Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já jsem jezdil s Tesla S 85D a ten výkon byl kdykoliv, zdůrazňuji kdykoliv k dispozici, nevím co je myšleno 75kW, ale předpokládám trvale poskytovaný výkon, to jsem někde taky četl, ale je to nic neříkající hodnota. Výhoda výkonu el. motoru je, že poskytuje výkon z nulových otáček, zatímco standardní motor od např. 1500 ot. Proto Tesla ujede na rozjezdu i výkonějšímu spalovacímu motoru. Viděl jsem pevný start McLarenu a Tesla S, jak McLaren zůstal daleko za Teslou a ten řidič na to koukal jako blázen.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27910
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jsi si jistý, že to tak opravdu je?!Josef píše: Výhoda výkonu el. motoru je, že poskytuje výkon z nulových otáček...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Určitě, v Josefově světě žádné fyzikální zákony neplatí
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Akorát McLaren na jednu nádrž těch startů zvládne desítky, možná i stovky. Tesle dojde šťáva při třetím rozjezdu
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Rozjížděl jsem se za ten den Teslou mnohokrát bezproblému (to zrychlení z místa je velké lákadlo), už vidím jak McLaren se spotřebou 50l/100km bude jezdit celý den stovky rozjezdů - viděl jsem jak ho museli nechat po pár jízdách hodinu chladit.
El. motor disponuje samozřejmě, stejně jako klasický motor dvěma veličinami, výkon a točivý moment. Je jasné, že při rozjezdu se uplatní nejvíce kroutící moment. Ano výkon se počítá z točivého momentu, otáček a času, proto v nulovém čase je nulový, když už mě chytáte za slovo. Ale porovnejte si průběh kroutícího momentu Tesla a jakéhokoli jiného spalovacího motoru. Naprostá většina z vás Teslou nejezdila a akorát tady plácáte nesmysly.
Ještě doplním Nissan Leaf v závislosti na otáčkách.
El. motor disponuje samozřejmě, stejně jako klasický motor dvěma veličinami, výkon a točivý moment. Je jasné, že při rozjezdu se uplatní nejvíce kroutící moment. Ano výkon se počítá z točivého momentu, otáček a času, proto v nulovém čase je nulový, když už mě chytáte za slovo. Ale porovnejte si průběh kroutícího momentu Tesla a jakéhokoli jiného spalovacího motoru. Naprostá většina z vás Teslou nejezdila a akorát tady plácáte nesmysly.
Ještě doplním Nissan Leaf v závislosti na otáčkách.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef: pokud tě máme chytat za slovo tak se mýlíš i ve svém tvrzení, že "výkon se počítá z točivého momentu, otáček a času". Moment a otáčky tam jsou, čas ale ne (protože je už obsažen v těch otáčkách). V elementární fyzice máš opravdu značné mezery. Kdybys své tvrzení přednesl v osmé třídě ZDŠ, nafasoval bys čistou pětku a s brekem utíkal domů pro výprask
A pokud mám porovnat průběh momentu spalovacího motoru s Teslou, tak spalovací motor (například turbobenzín) má moment zhruba konstantní v téměř celém rozsahu otáček, samozřejmě ne od úplné nuly. Naproti tomu elektromotor má sice plný moment od nuly, ale jak je zřetelně vidět z grafů, velmi brzy, už cca ve třetině otáček prudce padá dolů
Nicméně nikdo nezpochybňuje že zrychlení je u výkonných elektromobilů poměrně parádní disciplínou. Bohužel tím to ale i končí
A pokud mám porovnat průběh momentu spalovacího motoru s Teslou, tak spalovací motor (například turbobenzín) má moment zhruba konstantní v téměř celém rozsahu otáček, samozřejmě ne od úplné nuly. Naproti tomu elektromotor má sice plný moment od nuly, ale jak je zřetelně vidět z grafů, velmi brzy, už cca ve třetině otáček prudce padá dolů
Nicméně nikdo nezpochybňuje že zrychlení je u výkonných elektromobilů poměrně parádní disciplínou. Bohužel tím to ale i končí
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Moment hnací jednotky nemá pro posuzování dynamických vlastností vozidla vůbec žádnou vypovídací hodnotu. Ví všichni kromě Josefa. Já když nalehnu na metrovou páku vlastní vahou, mám moment 1100 Nm. Kam se na mne hrabe Tesla.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27910
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Hlavně to zrychlení drtivé většiny elektromobilů je tak do 60-80kmh...pak komec. Výjimkou je Tesla, která to dá o něco výš. Ale srovnatelně výkonný supersport se jí hravě vyrovná, jak je vidět třeba tady:
https://youtu.be/yDqyo9z86zc
https://youtu.be/yDqyo9z86zc
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Těch videí je spousta a jen vypovídají o tom co říkám, na rozjezdu jim Tesla ujede a pak ji klasický motor s výkonem např. 600k předjede, v případě testu co jsem viděl s McLaren kolem 140km/h. I tak je to na baterie velmi slušný výkon, uvědomíme-li si že Tesla váží o 1 tunu více než porovnávané supersporty.
https://www.youtube.com/watch?v=0vDA0aqnd38
https://www.youtube.com/watch?v=0vDA0aqnd38
Naposledy upravil(a) Josef dne pon 26 zář 18:15, celkem upraveno 1 x.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27910
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
0-80kmh to natře lecčemus o několik řádů výkonnějšímu i eGolf. A zvládne to snad i 3x po sobě. A co jako? Že se uděláš na křižovatce?
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time