V vs. Multivan

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od k86 »

No ale eRko na tom moc dobre prodejne nebylo
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od x2005 »

Rko asi tak trochu předběhlo svojí dobu. Véčko ho v pojetí luxusu/komfortu nedosahuje.
royaltyline.cz
Spolujezdec
Příspěvky: 2
Registrován: úte 20 zář 22:31

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od royaltyline.cz »

Zdar chlapi, předem předesílám, že jsem si nevzpomněl na přihlašovací údaje tady, na Autorevue.cz jsem kdysi příspíval poněkud aktivněji, ale není čas. Ale k věci. Mám 2 roky starý Viano, potřeboval jsem 7 míst a V6 byla jediná volba. Předtím jsem jezdil s hodně auty, moje oblíbená byla X5 3.0sd, ale protože rodinka narostla, a kdysi jsem měl Vito, srdce zase tíhlo k MB. Předtím jsem sem tam jel VW Multivan/Transporter, ale jak už bylo řečeno, mám 190 cm a řadička mě prostě tlačila do pravýho kolene, takže jsem šel jinou cestou. Na MBV6 je za ty 2 roky najeto asi 80tkm, nic velkýho, auto teď spíš stojí, protože jsem kupoval vloni pod ježíška mladý jetšě novou trojku a přeci jen - na ty moje cesty do práce asi 10 kiláků.. se rád projedu raději v něm :) Ale nějakou zkušenost mám - i když původně pro rodinu (máme 5 dětí a na cestě šestý) jsem s Vínkem už něco najezdil.. v první řadě - chtěl jsem šestihrnek. Má výkon, zvuk, spotřeba podobná jako u čtyřválce a zážítek nesrovnatelnej. Rád s tím autem jezdím na dálnici a nejsem žádnej lenoch, LEDky dělaj svý a auta mizej sama z levýho. Mám asi tu prostřední verzi - nějak jsem to nezkoumal - tuším 5 metrů, do Chorvatska nejezdíme, maximálně kolem komína, ale vzdycky se všichni vešli, perou se o to, kdo bude sedět "vzadu" a když jedeme kamkoliv, vždycky se vše vešlo. Samozřejmě jiná situace je třeba Chorvatsko a potápění, ale to jede těch aut vždycky víc. Každopádně mám za sebou x tras 700-2000 km a není to blbý. Na hory nejezdím, čtyřkolku prakticky nevyužiju, namrdaná koza a hlavně nemožnost V6 mě fakt nebrala. Ale k věci. Auto jsem kupoval v době, kdy šla na trh třída V. Říkal jsem si, Vito znáš, je to stará mrdka, ale zase prověřená. Véčko se mi jakš takš líbí zepředu, zezadu je to opravdu funebr, ale co je nejvíc - ten motor? Sice nějakej výkon má, ale Viano je asi poslední "dodávka" se šestihrnkem a tak jsem si řekl, že si jí budu hejčkat ještě dlouho. R-ko a tak jsem taky hodně zvažoval, předfejs se mi i libí(l), pofejs taky, ale když už, tak už a říkal jsem si proč ne tohle v AMG a teď dávat jedničku za 10 let starý nebudu, současná situace je taková, že řeším, co dál, v březnu další dítě, takže buď vyměnit 2 samostatný sicny za trojdíl (50 tisíc), nebo Viano nechat svýmu osudu (stejně stojí většinou nevyužitý na firmě, doby, kdy jsem s ním tahal i 2 tuny místo sedaček jsou naštěstí pryč :) a pořídit další, nebo 9-místnýho Sprintera.. zatím nevím a neřeším, každopádně tohle auto má něco do sebe a ještě se dá sehnat za dobrej peníz, a i když mě V-Klasse docela lákala a kvituju jí, kdykoliv jí vídím, už to nikdy nebude ten šestihrnek, kterej mám rád - to jen tak mimo téma :)
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od Vana »

Tak vzhledem k tvé výkonnosti bych šel určitě do osmiválce s pertinaxovým karburátorem :)

https://www.youtube.com/watch?v=JvcGCpot5BQ
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28166
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

royalty: Viano s motorem V6 ale LEDky nemělo. To má až nová generace V.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5838
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od M.Z. »

Jestli nemyslel denní svícení.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28166
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od řidičBOB »

