Audi A6 2011 - Quattro uz neni Torsen

Když se chcete ponořit do nitra...
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od goes »

ExFun píše:
řidičBOB píše:Nikdo z toho vědu nedělá...byl to pouze dotaz. Nic víc a nic míň.

Co může být důvodem změny? Krok k lepšímu, omezení hmotnosti/emisí, lepší funkčnost?
Na 90% si jsem jistý, že důvodem budou náklady...

Torsen používala jen Audi a pár odvozenin. Toto bude něco co se bude během doby používat napříč koncernem jen s drobnými modifikacemi.
torsen je typ diferencialu v prni rade. V rade druhe ho pouzivaji desitky automobilek, je daleko vice rozsiren nez napr. haldex a jeho mezinaprvova spojka.

jen pro predstavu kdo jej pouziva - audi, alfa, chevrolet, lexus, rover, saab, toyota, nissan, hummer, honda, ford, pontiac, subaru, mazda. torsen neni jenom stredovy diferak, ale i napravovy apod. a hlavne jedna se o typ. Haldex je taky jen svedska firma, co dela desitky vyrobku a to i klasicke diferaky a mimo jine i jednu spojku.
Takze uspora nakladu tam nebude, nebo bude naprosto nicotna. Jak sem psal, rozdil napr. v cene diferaku pro A4 vusi haldexu pro A3 moc nenaznacuje, ze by nove reseni melo byt jakkoli levnejsi.
Uživatelský avatar
ExFun
Letec
Příspěvky: 2117
Registrován: stř 02 bře 15:36

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od ExFun »

Radku
1) velmi pochybuji, že znáš odběratelské ceny Audi a VAG. Spíš to vylučuji.
2) vzhledem k odlišnosti systémů nemusejí být výrobní náklady stejné, proto i méně vyráběné může být výrobně levnější
3) je úplně jedno, kolik se čeho globálně vyrobí a kdo to používá. Pro odběratelskou cenu a úspory z rozsahu je podstatné, kolik toho VAG nebo Audi bude odebírat...

Za to jsem bytostně přesvědčen, že žádná automobilka nepoužije pro běžné auto dražší řešení u systému u kterého řidič nepozná rozdíly.
Back to basics.
Příčina -> následek
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od goes »

1) odberatelske ceny vybranych dilu vybranym automobilkam znam, nicmene u pohonu ne. Budu-li vychazet z cen, za ktere to odebiraji autoraky, pak to bych vedel. Otazkou je, proc by prodavali do site haldex draz, nez torsen, kdyz by to koupili v opacnem pomeru.
2) ano souhalsim
3) ano i ne. masova vyroba obecne snizuje vyrobni naklady, takze na odberu jako takovem az tolik nezalezi, protoze nejsou porovnatelna data. 50" full hd televizi taky koupis za jinou cenu od znacky A a od znacky B.

- souhlasim s tim, ze naklady budou hrat roli, nicmene ty rozdily budou naprosto nicotne. Odlit par kousku a obrabet je, je daleko levnejsi, nez nasazovat systemy co pracuji s extremni presnosti, jsou slozite, komplikovane a vyuzaduji radu dodatecnych systemu.

Nicmene vse to jsou jen spekulace a tve presvedceni, veskrze opet a jako vzdy - pockam co napise a pak napisu opak. Skoda, ze jsem nenapasal ze je to levnejsi, zacal bys resit, jak to neni pravda.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od pjanda »

Jsem presvedcen, ze duvodem jsou naklady. Neberte pritom do uvahy jen ty konstrukcni, Torsen neni jen typ, je to patentovane reseni firmy Vernon Gleasman, ktere se za vyuziti musi platit. Celkove naklady tedy mohou byt vyrazne nizsi i pres podobne konstrukcni reseni - jen kvuli vlastnimu reseni nebo jine licenci.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od mmira »

samozrejme, jsou to spekulace. ale dle me zkusenosti se smerem vyvoje v automobilovem prumyslu jsou vsechny soucasne zmeny motivovany ctyrmi zakladnimi faktory. za aplikace "zelenych" technologii, za b uspora nakladu, za c vylepsovani NVH (noise-vibration-harshness) vlastnosti a za d vylepsovani pasivni bezpecnosti. temer nikdo se dnes nesnazi udelat auto technicky lepsi. proto bych se vsadil, ze to bude motivovane usporou nakladu. uz jen proto, ze to bude do velke miry zavisle na elektronice, tedy to nebude schopno fungovat "na mechanicke bazi", coz soucasny torsen do znacne miry je. a mechanicka reseni jsou vzdy drazsi.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od goes »

ja s vami souhlasim, ze cena tam asi faktor hrat bude, jen rikam, ze v urcitem porovnani zadne lepsi ceny nevidim. nerikam, ze byt nemohou a ano, zkusenosti rikaji, ze cena je az na prvnim miste. na druhou stranu kdyz vezmu co stoji aktivni diferak a pasivni...
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od Vana »

pjanda píše:... Torsen neni jen typ, je to patentovane reseni firmy Vernon Gleasman, ktere se za vyuziti musi platit...
vidím to podobně
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od goes »

a co neni patentovane, aby se nemuselo platit "za pouziti" za torsen se plati patent, haldexu se plati za vyrobu a vyvoj apod. nic neni zdarma. zda to vyrobi a doda rovnou vynalezce, nebo nekdo jiny tu cenu uz radikalne nemeni. ESP taky vyrabi hafo firem ;) a stoji stejne.
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od pjanda »

Cena ruznych reseni muze byt ruzna, jen naznacuji jeden z moznych motivu.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Haldex a jemu podobné systémy, jak fungují

Příspěvek od Vana »

tipnul bych si že ten samosvor u audi si vymysleli sami pro sebe, takže by za něj platit nemuseli
on to teda ani žádný konstrukční zázrak není
Odpovědět