Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Soud bude az v prosinci…
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Stejně peníze nebudou, každý výrobce si technické parametry obhájí, jinak by to mohli zabalit všichni Nedávno jsem viděl na Discovery pěkný dokument o výrobě BMW i8, musím říct, že to je neuvěřitelný, co obnášel návrh toho řešení a samotná výroba - kloubok dolů před konstruktéry.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tesla má pro CZ zákazníky nejbližší servis Wien, Dresden a München.
Garančka je 1rok/20.000km u modelu X za 600 €
Model X okolo 4.600.000czk s daní v CZ, verze s slabší kapacitou aku, ale bohatá výbava.
Silnější Aku +300.000czk asi.
dlouhodobý stálý výkon je 75kW, více výkonu je k dispozici jen krátkodobě.
Jediná výhoda Tesly je, že nemá přímou konkurenci díky zvláštní netradiční konstrukci každého modelu.
I nejmenší model poskytuje vzduchové odpružení.
Ale ty ceny jsou nesmysl totální. Golf GTE stojí pětinu a je to Plug-In. Nelze srovnávat ale rozdíl v ceně je značný.
Doživotní taxi vyjde levněji a ekologičtěji.
Ano, je to komedie, né ekologie.
Garančka je 1rok/20.000km u modelu X za 600 €
Model X okolo 4.600.000czk s daní v CZ, verze s slabší kapacitou aku, ale bohatá výbava.
Silnější Aku +300.000czk asi.
dlouhodobý stálý výkon je 75kW, více výkonu je k dispozici jen krátkodobě.
Jediná výhoda Tesly je, že nemá přímou konkurenci díky zvláštní netradiční konstrukci každého modelu.
I nejmenší model poskytuje vzduchové odpružení.
Ale ty ceny jsou nesmysl totální. Golf GTE stojí pětinu a je to Plug-In. Nelze srovnávat ale rozdíl v ceně je značný.
Doživotní taxi vyjde levněji a ekologičtěji.
Ano, je to komedie, né ekologie.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Myslím, že každý rozumný člověk v elektromobilech nevidí nějakou závratnou ekologii či ekonomii...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Přesně tak, elektroauta nejsou o ekologii, ostatně jako jakýkoli průmyslový výrobek člověka.
driver: nevím, kde jsi přišel k tomu číslu 75kW, ale fakt to není podstatné, protože jakýkoli výkon běžných motorů při běžném cestování se využívá rovněž krátkodobě.
Během 3 let se objeví řada elektroaut od předních výrobců aut s běžnými motory a dojezd bude ve stovkách kilometrů, další generace bude mít až 1000km. Tesla je taková vlaštovka, která nakonec bude převálcována, ale to prvenství ji už nikdo nevezme. Tesla na první pohled vypadá drahá, ale opak je pravdou. Pokud porovnáme klasické auto v podobné ceně jako Tesla S 85D (záruka 8 let) za 2.6 mil. (z Německa) a CLS AMG 63 (záruka 1 rok) za 2.6 mil. pak se podívejmě kolik stojí Tesla za 3 roky s nájezdem do 80 tis. km a kolik stojí 3-leté CLS, ten rozdíl je vyšší než 600 tis. Kč jen v prodejní ceně ve prospěch Tesly a to se nebavím o částce ve stovkách tisíc za palivo a další částku při větší smůle za opravy u CLS, tedy bezproblému za 3 roky je to klidně ušetřený 1 mil. Kč - je Tesla stále ještě drahé auto?
driver: nevím, kde jsi přišel k tomu číslu 75kW, ale fakt to není podstatné, protože jakýkoli výkon běžných motorů při běžném cestování se využívá rovněž krátkodobě.
