Elektromobily a vse kolem nich
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Máš v tom trošku chaos:
530d je pořád šestiválec se zvihovým objemem 2993 ccm3
530i je dvoulitr s turbem
530d je pořád šestiválec se zvihovým objemem 2993 ccm3
530i je dvoulitr s turbem
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nemám nenapsal jsem pouze i, diesel už nepočítám, postupně začnou výrobci ukončovat jejich výrobu.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Napsal jsi tohle:
Jasně - začnou ukončovat výrobu nejžádanějších motorizací... Sis dneska ráno zapomněl vzít premedikaci?
A 530 dvoulitrový diesel prostě nemáUž dnes má třeba BMW 530 dvoulitrový diesel
Jasně - začnou ukončovat výrobu nejžádanějších motorizací... Sis dneska ráno zapomněl vzít premedikaci?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hluboce se omlouvám, teď to vidím. Ano zapomněl jsem si vzít prášek, mám 38°C a je mi dost blbě, doufám, že se doléčím přes víkend.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak jsem to odhadl správně
Nicméně - brzké uzdravení. Já si to prodělal minulý týden
Nicméně - brzké uzdravení. Já si to prodělal minulý týden
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Díky je to to otrava, přenáší se to jak Ebola, stačí asi podat jen ruku.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ano...a táhne se to dlouho Teď se kolegyně svěřila, že děti jí domů přinesly sračku/blitku. Tak jsem vytáhl záložní láhev Jamesonu a zahájil očkování!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No moc ten alkohol nepomohl, taky jsem zkoušel
O těch dieslech se diskutuje už několik let, ta aféra tomu napomohla. Z dlouhodobého hlediska nejsou diesly schopny plnit budoucí normy EU (když nebude EU bude něco jiného) a tak řada výrobců už pomalu připravuje od nich ústup, jako VW, Renault, Volvo apod. Já měl tedy vždy benzín, až teď jsem musel do dieslu kvůli tomu, že moje auto v jiné motorizaci nebylo. Je to samozřejmě podstatně hlučnější (když to stojí tak i uvnitř) a spotřeba není taky žádný zázrak. Dnešní benzíny jezdí velmi úsporně a i když pořád nedosahují spotřeby dieslu, tak se už ztrácí v počáteční ceně a nákladech na diesel ten finanční rozdíl. Jakmile se však porovná diesel versus benzínový hybrid, pak už diesel ve spotřebě prohraje výrazně. Výjímkou mohou být extra dlouhé trasy bez jízd ve městech, nějaká vyjímka se vždy najde, to je jasné.
O těch dieslech se diskutuje už několik let, ta aféra tomu napomohla. Z dlouhodobého hlediska nejsou diesly schopny plnit budoucí normy EU (když nebude EU bude něco jiného) a tak řada výrobců už pomalu připravuje od nich ústup, jako VW, Renault, Volvo apod. Já měl tedy vždy benzín, až teď jsem musel do dieslu kvůli tomu, že moje auto v jiné motorizaci nebylo. Je to samozřejmě podstatně hlučnější (když to stojí tak i uvnitř) a spotřeba není taky žádný zázrak. Dnešní benzíny jezdí velmi úsporně a i když pořád nedosahují spotřeby dieslu, tak se už ztrácí v počáteční ceně a nákladech na diesel ten finanční rozdíl. Jakmile se však porovná diesel versus benzínový hybrid, pak už diesel ve spotřebě prohraje výrazně. Výjímkou mohou být extra dlouhé trasy bez jízd ve městech, nějaká vyjímka se vždy najde, to je jasné.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Na dlouhé trasy pořád není nic lepšího než diesel. Jestli člověk najezdí 30t km ročně a víc (já třeba 70-100), tak benzín v jakékoliv formě, je těžce ztrátový. S 3.6FSI jsem projezdil ročně 400 000,-. Rozdíl ve spotřebě je zásadní - a to jak ve městě, tak mimo něj. 3.6FSI, při normální jízdě lehce nad limit, dala třeba Pha-Ba za 10,5l. Nynější biTDI při stejném stylu klidně do 6,5l. Při extrému se 3.6FSI pohybovalo někde 17-19 a biTDI nedosáhne ani 10l. Co jsem měl možnost jezdit s Lexusem nebo Priusem, tak to bylo fajn ve městě a v klidovém režimu. Jakmile od toho začal člověk chtít výkon, spotřeba letěla raketově nahoru.
Ve městě to bylo ještě markantnější. Tam je v podstatě trvale rozdíl cca 6-8l. U maloobjemových motorů uznávám - ten rozdíl není tak velký, pokud se majitel benzínu snaží.
Takže představa kamionové nebo obecně nákladní dopravy, kde bude benzín/hybrid, je těžce mimo. To by se okamžitě promítlo do zdražení prakticky všeho.
Ve městě to bylo ještě markantnější. Tam je v podstatě trvale rozdíl cca 6-8l. U maloobjemových motorů uznávám - ten rozdíl není tak velký, pokud se majitel benzínu snaží.
Takže představa kamionové nebo obecně nákladní dopravy, kde bude benzín/hybrid, je těžce mimo. To by se okamžitě promítlo do zdražení prakticky všeho.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27905
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
100 ks - to asi nebyl prodejní trhák
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/aud ... ch-kusech/
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/aud ... ch-kusech/
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time