Tak kvůli tomu se asi z levého neklidí :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 251
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Malý update: obě auta projeta, na V jsem měl trochu více času než na Multivan, začíná se to nachylovat spíše ve prospěch Multivanu, ale není to nic jednoznačného.
Multivan:
- překvapil, jak je na dálnici tichý (akustický paket)
- na příčných nerovnostech rány do přední nápravy (předváděcí kus měl standardní podvozek s DCC a 18" kola, najeto ale teprve ca 800 km). Pokud ho vezmu, tak s 17" koly, pak je i plnohodnotná rezerva a snad se rány od náprav mírně omezí.
- horší hledání polohy za volantem, sedadlo má dostatečný podélný rozsah seřízená, ale pak nelze odpovídajícím způsobem přitáhnout volant. Překvapivě málo místa nad hlavou (prakticky bez rezervy - měřím 2m), pravému kolenu se nelíbí blízkost konzoly s řadicí pákou resp. voličem DSG
- výborná sedadla řidiče a spolujezdce, překvapilo, o kolik jsou menší samostatná sedadla v 2. řadě, naopak zase překvapila 3. řada, která mi připadala pohodlnější, než jsem čekal
- celkově pěkný dojem z interiéru a ze zpracování, ovládání bez problému
- Haldex ne úplně uspokojil, při prudkém rozjezdu z místa si přední kola trochu hrábnou

MB-V:
- překvapil, že je na dálnici hlučnější než Multivan (jakmile se po motoru něco chce, tak dost nahlas "vrčí", ale i aero hluk mi připadal při tacho 160 vyšší)
- výrazně lepší komfort pérování, jízdní vlastnosti na okresce vyváženější, opravdu pěkně sedí na svoji velikost a dá se s ním jet i poměrně ostře (s Multivanem tedy na toto nebylo tolik prostoru, po okresce jen kousek - jízdně neurazil, ale V je v tomto lepší)
- nepřipadal mi zdechlejší než Multivan, ale bylo to V250d jen se zadním náhodem, 4matic temperament asi poněkud ztlumí (dle údajů výrobce zrychlení 0-100 o 1,5s delší u 4maticu)
- na nerovnostech sice žádné rány od náprav jako u Multivanu, ale spíše celkové hrkání všeho ze zadní části interiéru
- lepší pozice za volantem, mírně více místa pro pravé koleno, výrazně více místa nad hlavou, ale sedadlo řidiče má kratší sedák, výrazně méně místa pro nohy spolujezdce, méně odkládacích prostor
- lepší sedadla ve 2. a 3 řadě
- v nižší výbavě látkové čalounění, které nám subjektivně připadalo jako odporné. Pokud V, tak v Avantgarne, kde je kůže = ca 100tKč navíc. Bohužel nelze Alcantara jako v Multivanu.
- výborná výklopná třetí okna vzadu, větrají bez hluku
- ovládání skutečně poněkud svérázné, asi bych si zvykl, ale trvalo by to
- výrazně dražší příplatky (elektricky posuvné dveře příplatek 26tKč za jedny - Multivan v Highlinu je má v ceně, skoro 2x tak drahá metalíza, dražší nezávislé topení atd.)
- líbí se mi, že topení má vzadu výdechy na podlaze, v Mulivanu jde veškerý vzduch pro 2. a 3. řadu zeshora ze střechy

Po pravdě řečeno taková svým způsobem remíza, každý je dobrý v něčem jiném. Multivan vychází ve srovnatelné výbavě o něco málo levněji (Highline s alcantarou vs. Avantgarde s kůží). Nejraději bych si poskládal vlastní auto s tím lepším z obou...V případě MB-V se bojím trochu větší nemotornosti při manévrování a nižší světlé výšky, a to nejspíš rozhodne. Vnitřní prostor v zásadě shodný (při nastavení sedadel já 3x za sebou vycházel zavazadlový prostor cca stejně dlouhý).
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od Vana »

Zajímavé je jak výrobci něco vymyslí dobře, nějako dobu to vyrábí a pak to s bohorovným klidem zase změní na horší variantu. To zmíněné topení vzadu měla v podlaze už i T4.

Nechápu proč se konstruktéři když vymýšlejí něco nového nepodívají třeba na několik řešení od konkurence a do svého auta pak nepřevezmou to nejlepší. A bohužel se tenhle přístup netýká jen aut, je to prakticky všude
budik
Pan Řidič
Příspěvky: 251
Registrován: úte 06 zář 07:45

Re: V vs. Multivan

Příspěvek od budik »

Jestli mi tady některý z uživatelů Multivanu T5/T6 napíše, že výdechy topení vzadu dole někde jsou, budu jen rád, ale já je tam nenašel a ani prodejce mi je neukázal...
Odpovědět