Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ono stačí, když budou mít vjezd do centra zdarma (budoucí mýtné) a parkování zdarma. K tomu hluku - když jsem byl před 3 lety v Austinu (Texas) bylo tam úžasné ticho na ulicích, proč? Stačily kvalitní silnice a nová benzínová auta, které jenom bzučela. Tady to je samá díra a na silnicích samej diesel "traktor", průměrné staří aut 15 let a podle toho to vypadá. Neříkám, že je řešení jezdit na benzín (i když deisel skončí každopádně), ale elektroauta tady budou jezdit i když se tenhle národ brání všemu novému vehementně a prosadit tady něco nového je nadlidský úkol ve všech oblastech podnikání, protože dodržuje jediné pravidlo, všechno je na hovno....
Re: Elektromobily a vse kolem nich
+1 souhlasim, postoj cechu k inovacim, ze kterych nemaji primou (nejlepe financni) vyhodu, je smutny, kdyz jsem se poprvy na chalupe v hospode doznal, ze jsem si koupil hybridni auto, tak jsem byl hned za debila, protoze 2.0tdi by prece zralo min..Josef píše:Ono stačí, když budou mít vjezd do centra zdarma (budoucí mýtné) a parkování zdarma. K tomu hluku - když jsem byl před 3 lety v Austinu (Texas) bylo tam úžasné ticho na ulicích, proč? Stačily kvalitní silnice a nová benzínová auta, které jenom bzučela. Tady to je samá díra a na silnicích samej diesel "traktor", průměrné staří aut 15 let a podle toho to vypadá. Neříkám, že je řešení jezdit na benzín (i když deisel skončí každopádně), ale elektroauta tady budou jezdit i když se tenhle národ brání všemu novému vehementně a prosadit tady něco nového je nadlidský úkol ve všech oblastech podnikání, protože dodržuje jediné pravidlo, všechno je na hovno....
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27915
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já jenom nechápu, proč by měl mít někdo něco zdarma... To je čistý socializmus.
BTW: ano, průměrné stáří je 15 let. Mnoho lidí pořád nemá takové příjmy, aby si mohli dovolit koupit nové auto. A když nemají na to, aby si koupili "teréňáka za 299t", tak asi těžko budou mít mega na nějaký elektrovýstřel do tmy. Možná by nebyl na místě návrh, vystěhovat všechny starousedlíky z centra, kteří mají často ještě auta typu Š-120. Lépe by se dýchalo a uvolnil by se i trh s byty, které bych přednostně přiděloval majitelům elektroaut
BTW: ano, průměrné stáří je 15 let. Mnoho lidí pořád nemá takové příjmy, aby si mohli dovolit koupit nové auto. A když nemají na to, aby si koupili "teréňáka za 299t", tak asi těžko budou mít mega na nějaký elektrovýstřel do tmy. Možná by nebyl na místě návrh, vystěhovat všechny starousedlíky z centra, kteří mají často ještě auta typu Š-120. Lépe by se dýchalo a uvolnil by se i trh s byty, které bych přednostně přiděloval majitelům elektroaut
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nekdy muze byt ustupek/vec zadarmo prospesna verejnosti. Priklad: jezdim lyzovat do jednoho rakouskeho strediska, kde je limitovana kapacita ubytovani a 70% navstevniku bydli v okoli do 10km, prestoze je ve stredisku az na par mist parking zdarma, tak vetsina dojizdejicich vyuziva skibus zdarma, ktery je placen obci, cimz neni stredisko zavaleno auty.řidičBOB píše:Já jenom nechápu, proč by měl mít někdo něco zdarma... To je čistý socializmus.
BTW: ano, průměrné stáří je 15 let. Mnoho lidí pořád nemá takové příjmy, aby si mohli dovolit koupit nové auto. A když nemají na to, aby si koupili "teréňáka za 299t", tak asi těžko budou mít mega na nějaký elektrovýstřel do tmy. Možná by nebyl na místě návrh, vystěhovat všechny starousedlíky z centra, kteří mají často ještě auta typu Š-120. Lépe by se dýchalo a uvolnil by se i trh s byty, které bych přednostně přiděloval majitelům elektroaut
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27915
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
...rozumím. Ale je zdarma pro všechny. Nikoliv jenom pro vybranou skupinu.
Znám to stejné z IT - parkování i skibus zdarma (zdarma...tak ve skipasu je to asi zohledněno) - pro všechny bez rozdílu.
Znám to stejné z IT - parkování i skibus zdarma (zdarma...tak ve skipasu je to asi zohledněno) - pro všechny bez rozdílu.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Par poznamek:
1) Kvalitni (=tiche) silnice v centrech mest nebudou nikdy, a to z jednoducheho duvodu: pamatkove zony. Chci videt prvniho urednika, ktery svoli k vymene historicke, nebo jine dlazby za asfaltovanou plochu. Argumentace hlukem tak bere za sve, protoze poskakovani po kostkach prehlusi i naftaka hrave.
2) Rozmach dieselu si zavinil sam stat svoji politikou, sanci napravit to meli radu let.
Za r. 2014 bylo inkaso spotrebni dane z oleju 82 mld., z mytneho dalsich 9 mld., pritom napr. letosni rozpocet Statniho fondu dopravni infrastruktury se pohybuje kolem 50 mld.
