Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Já jsem jezdil s Tesla S 85D a ten výkon byl kdykoliv, zdůrazňuji kdykoliv k dispozici, nevím co je myšleno 75kW, ale předpokládám trvale poskytovaný výkon, to jsem někde taky četl, ale je to nic neříkající hodnota. Výhoda výkonu el. motoru je, že poskytuje výkon z nulových otáček, zatímco standardní motor od např. 1500 ot. Proto Tesla ujede na rozjezdu i výkonějšímu spalovacímu motoru. Viděl jsem pevný start McLarenu a Tesla S, jak McLaren zůstal daleko za Teslou a ten řidič na to koukal jako blázen.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27910
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Josef píše: Výhoda výkonu el. motoru je, že poskytuje výkon z nulových otáček...
Jsi si jistý, že to tak opravdu je?!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Určitě, v Josefově světě žádné fyzikální zákony neplatí
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Stepan »

Akorát McLaren na jednu nádrž těch startů zvládne desítky, možná i stovky. Tesle dojde šťáva při třetím rozjezdu =))
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Rozjížděl jsem se za ten den Teslou mnohokrát bezproblému (to zrychlení z místa je velké lákadlo), už vidím jak McLaren se spotřebou 50l/100km bude jezdit celý den stovky rozjezdů - viděl jsem jak ho museli nechat po pár jízdách hodinu chladit.

El. motor disponuje samozřejmě, stejně jako klasický motor dvěma veličinami, výkon a točivý moment. Je jasné, že při rozjezdu se uplatní nejvíce kroutící moment. Ano výkon se počítá z točivého momentu, otáček a času, proto v nulovém čase je nulový, když už mě chytáte za slovo. Ale porovnejte si průběh kroutícího momentu Tesla a jakéhokoli jiného spalovacího motoru. Naprostá většina z vás Teslou nejezdila a akorát tady plácáte nesmysly.

Obrázek

Ještě doplním Nissan Leaf v závislosti na otáčkách.

Obrázek
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Josef: pokud tě máme chytat za slovo tak se mýlíš i ve svém tvrzení, že "výkon se počítá z točivého momentu, otáček a času". Moment a otáčky tam jsou, čas ale ne (protože je už obsažen v těch otáčkách). V elementární fyzice máš opravdu značné mezery. Kdybys své tvrzení přednesl v osmé třídě ZDŠ, nafasoval bys čistou pětku a s brekem utíkal domů pro výprask

A pokud mám porovnat průběh momentu spalovacího motoru s Teslou, tak spalovací motor (například turbobenzín) má moment zhruba konstantní v téměř celém rozsahu otáček, samozřejmě ne od úplné nuly. Naproti tomu elektromotor má sice plný moment od nuly, ale jak je zřetelně vidět z grafů, velmi brzy, už cca ve třetině otáček prudce padá dolů

Nicméně nikdo nezpochybňuje že zrychlení je u výkonných elektromobilů poměrně parádní disciplínou. Bohužel tím to ale i končí
Honza42
Letec
Příspěvky: 1540
Registrován: pát 27 kvě 11:47

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Honza42 »

Moment hnací jednotky nemá pro posuzování dynamických vlastností vozidla vůbec žádnou vypovídací hodnotu. Ví všichni kromě Josefa. Já když nalehnu na metrovou páku vlastní vahou, mám moment 1100 Nm. Kam se na mne hrabe Tesla.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27910
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Hlavně to zrychlení drtivé většiny elektromobilů je tak do 60-80kmh...pak komec. Výjimkou je Tesla, která to dá o něco výš. Ale srovnatelně výkonný supersport se jí hravě vyrovná, jak je vidět třeba tady:
https://youtu.be/yDqyo9z86zc
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Těch videí je spousta a jen vypovídají o tom co říkám, na rozjezdu jim Tesla ujede a pak ji klasický motor s výkonem např. 600k předjede, v případě testu co jsem viděl s McLaren kolem 140km/h. I tak je to na baterie velmi slušný výkon, uvědomíme-li si že Tesla váží o 1 tunu více než porovnávané supersporty.

https://www.youtube.com/watch?v=0vDA0aqnd38
Naposledy upravil(a) Josef dne pon 26 zář 18:15, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27910
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

0-80kmh to natře lecčemus o několik řádů výkonnějšímu i eGolf. A zvládne to snad i 3x po sobě. A co jako? Že se uděláš na křižovatce?
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět