Na školení řidičů to probíráme každý rok a netuším, zda to interpretují v autoškolách správně, ale podjíždět zprava lze legálně jen, pokud se jedná o souběžnou jízdu, je to doslova uvedeno v zákoně.ctrl_j píše:V tom je prave to jadro pudla. Ja proste jedu svym volnym pruhem co nejvice vpravo od stredu vozovky a vic me nezajima. A pokud bude volny, pojedu v nem treba od Mirosovic az do Prahy (vcelku casty jev).řidičBOB píše: … ctrl_j: a když nebudeš blikat, troubit a jenom přiletíš, tak ho můžeš taky vzít vpravo?
Já to ještě trochu upravím - jedeš kilometr, dva, pět vpravo. Dojedeš auto, které jede v levém... Pokračuješ dál v pravém. Jedná se o předjíždění vpravo nebo ne? Ani do toho nikoho nedojedeš, takže nemusíš měnit jízdní pruhy...pořád jedeš svou v pravém pruhu.
Jakou spisovou znacku ma ten zminovany rozsudek NSS?
(né to podjíždění, to je zakázané, ale souběžná jízda není předjíždění)
Uplatňuje se tehdy, když se na silnici o dvou a více pruzích tvoří souvislé proudy vozidel.
Proud vozidel není definován.
Jedno vozidlo nemůže tvořit proud vozidel.
Pokud vpravo jede před tebou, vzdálenost není definována, vozidlo, tak se tvoří proud vozidel.
Potom je souběžná jízda a lze podjíždět.
Na tom zatím stavím. Když podjíždím a sestřelí mě někdo z levého, musím mít na kameře vozidlo před sebou a vlevo také a je to souběžná jízda. Čili vlevo dvě vozidla a vpravo dvě.
Samozdřejmě proudy vozidel znamenají, že i v levém je proud, aby se naplnila dikce množného čísla: "proudy" ne proud.
Pokud jede zcela vlevo jen jedno vozidlo a před ním není proud, tak podjíždět nelze.
Opravte mě, kdo najde v tomto problém.
Vpravo se může předjíždět jednotlivé vozidlo jen ve třech případech,
-při jízdě v připojovacím a odbočovacím pruhu při sjíždění nebo napojování.
-při předjíždění auta, které odbočuje vlevo.
-(Není zakázáno měnit pruhy účelově) Lze podjet tedy vlastně i odbočovacím pruhem, ale musí se dodržet pravidla, takže blikat, podjíždět, a dodržet značení, neohrozit.