Neříkej nic, protože zjevně ani nic říct nemůžeš. Předpokládám, že svoje drzý a evidentně přehnaný tvrzení (viz citace v přísl. příspěvku) se neomluvíš ani jej neodvoláš, takže defakto v pořádku, přesně podle očekáváníJosef píše:Speleo: Pokud bydlíš v paneláku, tak jezdi MHDčkem, co ti mám asi tak jiného říct?
Tesla má po ujetí 60 tis. km ztrátu kapacity kolem 5%, záruka 8 let na auta a baterie.
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ford Focus II. kombi 2.0i 107kW Titanium
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27911
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V SK na to mají jedno hezké rčení: zabudol vôl, že teľaťom bol
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vana píše:V tomhle s tebou souhlasímdriver píše:Proč má občan dřít celý život a platit eko daně, platit drahé technologie aby náhodou nevyrobil nějaké emise a nadnárodní korporace nemají problém vydýmit půl moravy a ještě na tom vydělají?...
jinak buď ale v klidu, současné technologie elektromobilům stejně nedovolí větší rozšíření a nemyslím že by se to mělo v dohledné době změnit. Takže to bude stále jen taková hra na ekologii.
Kéž by. Technologicky bys měl pravdu. Není kam se posunout. Já to vidím tragičtěji, než ty- tedy z důvodu politiky.
Pokud by se nezměnila politika, tak nás čeká euro7 a to je konec nafty u aut velikosti Fabie zcela a DPF v benzínu zase zvedne spotřebu cenu pořizovací i poruchovost a sníží životnost.
Euro8 bude problém pro kamiony i naftová větší auta typu Octavie. Takže dál už jen v benzínu.
Euro8 Nafta se vyplatí jen u Pašíka, co jezdí deno-denně, nebo tedy velkých aut typu S-klassa.
Všude jinde už bude jen benzín ale downsize s větším příslušenstvím (tri-turbo, kompresory, e-trony a cena?)
Takže za pár let máme problém.
Ceny aut budou vyšší a budou se blížit hybridům, nebo elektru.
A stačí politické důvody, jako ekodaně a silniční daně a najednou bude ten benzínový Golf stát 750.000-mega jako ty verze GTE, rozdíly budou už v řádech 20-30% a z dlouhodobého hlediska (provoz na 10let) může být rázem elektro levnější.
No a všechny varianty? Benzín, plyn, vodík, budou tedy dražší než elektro a je to.
Přechodovým mezistupněm mohou být hybridy, takže dohledná doba je nejistá.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To co napsal Josef sice neni uplne korektni, ale jinak vicemene pravda. Cilova skupina soucasnych EV vozidel a EV vozidel blizke budoucnosti nebydli vetsinou v panelakovem 3+1. Zrovna tak to asi nebude jejich jedinne auto v rodine.speleo píše:Neříkej nic, protože zjevně ani nic říct nemůžeš. Předpokládám, že svoje drzý a evidentně přehnaný tvrzení (viz citace v přísl. příspěvku) se neomluvíš ani jej neodvoláš, takže defakto v pořádku, přesně podle očekáváníJosef píše:Speleo: Pokud bydlíš v paneláku, tak jezdi MHDčkem, co ti mám asi tak jiného říct?
Tesla má po ujetí 60 tis. km ztrátu kapacity kolem 5%, záruka 8 let na auta a baterie.
Jinak si myslim, ze vznik nabijecich stanic bude prirozeny proces. Kde je poptavka a penize, tak se prirozene objevi i nabidka. I ldyz je potreba zminit, ze i v tohle je CR opet pozadu vuci zapadni evrope, kde je nabijeni na pumpe nebo v nakupaku jasna vec a spis se resi jak nabijeni vyresit v centrech mest.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27911
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Třeba MHD bych řešil pouze elektrikou. Líbí se mi řešení MANu (VW), kdy elBUS udělá na jedno nabití cca 250km a na konečné má vždycky možnost dobíjet z pantografu, bo stejně musí mít řidič přestávku. Leckde by se i tomu dýchání ulevilo, protože drtivá většina BUSů = zahulíme, uvidíme.
V našich končinách to bude ale na dlouhé lokty...výběrové řízení, atd.
Navíc - stát si na 1000% bude kompenzovat výpadek spotřební daně. A to buď zavedením jiné (třeba z el) nebo zvýšením té na PHM a rázem se budeme mít jako v Itálii
V našich končinách to bude ale na dlouhé lokty...výběrové řízení, atd.
Navíc - stát si na 1000% bude kompenzovat výpadek spotřební daně. A to buď zavedením jiné (třeba z el) nebo zvýšením té na PHM a rázem se budeme mít jako v Itálii
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
O tom mluvím. O té Itálii. O Řecku. Průměrný příjem menší než daně a životní potřeby. Španělsko, Portugalsko, Ukrajina, atd...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Zatím jezdí v Praze jediný autobus na baterie, ale vzhledem k tomu, že se tím zabývá více výrobců, tak na to bude čím dál větší tlak a to nabíjení z pantografu je relativně rychlé, akorát na tu přestávku řidiče.řidičBOB píše:Třeba MHD bych řešil pouze elektrikou. Líbí se mi řešení MANu (VW), kdy elBUS udělá na jedno nabití cca 250km a na konečné má vždycky možnost dobíjet z pantografu, bo stejně musí mít řidič přestávku. .....
Speleo: Tak si tedy vyndej ten kabel z okna, je to taky řešení, když tě nic jiného nenapadá. Je to asi stejné jako když budeš nádávat, že si nenatankuješ benzín u vchodu do paneláku, prostě to tak asi fungovat nebude i když ta nabíjecí stanice se dá postavit na rozdíl od benzíny kdekoliv.
Naposledy upravil(a) Josef dne pon 10 říj 11:47, celkem upraveno 1 x.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27911
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
driver: Vidíš to moc černě. Tohle mne vůbec nesere. Když mne stát (potažmo EU) nechá na pokoji, tak si peníze dovedu vydělat. Nemusím a nepotřebuji býti zrovna "miliardár", ale spokojím se služným žitím. Mne víc sere, že mne pořád víc a víc šněrují zákony a různé daně - ať již přímé nebo ty maskované. Takhle ta ekonomika půjde, dříve nebo později, do řiti.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak trochu rozdíl asi bude že tankování mimo domov díky své rychlosti nijak zásadně neobtěžuje, narozdíl od zdlouhavého nabíjení. Divné že Josefovi unikají i tak zjevné rozpory, vždyť některé jeho poslední příspěvky už i nějakou logiku sem tam mělyJosef píše:Speleo: Tak si tedy vyndej ten kabel z okna, je to taky řešení, když tě nic jiného nenapadá. Je to asi stejné jako když budeš nádávat, že si nenatankuješ benzín u vchodu do paneláku, prostě to tak asi fungovat nebude i když ta nabíjecí stanice se dá postavit na rozdíl od benzíny kdekoliv.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef, ty se nám tu pořád vychloubáš, kolik máš či můžeš mít aut. Jak je cítit z tvé odpovědi speleovi, tak se tak trochu díváš zpatra na lidi, co podle tvého mínění žijí hůř než ty. Nelíbí se mi tyhle typy, co si furt honí triko, ale budiž, je to tvůj životní postoj. Ale hlavně jsi úplně mimo. Pokud má elektropohon v autech něco přinést a dostat se mezi lidi, tak musí být dostupný většinové populaci. To už věděl starej Ford, jenom ty a Musk tápete
Naposledy upravil(a) jerry dne pon 10 říj 15:56, celkem upraveno 1 x.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.