torsen je typ diferencialu v prni rade. V rade druhe ho pouzivaji desitky automobilek, je daleko vice rozsiren nez napr. haldex a jeho mezinaprvova spojka.ExFun píše:Na 90% si jsem jistý, že důvodem budou náklady...řidičBOB píše:Nikdo z toho vědu nedělá...byl to pouze dotaz. Nic víc a nic míň.
Co může být důvodem změny? Krok k lepšímu, omezení hmotnosti/emisí, lepší funkčnost?
Torsen používala jen Audi a pár odvozenin. Toto bude něco co se bude během doby používat napříč koncernem jen s drobnými modifikacemi.
jen pro predstavu kdo jej pouziva - audi, alfa, chevrolet, lexus, rover, saab, toyota, nissan, hummer, honda, ford, pontiac, subaru, mazda. torsen neni jenom stredovy diferak, ale i napravovy apod. a hlavne jedna se o typ. Haldex je taky jen svedska firma, co dela desitky vyrobku a to i klasicke diferaky a mimo jine i jednu spojku.
Takze uspora nakladu tam nebude, nebo bude naprosto nicotna. Jak sem psal, rozdil napr. v cene diferaku pro A4 vusi haldexu pro A3 moc nenaznacuje, ze by nove reseni melo byt jakkoli levnejsi.