrky,
na blátě do kopce, překřížení náprav, dvě protilehlá kola ve vzduchu a ještě zastavil.
Pak se rozjel a stoupal do svahu. Hodnocení výborné.