Čína je velký trh pro všechno...zatím. Mají peníze a kupují věci, o kterých nepřemýšlí proč je kupují, ale kupují je, jelikož jsou in. Tyhle čísla v Číně nic neznamenají - nakonec, je to v tom článku i napsané - 2,1% tržní podíl Pro nás nepředstavitelné číslo v absolutní hodnotě 44 000 ks.
Spíše je zajímavý nárůst ve všech částech světa desítky az 120% je jasný trend. Mimochodem v USA se za rok prodá tolik elektroaut, že to dělá jednu třetinu z množství prodaných vozů VW do USA za celý rok.
Co dela Cina je ovsem naprosto nepodstatne. Stat ktery neni trzni ekonomikou a kde pracovni podminky jaksi neodpovidaji standardum 21. st. neni relevantni stavet jako meritko cehokoliv.
Sleva 5% je nezajímavá snad pro každého při nákupu nového auta. U nás se elektromobily prodávají bez dotací, jako ve většině dalších zemích, takže těch lidí je hodně. Je pravda, že Němci omezili dotaci ceny auta na 60 tis. EUR, takže to je sleva 6.5%, samozřejmě u aut za 35 tis. EUR to je zajímavější. Ale nákupní impuls u drahého auta to určitě není, buď člověk tu technologii chce a nebo ne. Není to o úsporách ekologii apod. Kdybych si měl koupit Nissan Leaf se snahou šetřit, tak si raději koupím malý diesel a vyjde to úsporněji o tom to opravdu není.