Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5699
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Stepan »

To palivo, které nám nacpou podobně smýšlející kokoti, hlavně aby se ta jejich autíčka na baterky prodávala =))
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27905
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od řidičBOB »

Pár = dva. A to určitě nebude ;-)
Popravdě nechápu, proč bych si měl za 3 mega kupovat auto na pojezd do práce a kolem komína, když tyhle peníze bych neprojezdil taxíkem a ještě by mi odpadla nutnost jezdit na servis do zahraničí. Cokoliv dál od baráku už bych musel přemýšlet, kde včas dobíjet.
Furt mi to přijde jako první iPhone - nic to neumí, ale je boží to mít!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

Josef píše: driver: nevím, kde jsi přišel k tomu číslu 75kW, ale fakt to není podstatné, protože jakýkoli výkon běžných motorů při běžném cestování se využívá rovněž krátkodobě.
Oficiální data která Tesla uvádí pro model X se slabším aku.

Souhlasím, že běžně jezdíš u spalovacího motoru na částečný výkon,
ovšem máš KDYKOLIV k dispozici 100% výkonu.
Což u předjíždění je otázka života/smrti v extrémním případě...

U Tesly to je složitější, ten max výkon je limitován mnoha faktory
a fakticky není dostupný kdykoliv chceš, ale pouze někdy, a žalují to neinformovaní zákazníci ve státech, že to není dobře komunikováno. (Zatajeno dle jejich slov při prodeji a uvedeno někde, kde se k tomu nemáš čas dobrat)
Mimochodem nejlevnější auto, třeba Škoda CityGo když nemá olej nebo palivo, tak cinká akustické hlášení, aby i poloslepý ospalý pomatenec v mikrospánku měl šanci postřehnout, že hrozí selhání pohonu.
Takto nebudeš předjíždět kamion ale odstavíš to.

U Tesly za miliony ÚDAJNĚ při předjíždění není dostatečně zřejmé, že zrovna nyní 100% výkonu nemusí být k dispozici...
Když tak to doplňte, zda tam skutečně není akustické hlášení, potom to je vrchol diletanství.
Stepan píše:"
Nikdo neříká, že elektromobily jsou špatná cesta. Většinu jejich odpůrců ale sere způsob, kterým jsou tlačeny vpřed a jakým způsobem na to doplácí auta se spalovacími motory.
Amen!
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

V době páry se taky všichni smáli dieslům, jezdit na olej, co je to za kravinu :) ale je fajn, že tady všichni startují na slovo Tesla, já se tím fakt bavím. I když si Teslu nekoupím, protože za pár let bude Mercedes na baterky se stejným dojezdem a poloviční cenou, pořád se budu bavít vašema příspěvky. Pro jistotu si je uložím, abych se nad nimi mohl smát a vy stydět :D
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Josef: a máš uložené i svoje vlastní moudra ? Třeba jak jsi nás tady bavil letos v zimě (od 27.2) ?
U nich ani nemusíš na nic čekat, těm se dá smát kdykoliv :
Josef píše:... U spalovacího motoru je podobný jev u kroutícího (točivého) momentu a výkonu, v určitém bodě se křívky protnou a jedna nebo druhá veličina klesá. Pro nejlepší účinnost by měly být obě křivky v rovnováze.
Obrázek

Mimochodem kdyby ses opravdu za pár let snad chtěl bavit našimi příspěvky, povšimni si že my dnes pouze popisujeme současnost, a ta skutečně nijak růžová není. Na neomylného prognostika si tady hraješ jen ty
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

driver píše: ovšem máš KDYKOLIV k dispozici 100% výkonu.
No to právě není pravda, tohle platí pouze u el. motorů, spalovací motor má 100% výkonu jen při určitých otáčkách.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

Špatně jsem to definoval, a vytěžil jsi z toho maximum :)

Takto máš pravdu ale je to vytrženo z kontextu,
ty mluvíš o výkonové charakteristice, já o nepředvídatelném omezení výkonu
neboo vlastnosti, že maximální stálý výkon je několikanásobně menší, než špičkový
a to celé nemusí být předvídatelné pokud jsi nepozorný.

Spalovací motory netřeba rozebírat, otáčky jsou určující.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Josef píše:
driver píše: ovšem máš KDYKOLIV k dispozici 100% výkonu.
No to právě není pravda, tohle platí pouze u el. motorů, spalovací motor má 100% výkonu jen při určitých otáčkách.
No to právě není pravda, stejně jako spalovací motor tak i elektromotor mají 100% výkonu jen při určitých otáčkách. Rozdíl je pouze že u elektromotoru bývá pásmo maxima širší. U spalováku ten hendikep dohání vícestupňová převodovka
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

driver píše:Špatně jsem to definoval, a vytěžil jsi z toho maximum :)

Takto máš pravdu ale je to vytrženo z kontextu,
ty mluvíš o výkonové charakteristice, já o nepředvídatelném omezení výkonu
neboo vlastnosti, že maximální stálý výkon je několikanásobně menší, než špičkový
a to celé nemusí být předvídatelné pokud jsi nepozorný.

Spalovací motory netřeba rozebírat, otáčky jsou určující.
Stejně vždy záleží na řidiči, dá se jezdit i s motorem 50kW, prostě je potřeba se přizpůsobit podmínkám.
Uživatelský avatar
driver
Letec
Příspěvky: 1744
Registrován: čtv 24 zář 14:50

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od driver »

Nepochybně, jen jsem tam komentoval ty kolizní situace a žaloby, kdy elektromobily neměly plný výkon a to, že to je jejich vlastnost, že nemají VŽDY možnost dosahovat maximální udávaný výkon.
Kritizuji nízký výkon, malý dojezd není třeba kritizovat, to je evidentní.
Psal jsi, že 75kW postačuje.
Když pojedeš, jak jsi uváděl v cenovém srovnání, CLS z Blavy do Prahy, tak můžeš na jednu nádrž jet na plný výkon, kdykoliv Tě napadne, i v mrazech i s klimou v létě i v kolonách i celý den a nonstop a kdykoliv můžeš ten max výkon využít.
(U Tesly X máš 75kW. Je to málo.)
Ukaž mi elektromobil, který to zvládá bez toho, aby Ti v kopcích na D1 před Prahou v závěru té trasy pofičí v levém ;)
Tam máš stoupání pěkně strmé, a v pěti lidech se 75kW to není za ty investované peníze pro mě přijatelné...
U auta střední velikosti typu Octavie Ti 75kW nestačí, pokud jedeš ve 4-5 lidech, abys mohl jet 130 na tempomat bez podřazování do těch stoupání.. Předjedou tě všechny dodávky...
To bys musel jet sám, rozjet se a nesnižovat rychlost, jen ji udržovat.
Realita jsou častá zpomalování díky provozu a pak už nezrychlíš...
Proto netvrď, že 75kW u elektromobilu stačí. Nestačí. Může stačit v autě typu ElektroSmart ale né u Tesly X za ty peníze v pětimístném voze. (Je tam fyzicky pět plnohodnotných samostatných sedaček)

Vana opět briskní přehled :)
Tesla X má jednostupňovou převodovku, takže je to jasné.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Odpovědět