Žádný systém nemůže být 100% a už vůbec ne v autě i v několikanásobně jištěných systémech se stane chyba (třeba v letadle). Je to pomocný systém a člověk tam vždy musí být ve střehu. Mercedes taky není neomylný a když bych nechal aktivní tempomat na automatice, tak bych mohl lehce nabourat, na druhou stranu mě to 3x vytáhlo z bouračky ve vyšší rychlosti.Honza42 píše:Polospolehlivý poloautopilot je principielně špatná věc. Zvládne 90% situací, což nutně povede k tomu, že se řidič nebude věnovat plně řízení (i když to můžete psát do návodů horem dolem). To je realita. A pak přijde krize, kdy takto vychovanému polořidiči spadne řízení do klína a má 0,5 sekundy na rozhodnutí mezi životem a smrtí.
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27934
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak ono je mnohem lepší vědět, že mám jenom blbý adapt tempomat než věřit kecům z letáčku o tom, že Tesla má autopilota. Nemá.
Imho - autopilot je blbost, pokud se nechci nechat zabít. Když se z nějakého důvodu nemohu věnovat řízení, vezmu si řidiče. Majitele Tesly by to jistě nezruinovalo.
Imho - autopilot je blbost, pokud se nechci nechat zabít. Když se z nějakého důvodu nemohu věnovat řízení, vezmu si řidiče. Majitele Tesly by to jistě nezruinovalo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nejak sa to rozbieha...
https://www.carthrottle.com/post/the-th ... -reported/
https://www.carthrottle.com/post/the-th ... -reported/
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Není možná až tak závažnou chybou podstata skutečnosti, že označili autopilotem soubor assistentů, který má většina prémiových automobilek pomalu deset let (Side assist+ultrazvuk+kamery+radarový tempomat+automat byl třeba v A8 vzpomínám snad 2005)
Ono je faktem, že takto vybavené vozy skutečně umí řídit samy, ačkoliv donedávna to bylo možné jen pár sekund, poté desítky sekund, a byl první snad Mercedes E, kdy to přestali omezovat časově, ovšem i u E musíte mít ruce na volantu, respektive na přístrojovce, aby jste oklamali kontrolu, čili i to E zase jezdí jako ta stará A8, jen s kontrolou řidiče,zcela samo jen parkuje, odk kontrolou řidiče mimo auto, a jeho součinností na smartphone, kdy řidič jen povoluje auto, aby si dělalo, co chce, a řidič to může kdykoliv zastavit.
Tesla jako zcela první umožnila a marketingově to zneužila, že mají autopilot a navíc se nemusí řídit.
Vidíte ten rozdíl? Všem bylo okamžitě jasné, co bude následovat, a teď se to potvrzuje.
Problém spočívá v tom, že vždycky se najdou blbci, kteří jsou ochotni skočit z mostu na povel a potom směřují kritiku na logo automobilky, byť nečetli podmínky, kde je jasně vymezeno, že zabít se můžete jak v Trabantu, tak v Tesle s autopilotem.
Další chybou je zjednodušeně řečeno nějaké ustanovení ohledně závažné události ve společnosti Tesla a akciovými trhy. Tam se řeší to, že neoznámili včas tuto kauzu, a akcionáři se budou chtít soudit za ušlý zisk či tak nějak.
Jak Teslu nemám rád za celý jejich model hospodaření, tak v tomto nevidím žádný problém ve vztahu Řidič-Automobilka.
Je tam jasně dáno, že hrozí nebezpečí, a celá kauza vznikla na základě reklamy, a na tom není možné stavět.
Možná bude potíž jen ve vztahu akcionář-automobilka, to neumím posoudit.
A možná že pomatení amíci dokáží nějaké to obecné ohrožení a reklamu skutečně u soudů odsoudit, je tam totiž možné zcela vše...
Ono je faktem, že takto vybavené vozy skutečně umí řídit samy, ačkoliv donedávna to bylo možné jen pár sekund, poté desítky sekund, a byl první snad Mercedes E, kdy to přestali omezovat časově, ovšem i u E musíte mít ruce na volantu, respektive na přístrojovce, aby jste oklamali kontrolu, čili i to E zase jezdí jako ta stará A8, jen s kontrolou řidiče,zcela samo jen parkuje, odk kontrolou řidiče mimo auto, a jeho součinností na smartphone, kdy řidič jen povoluje auto, aby si dělalo, co chce, a řidič to může kdykoliv zastavit.
Tesla jako zcela první umožnila a marketingově to zneužila, že mají autopilot a navíc se nemusí řídit.
Vidíte ten rozdíl? Všem bylo okamžitě jasné, co bude následovat, a teď se to potvrzuje.
Problém spočívá v tom, že vždycky se najdou blbci, kteří jsou ochotni skočit z mostu na povel a potom směřují kritiku na logo automobilky, byť nečetli podmínky, kde je jasně vymezeno, že zabít se můžete jak v Trabantu, tak v Tesle s autopilotem.
Další chybou je zjednodušeně řečeno nějaké ustanovení ohledně závažné události ve společnosti Tesla a akciovými trhy. Tam se řeší to, že neoznámili včas tuto kauzu, a akcionáři se budou chtít soudit za ušlý zisk či tak nějak.
