mmira píše:myslim ze doslo k nedorozumeni. na atmosfery v podstate pusobi jen ta nadmorska vyska, na turba to, s cim se potkame casteji - teplota vzduchu a vlhkost.
Ty komponenty co jsou v preplnovanym aute navic trpi nepochybne vic, nez to co tam neni. Na druhou stranu mezichladic stlaceneho vzduchu a chlazeni turba kapalinou (olejem) ma i to nejslabsi TSI (1.2).
Eda píše:Ale zaroven trva delsi dobu nez zacne davat plnej tlak takze hlavne v nizsich otackach je to docela poznat, pusobi to letargicky
To zavisi na tom, jak si ten motor postavis. Single turbo s malym/velkym prumerem, paralelni bi-turbo, sekvencni bi-turbo, kompresor pohaneny primo od motoru.
Projed se v 1.8 TSI…
řidičBOB píše:...a co hustota vzduchu?
To jde jedno s druhym. V nejakych 6000 m je polovicni tlak i hustota vzduchu nez na hladine more.