Vybirame bicykl

Volné diskuse na libovolná témata...
Odpovědět
Uživatelský avatar
kazysvjet
Pan Řidič
Příspěvky: 347
Registrován: pát 18 bře 07:11
Bydliště: Bechyně

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od kazysvjet »

vcera jsem pichnul :(
jezdím pod své možnosti a jsem ovce
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od HondaMan »

KoPP píše:Jedinou výhodu pro běžného smrtelníka vidím, že u hydraulických je potřeba menší tlak na páku a hlavně to mnohem líp vypadá.
- mechanický kotouče jsou neskutečný klump vhodný leda tak před vesnickou diskotéku do 18-ti let :)
ExFun píše:Koutouče na crossce jsou blbost. Pracné na údržbu i ošetřování, těžké. Stačí blbě položit kolo a trochu ohnout kotouč a vyřeší to až výměna. Brzdovka je taky třeba čas od času vyměnit... Pokud je vyhozené kolo a někdo zmáčkne omylem páčku (třeba při nakládání do auta) můžete kolo zrovna vzít do servisu, protože málokdo má doma nářadí a umí si brzdy odvzdušnit...
Nebo stačí si při mazání vidlice nebo řetězu si stříknout olej na kotouč a brzdy nebudou brzdit...

NIcméně kdo jezdí víc terén, na fullech bych nic jiného nebral - předvídatelný účinek za všech okolností a podmínek.

Pro rekreační jezdce mimo terén a v lehčím terénu jsou kotouče naprosto zbytečná, spíše problematická a neúměrně drahá věc.

Vana - já ve sjezdu v Orlických horách uvařil kotoučovky... resp. desky. Spravil to až šmirgl
+1 s oběma

Sám hrozně rád vzpomínám na hydraulické ráfkové (jezdil jsem je asi týden v hezkém počasí). Sám teď jezdím hydraulické kotouče a mám s tím jen samé komplikace. Párkrát ročně jedu takovým blátem že i kotouče umrtvím, takže jejich hlavní výhoda padá. Při nakládání do auta přední kolo sundavám, takže jsem už i zmáčknul páčku a kotouč už jsem také ohnul. Sice jen "trochu" a domů dojel, ale byl na výměnu...
2.9T RWD
Uživatelský avatar
KoPP
Letec
Příspěvky: 1008
Registrován: sob 12 bře 14:14

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od KoPP »

jojo tady z těch důvodu někteří kulišáci jezdí jakési hydraulické ráfkové magury... brzdí to slušně (nevýhoda je potřeba bytelných ráfků = těžkých), brzdit jedním prstem a krátky chod není problém, utavit jsem je ještě neutavil, ale vypadjí blbě, což je teda v těžkým rozporu s tím, že teď jezdím tu a támhle a kdybych kupoval nový bike, tak bych měl velké duševní rozepře do čeho jít, ale nakonec by z toho asi vypadl pevný rám od duratecu, něco co nemá společnou páku brzd a řazení a slušná vidla. přec jen na ty moje hrc prc vyjíždky nemá cenu se tahat s fullem a ještě o něho pečovat. Ale kdybych to psal zítra tak je z toho nějaký full s kotoučama :)
Slow and serious
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od Vana »

ExFun píše:...Koutouče na crossce jsou blbost. .... Brzdovka je taky třeba čas od času vyměnit... Pokud je vyhozené kolo a někdo zmáčkne omylem páčku (třeba při nakládání do auta) můžete kolo zrovna vzít do servisu..
předpokládám, že potřeba měnit brzdovku a riziko při sundaném předním kole se netýká jen kotoučů, ale hydraulických brzd obecně
mám tomu teda rozumět že na kole je jakákoliv hydraulická brzda nesmysl ?
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16739
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od pavproch »

kotouče na crossce sou fakt blbost... zato na bajku (mtb 26", které jezdí opravdu terénem) nikoli...

ref výměna brzdovky:
po šesti letech in(g)tenzivního provotu sem loni měnil brzdovku na Hayes Mag (a v podstatě to nebylo třeba, byla jak nová). Takže no fear.

ref zmáčnutá páka při vyndaném kole - u Hayesů opět no fear... šroubovákem lze snadno vrátit do normálu...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od Vana »

aha, tak mimo jsem byl já - až teď jsem se koukl jak vlastně vypadá krosové kolo
já podle toho názvu myslel, že krosové kolo je do těžšího terénu
Uživatelský avatar
M@C
Autoškolák
Příspěvky: 36
Registrován: stř 16 úno 20:32

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od M@C »

Ja jsem pri nakupu kola dostal takove plastove zarazky, ktere se pri vyndani kola vrazi mezi brzdove desticky, misto kotouce, a melo by to zabranit nechtenemu zmacknuti...
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od goes »

Vana píše:aha, tak mimo jsem byl já - až teď jsem se koukl jak vlastně vypadá krosové kolo
já podle toho názvu myslel, že krosové kolo je do těžšího terénu
:) jj nazev mate :)
Uživatelský avatar
Smyl Flek z Nohavic
Mistr volantu
Příspěvky: 880
Registrován: stř 16 úno 13:19
Bydliště: Österreich-Ungarn
Kontaktovat uživatele:

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od Smyl Flek z Nohavic »

Mate, ale v češtině, kde dostalo zvláštní význam slovo "krosit", což původní "cross" vůbec nemá. :-)
„Ahoj, jak se máš: K obědu jsem měl medvěd.“
(Moucha)
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Vybirame bicykl

Příspěvek od goes »

vyjdeme-li z prekladu slova cross a jeho vyznamu: http://slovnik.seznam.cz/?q=cross&lang=en_cz

pak z toho plyne, ze je to kolo, krizem urcenim. Tzn. je urceno vsude. Do terenu, na silnici, do vody i do vzduchu. Krizi se jeho vyuziti, proto ma od vseho neco a od niceho nic. Takovy univerzal uspokojic kazdeho, kdo nevyhledava jednoznacnou profilaci daneho kola. Da se s tim diky vzorku poholdne jezdit po silnici a zaroven se to neztrati mimo silnici a nepichne se hned galuska. A o to proste jde
Odpovědět