Az pujde 100 % vynosu spotrebni dane z PHM zpatky do dopravni infrastruktury a navaznych oblasti, tak se muzeme bavit o rovnych podminkach.
1) Kvalitni (=tiche) silnice v centrech mest nebudou nikdy, a to z jednoducheho duvodu: pamatkove zony. Chci videt prvniho urednika, ktery svoli k vymene historicke, nebo jine dlazby za asfaltovanou plochu. Argumentace hlukem tak bere za sve, protoze poskakovani po kostkach prehlusi i naftaka hrave.
2) Rozmach dieselu si zavinil sam stat svoji politikou, sanci napravit to meli radu let.
Kód: Vybrat vše
> Spotrebni dan PHM
CZK/l do 2004 do 2010 nyni
benzin 10,84 11,84 12,84
nafta 8,15 9,95 10,95
Kód: Vybrat vše
> Spotreba v milionech tun
Rok Benzin Nafta
2010 1858 3980
2011 1791 4075
2012 1669 4058
2013 1570 4138
2014 1570 4337
2015 1577 4542
Az pujde 100 % vynosu spotrebni dane z PHM zpatky do dopravni infrastruktury a navaznych oblasti, tak se muzeme bavit o rovnych podminkach.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No prave ze, kdyz nemas v ruce lyze nebo prkno, kupujes si listek. Konkretne linka 680 z Maishofenu do Saalbachu. A ve skipasu to zohledneno neni, neb bus plati ze 100% mesto a nikoliv provozovatel lyzarskeho arealu...ale to je cely jedno.řidičBOB píše:...rozumím. Ale je zdarma pro všechny. Nikoliv jenom pro vybranou skupinu.
Znám to stejné z IT - parkování i skibus zdarma (zdarma...tak ve skipasu je to asi zohledněno) - pro všechny bez rozdílu.
Myslim si, ze vyhoda snazsiho zaparkovani, muze byt pro spoustu lidi co neresi kazdou korunu dostatecnou motivaci k tomu, aby si priste misto rodinneho SUV s V6 dieslem, koupili za stejny penize EV auto, se kterym budou ve svym satelitu u Rican desne in. Treba to pro ne ve finale vubec nebude levnejsi, to je fuk, ale ve chvili kdy budou do mesta dojizdet nakupovat, rozvazet deti, atd, to bude zisk pro okoli.
Jsme ve stadiu, kdy EV auta zatim nastupuji na trh. Kazdy dalsi vyrobeny kus muze jen zlepsit a zlevnit tento druh pohonu v budoucnu pro ostatni a ja nevidim nic spatnyho tomu jit trochu naproti.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: Elektromobily a vse kolem nich
S tím zlevňováním bych si nebyl tak jistý. S konjukturou vypukne hlad po surovinách a cena baterek klidně poletí nahoru
Re: Elektromobily a vse kolem nich
problém je pořád ten samý - rychlé, spolehlivé a pro uživatele nenáročné doplnění energie do zdroje (baterek)
zatímco u spalováku vymyšlení nádrže (a bebechů okolo vč. jejího dolívání např. z konve) proběhlo prakticky současně s instalací spalovacího motoru na čtyři kola, u elektromotoru a baterek se to nějak (i přes desítky let a desítky miliard - neberte mě za slovo s těma ciframa) jaxi nedaří a nedaří.... žeby princip?
zatímco u spalováku vymyšlení nádrže (a bebechů okolo vč. jejího dolívání např. z konve) proběhlo prakticky současně s instalací spalovacího motoru na čtyři kola, u elektromotoru a baterek se to nějak (i přes desítky let a desítky miliard - neberte mě za slovo s těma ciframa) jaxi nedaří a nedaří.... žeby princip?
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Vždy bude někdo zvýhodněn oproti ostatním, právě že už není socialismus, aby měli všichni rovné podmínky. Ti co bydlí (pardon, mají smlouvu na byt) v Praze tak mají taky zvýhodněné parkování a nejen ve své ulici, ale v celém obvodu, tedy klidně ve stovkách ulic.
Pokud je průměrné stáří aut 15 let, pak existují spousty lidí, kteří mají auto 30 let (tisíce) nebo 25 let(desetitisíce). Dnes stojí auto staré 15 let kolem 50 tisíc, to snad není taková raketa, aby si nemohlo 100 tisíc lidí co má na benzín, koupit mladší auto. Nic je ale nenutí, tak proč by to dělali. Motivace odpuštěním nějakých poplatků je v pohodě, oproti masivním dotacím do nesmyslných projektů.
Co se týká baterií, je to jen otázka času, kdy budou mít kapacitu 300-400 Wh/kg.
Pokud je průměrné stáří aut 15 let, pak existují spousty lidí, kteří mají auto 30 let (tisíce) nebo 25 let(desetitisíce). Dnes stojí auto staré 15 let kolem 50 tisíc, to snad není taková raketa, aby si nemohlo 100 tisíc lidí co má na benzín, koupit mladší auto. Nic je ale nenutí, tak proč by to dělali. Motivace odpuštěním nějakých poplatků je v pohodě, oproti masivním dotacím do nesmyslných projektů.
Co se týká baterií, je to jen otázka času, kdy budou mít kapacitu 300-400 Wh/kg.