Během 3 let se objeví řada elektroaut od předních výrobců aut s běžnými motory a dojezd bude ve stovkách kilometrů, další generace bude mít až 1000km. Tesla je taková vlaštovka, která nakonec bude převálcována, ale to prvenství ji už nikdo nevezme. Tesla na první pohled vypadá drahá, ale opak je pravdou. Pokud porovnáme klasické auto v podobné ceně jako Tesla S 85D (záruka 8 let) za 2.6 mil. (z Německa) a CLS AMG 63 (záruka 1 rok) za 2.6 mil. pak se podívejmě kolik stojí Tesla za 3 roky s nájezdem do 80 tis. km a kolik stojí 3-leté CLS, ten rozdíl je vyšší než 600 tis. Kč jen v prodejní ceně ve prospěch Tesly a to se nebavím o částce ve stovkách tisíc za palivo a další částku při větší smůle za opravy u CLS, tedy bezproblému za 3 roky je to klidně ušetřený 1 mil. Kč - je Tesla stále ještě drahé auto?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
" nevím, kde jsi přišel k tomu číslu 75kW, ale fakt to není podstatné, protože jakýkoli výkon běžných motorů při běžném cestování se využívá rovněž krátkodobě."
huh?
U aut jako jsou AMG Mercedesy už většinu majitelů TCO až tak nezajímá, spíš je důležitější praktická využitelnost. A pořád si se nesmířil s tím, že s Teslou s největší pravděpodobností nedojedeš na jedno nabití ani z Prahy na jednání do Bratislavy, budeš muset po cestě zastavovat a nabíjet a nedejbože, abys nekde chytil kolonu. Do CLS budeš muset možná jednou tankovat, záležitost na 5 minut, u některých pump to za tebe udělá pikr a ty si zatím můžeš skočit na kafe a cigáro.
Navíc CLS63 je pro Teslu zbytečně náročnej soupeř, naftová A6 zvládne to samý za míň peněz, rychleji a pohodlněji.
Nikdo neříká, že elektromobily jsou špatná cesta. Většinu jejich odpůrců ale sere způsob, kterým jsou tlačeny vpřed a jakým způsobem na to doplácí auta se spalovacími motory.
huh?
U aut jako jsou AMG Mercedesy už většinu majitelů TCO až tak nezajímá, spíš je důležitější praktická využitelnost. A pořád si se nesmířil s tím, že s Teslou s největší pravděpodobností nedojedeš na jedno nabití ani z Prahy na jednání do Bratislavy, budeš muset po cestě zastavovat a nabíjet a nedejbože, abys nekde chytil kolonu. Do CLS budeš muset možná jednou tankovat, záležitost na 5 minut, u některých pump to za tebe udělá pikr a ty si zatím můžeš skočit na kafe a cigáro.
Navíc CLS63 je pro Teslu zbytečně náročnej soupeř, naftová A6 zvládne to samý za míň peněz, rychleji a pohodlněji.
Nikdo neříká, že elektromobily jsou špatná cesta. Většinu jejich odpůrců ale sere způsob, kterým jsou tlačeny vpřed a jakým způsobem na to doplácí auta se spalovacími motory.
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Josef: a teď nějakou nevýhodu. Např.: s Teslou si nevystačíš jako s jediným autem. Cesta na lyže, třeba do Rakous, je jenom cesta na dva dny s noclehem.
A tenhle pátek by nedojel člověk ani z Phy do Brna, kdy jsem na 30. km vytuhnul hodinu a čtvrt.
A tenhle pátek by nedojel člověk ani z Phy do Brna, kdy jsem na 30. km vytuhnul hodinu a čtvrt.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
No samozřejmě, já mám například 3 auta a je to málo, to elektrický mi chybí. Jinak na dálnici není problém, četl jsem report, kdy chlapík vytuhnul na několik hodin na dálnici v zimě a ubylo mu pár procent baterie a to si tam topil.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
to je fakt jak hučet do dubu....
taky si zahučím (i dyž NEočekávám žádný efekt): elektromobil ano, ale AŽ bude vyřešeno nabíjení (téměř) KDEKOLI za pár minut (ie. zhruba stejnou dobu, jakou trvá nalití plné nádrže do auta), do té doby je to prostě v praktickém/běžném životě NEpoužitelné....
taky si zahučím (i dyž NEočekávám žádný efekt): elektromobil ano, ale AŽ bude vyřešeno nabíjení (téměř) KDEKOLI za pár minut (ie. zhruba stejnou dobu, jakou trvá nalití plné nádrže do auta), do té doby je to prostě v praktickém/běžném životě NEpoužitelné....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Klidně huč, mě to nevadí, rád budu nabíjet klidně celou noc a každý den, ten kdo nechce, ať si platí sračkové palivo E10 za 50 Kč litr, což bude za pár let.