Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Pro danou skupinu lidi je motivace odpusteni nejakych poplatku kvuli prestarlemu autu zhruba stejna, jako navysovani dane za tabakove vyrobky. I kdyby na chleba nemeli, tak tu cigaretu si z obchodu prinesou.

Krom toho auta s EURO 2 a mene jsou dodatecne zpoplatkovana a efekt se tedy jaksi nedostavil.

Josef píše:Co se týká baterií, je to jen otázka času, kdy budou mít kapacitu 300-400 Wh/kg.
Tohle a podobne ctu od prvnich mobilu, nejakych 15 let to bude.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

ctrl_j píše: Krom toho auta s EURO 2 a mene jsou dodatecne zpoplatkovana a efekt se tedy jaksi nedostavil.

Josef píše:Co se týká baterií, je to jen otázka času, kdy budou mít kapacitu 300-400 Wh/kg.
Tohle a podobne ctu od prvnich mobilu, nejakych 15 let to bude.
Co se týká poplatků EURO, tak to není problém, když ten člověk auto má pořád, tak nic nezaplatí, takže motivace nula. No a baterie do aut - jakmile se začnou lít ne stovky milionů EUR a stovky miliard do vývoje, pak se výsledek dostaví velmi rychle.
martinecko
Pan Řidič
Příspěvky: 284
Registrován: pon 09 úno 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od martinecko »

Sucasne baterkove EV trpia na dobijanie. Z pohladu uzivatela neprinasaju absolutne ziadnu vyhodu. Iba pre ekoteroristov co si chcu honit ego alebo nazyvat sa vizionarmi. Budovanie rychlonabijaciek nic neriesi, museli by zabrat obrvoske plochy aby pri pripadnom rozsireni medzi masy stihali obsluhovat vsetky tie auta. Ak by som ale kvoli energii nemusel zastavit to by uz bola vyhoda ba dokonca prelom. Dovtedy ale kym mi niekto bude ponukat auto za cenu 7er/A8/S-klady s ktorym musim zastavit na predurcenom mieste alebo pouzivat vedecku kalkulacku aby som prisiel na to ci tam vobec dorazim tak =))
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Ty jsi vůbec EV nepochopil, za pár let budou za cenu běžného auta vyšší střední třídy, ale nedivím se, nikdy jsi v tom nejezdil, tak nemáš tušení jak to funguje. Základ je, že si to auto nabiješ přes noc doma a nemusíš řešit nějaké nabíječky, které jsou potřeba jen na delší dojezdy. Na těch cca 100km denně co jezdí běžní řidiči to vůbec není problém (jestli někdo jezdí 600km denně tak si koupí něco jiného). To že jsme 100 let za opicema je náš problém, v západní Evropě jsou na tom trochu se Superchargery jinak.
martinecko
Pan Řidič
Příspěvky: 284
Registrován: pon 09 úno 13:42

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od martinecko »

Ja sa zamyslam cisto nad tym preco sa sucasne BEV nedaju povazovat za skutocnu alternativu. Ta mapka superchargerov je sice pekna ale v porovnani so sietou cerpaciek to snad neni ani promile. Otrepany argument o tom, ze to je auto len na dochadzanie do prace neobstoji. Auto je luxus a je len malo ludi co si moze dovoli auto na dochadzanie, auto na zabavu, auto na cestovanie atd...

PS: Jazdil som s model s a celkom sa mi to pacilo.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

martinecko píše:Ja sa zamyslam cisto nad tym preco sa sucasne BEV nedaju povazovat za skutocnu alternativu
V CZ je 15let pruměrné stáří.
To je ten aspekt zaostalého slovenského národa sedláků, který má mentalitu zdeformovanou komunismem.
Říká se tomu selský rozum. Místo saka, hybridu a iPhone a dovolené kolem světa s bydlením v dřevostavbě nebo nájmu v Americe je v CZ častá
Fabie, trenky, Nokia a řízky v Chorvatsku, ale cihlová vila 5+1 s bazénem, stodola, kombajn.
Trochu ten příměr kulhá ale větší důraz je na to, co má hodnotu.
Né vždy ale často.
...
Jeden významný aspekt je ten, že nejlepší spoření je stavební a ještě lepší je hypotéka.

