After reading a post there Ozinaldo on Bimmerpost suggested that I also post this here. So, FWIW, here's a cut + paste with a few details on our cars. Most are probably aware of this stuff, but the second generation buyers may not be.
One - the final concept, "formal" design and engineering of the 1M took place in only two weeks. It was spoken about loosely, informally and very quietly among the staff for a while. At the end of that time the head of "M" was away on a two-week trip and the staff put everything together, like kids doing something while the parents are out; they knew that they could not get approval for spending the time and effort. Upon his return he was showed a completed project. Since the development portion was essentially complete with no cost incurred, the car could be easily built by shoehorning it into the 128/135 production line during off hours, and the staff was so enthusiastic, the 1M was greenlighted. The staff basically pulled off a parlor trick and won.
Second - there was only one prototype built. Due to the advance and virtually complete initial work (with existent and proven M3 parts) and the tight schedule, there was time and money to use only one car for assembly and testing. That's pretty amazing.
Third - the test car was ... blue. But early on the staff realized the color didn't work. Hence the black, white and VO, as noted.
Four - the staff was really under the gun on the entire project, for both money and time reasons.
Five - they really like how their tuner project turned out.
Tady je snad kompletní seznam (toho co má vliv na jízdní vlastnosti, optiku vynechávám):
kratší diff (5,00 místo 4,27) + šnek lsd (quaife)
kratší tvrdší pružiny HR šport (nechal sem tam ale OEM adaptivní tlumiče, bo se mi ta fičura hodně líbí) = s výsledným efektem sem silně spokojen
přední i zadní silnější stabilizátor HR vč. uložení
přední náprava Rogue bushings
lehčí, pevnější kola OZ Ultraleggera (s offsetem na milimetr podle TP) + 10 mm podložky pod všechna kola
Michelin Pilot Super Sport nonRFT šířky 225mm (předek) +255mm (zadek)
přední brzdy komplet sada ///m-performance brakes (původně pro f20) 340/30mm + dvoupístek (drážkové, děrované)
zadní brzdy - OEM třmeny a desky (nechtěl sem přijít o e-brake), pouze místo OEM tam jsou slotted/dimpled kotouče Cquence (stejného rozměru jako OEM)
do motoru/sání/výfuku sem prozatím nehrabal (a asi nebudu, ref nová pravidla na emisích)
EDIT: + geoška (už s těma podložkama) je nastavená nepatrně na straně "hravosti"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Já e85 od počátku nijak nechtěl (ač jízdně excelentní, tu ošklivost bych asi nikdy nedal), natož něco staršího.... takže volba byla (skoro) hned od začátku e89.... jo, taky ta pevná (skládací) střecha byla silný argument.... po kopcach s tím jezdim to jo, na roštěnky ale prdim zvysoka (mně stačí to, co mám doma )
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Vrooom píše:Ne on jezdi po kopcach a nabaluje rostenky )
jinak zajimavy volby, puvodne Z4 coupe pak veteran a ted moderni Z4
Ale neeee, pořád bych bral asi tu Z4 coupe, ten veterán k tomu by nevadil. Ale nějak to furt nevychází, moc jinech věcí, neříkám na práci, ale na starosti. Přitom garáž je a finance taky. Třeba to vyjde přes zimu
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.