HondaMan píše:Myslíte to 2.0FSI, které trh vůbec nepřijal? To FSI, které se neprodávalo? To FSI, které se dnes prodává levněji než historická 1.6MPi?
Z jeho nástupce, 1.8TSi, uchcává celá evropa. To se v případě 2.0FSi nedělo a ten motor byl přijat až osazením turba (2.0TFSI/TSi).
Takže já bych si tvrzením "turbomotor neni "zakaznicke reseni"" nebyl vůbec jistý. viz oblíbenost TDi motorů i mezi lidmi, kterým se nemůže ani teoreticky vyplatit...
Prekrucujete. Mluvil jsem o prechodu z 1,8T na 2,0 FSI, ke kteremu by jiste nedoslo tehdy, pokud by 1,8T bylo optimalni reseni at uz z hlediska uzivatelskeho, tak z hlediska spolehlivosti, trvanlivosti atp.
Ze se 2,0 FSI nepovedl nebo spise netrefil do vkusu zakazniku je uz uplne jiny pribeh, tim nezavrhujte atmosfericke motory jako takove. Resili jsme jen to, ze jeste pred par lety VW prirozene, rozhodne ne na bazi regulaci tihl k atmosferickym motorum a turba prakticky zlikvidoval. To, ze o par let pozdeji udelal opak, jiz bylo dano tim, proc to dnes delaji i vsichni ostatni - regulacemi.
Diesely sem neplette, to s tim vubec nesouvisi, udelat smysluplny atmosfericky diesel neni mozne, tam je turbo jedine reseni. Bavime se o turbobenzinech a co vedlo k tomu, ze pred par lety je nedelal nikdo a dnes skoro vsichni. Rikam regulace a ten priklad slouzil k tomu, ze kdyz takove regulace jako dnes neexistovaly (resp. se nerysovaly, ony neexistuji ani dnes), nabidka prirozene tihla opacnym smerem. Nic vice v tom nehledejte, nic vice v tom neni.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n