Takže "všichni" mají pozemek či byt "navíc" než aby si koupili nové auto, na které jim nejdříve přes 50% práce daněmi stát sebral přímo ve mzdě a poté dalších 21% DPH při pořízení auta na RČ.
...!
Když mám mega, dát to do auta je hovadina.
Ten pozemek či byt navíc se v důchodu vždy hodí...

Očekávám, že ten vozový park bude ještě stárnout.
A v tomto kontextu kupovat elektromobil je k smíchu.
To lze financovat jen tak, když ty peníze získáš. Bankovnictví, IT, zaměstnavatel nebo pronajímatel či dotace atd...
Když je máš odpracovat, tak nikdy nebudeš kupovat bezcenný spotřební šmejd.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27936
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Josef: řekl bych, že na počet obyvatel jsme na tom se Supergagery stejně, jako v jiných státech...třeba ve FR nebo IT. A to nepočítám, kolik dobíjecích aut jezdí tam a kolik tady.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Spočítal jsi, kolik je ve Francii na přiložené mapě Superchargerů? Nechápu, proč neustále uvádíš vymyšlené údaje. Udělám to za tebe, na mapě je 35 Superchargerů a Francie má 6x více obyvatel než ČR, tedy má jich cca 6x více než ČR na stejný počet obyvatel.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

Francie a ČR nelze porovnávat.
Je to země kolonizační a velmoc vojenská, byť v úpadku, zatím co ČR je kolonie, sice vysoce výkonná, ale zprivatizovaná (rozkradená)
Ty termíny jsou zastaralé ale ilustrují životní úroveň, nebo jinak:
Francouzi vyráběli masově Renault5 diesel a Peugeot 205diesel v takových miliónových sériích před 20 ti lety, a v ČR trh ještě nepochopil, proč kupovat miniauta ani v benzínu...

K CZ a kupní síle
Taky v CZ je 80%nových aut registrováno na IČO.
Čili 20% nových aut je na RČ.

Vozový park v ČR je někde okolo 6,5 miliónů vozidel.
Pokud je významná část, čtyři pětiny, firemních.
tak pětina z 6,5 miliónů je na RČ.

když je celkový průměr 15let, firmy se snaží kupovat nové, zejména DIČ uplatní odpočet daně,
tak ty nejstarší vozy budou na RČ a tam bude průměr třeba odhadem 25let? Má někdo taková data?
Nové nákupy nekorelují s starým vlastnictvím, když je tak rozvinut trh s ojetinami, ale nějaký obraz to umožní.
Tady je ale evidentní, že v ČR není komu ty nové technologie prodávat...
Firmám se hybrid ani elektromobil moc nelíbí, nesplní výběrko a priváti nechtějí kupovat drahé spotřební zboží, když to je nejhorší investice.
Píšu čisla z hlavy, není to přesně, ale pro ilustraci to zřejmě postačí.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Ten podíl je cca 75:25 ve prospěch firemních aut, co si budeme ale namlouvat, každý management (majitel, manželky apod.) soukromé firmy si koupí auta na firmu, byli by blázni, aby dávali státu DPH. Vzhledem k počtu asi 380 tis. firem, je to obrovské číslo počtu registrovaných aut pro lidi, co by si jinak koupili soukromé auto. Pokud si představíme, že firmy zpravidla kupují každé 3-4 roky managementu nové auto, pak je jasné, že soukromé osoby vlastně kupují minimum nových aut a často mají auta starší 20 let. Viděl jsem statistiku a u nás jezdí velké množství aut starších 25 let. Proto i nový zákon zakazuje převést auto ze standardních SPZ na veteránské, protože bychom byli za pár let veteránská velmoc.
Odpovědět