Jak Teslu nemám rád za celý jejich model hospodaření, tak v tomto nevidím žádný problém ve vztahu Řidič-Automobilka.
Je tam jasně dáno, že hrozí nebezpečí, a celá kauza vznikla na základě reklamy, a na tom není možné stavět.
Možná bude potíž jen ve vztahu akcionář-automobilka, to neumím posoudit.
A možná že pomatení amíci dokáží nějaké to obecné ohrožení a reklamu skutečně u soudů odsoudit, je tam totiž možné zcela vše...
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mne nezajímá u elektromobilu ani tak technika jako věci okolo.
Z ceny benzínu si víc jak dvě třetiny bere stát.Po přechodu většiny aut na elektriku zdraží všem?
Co se stane když se začne nabíjet velké množství aut najednou?
O kolik stoupne spotřeba elektřiny a z čeho se bude vyrábět?
Z ceny benzínu si víc jak dvě třetiny bere stát.Po přechodu většiny aut na elektriku zdraží všem?
Co se stane když se začne nabíjet velké množství aut najednou?
O kolik stoupne spotřeba elektřiny a z čeho se bude vyrábět?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dopravní letadla mají taky autopilot a ve velké většině dnes autopilot i standardně přistává. Tesla má ten autopilot fakt výbornej, ale zařízení nemůže být z principu 100%, protože ani řidič by nedokázal té nehodě zabránit, prostě když něco vjede do silnice ze strany, tak je každej bezmocnej.
Elektřiny je obrovský přebytek a neustále ji vyvážíme. Ani 500 tis. aut na elektřinu ji nedokáže spotřebovat. Stát si peníze vezme jinde, třeba i na zdražení elektřiny. Vezměte si kolik lidí topí elektřinou, já například spotřebuju ročně tolik elektřiny, kolik bych v Tesle ani neprojezdil s nájezdem 2 tis. km měsíčně.
Elektřiny je obrovský přebytek a neustále ji vyvážíme. Ani 500 tis. aut na elektřinu ji nedokáže spotřebovat. Stát si peníze vezme jinde, třeba i na zdražení elektřiny. Vezměte si kolik lidí topí elektřinou, já například spotřebuju ročně tolik elektřiny, kolik bych v Tesle ani neprojezdil s nájezdem 2 tis. km měsíčně.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
U letadel při použití autopilota na přistávání probíhá komunikace mezi speciální elektronickou přistávací dráhou, čili tam dochází k obousměrné komunikaci a nejen v rámci dráhy a věže, ale i v rámci okolních letadel a ta dráha je aktivní, není zatím na každém letišti ale jen na největších nejmodernějších.
U aut je silnice pasivní, neprobíhá žádná komunikace s druhými či třetími stranami ve formě dalších vozidel a "senzory" mají omezenou viditelnost do té míry, že já osobně tomu nevěřím ani při parkování zcela na 100%, protože když tam vběhne dítě, nebo vjede na kole, a je do poslední chvíle stíněno třeba rohem budovy, tak to nelze autem detekovat.
Jednoduše to každý zná, než zaparkuješ, lítají Ti okolo nárazníků cyklisti plnou rychlostí 30-40kmh a míjí Tě s centimetrovou vzdáleností...
-Ultrazvuk, kdy máš na náraznících v autě okolo 12-16čidel vidí desítky cm.
-Radar JEDEN vpředu je standartně nyní u běžných aut schopen měřit tak daleko, že můžeš jet max okolo 210kmh a jakmile jedeš rychleji, nefungují a donedávna to bylo ještě méně, protože potom je brzdná dráha kratší, než dohled a reakce.
-Boční radary mají mnohem menší viditelnost.
-Kamera vidí poměrně daleko, ale opět na vyšší rychlosti je to vše spíše o celkovém nastavení software.
-Už se dávno se ví, že je potřeba stereokamera a dvojitý přední radar, ale stejně se šetří a do běžných aut se to nedává.
Celé to je funkční za ideálních podmínek solidně, ale většinou stejně zjistíš, žě tě obtěžují poplachy, nastavení dáš na minimální odstup a potom stejně nehodu nelze odvrátit, akorát je třeba její následek menší.
A pro blbce, funguje to jako ESP, umí to řešit za tisíciny vteřiny takové manévry, že lidský mozek si ani nestihne uvědomit, co oko vidí, natož reagovat, ale (pro extrém) jakmile vjedeš do namrzlé zatáčky, tak letíš a ten autopilot je na tom podobně, jakmile se Ti za protijedoucím kamionem vynoří nedočkavec, co chce předjíždět a přehlédne tě ve slunci, tak Tě sestřelí a auto ani nepípne.
U aut je silnice pasivní, neprobíhá žádná komunikace s druhými či třetími stranami ve formě dalších vozidel a "senzory" mají omezenou viditelnost do té míry, že já osobně tomu nevěřím ani při parkování zcela na 100%, protože když tam vběhne dítě, nebo vjede na kole, a je do poslední chvíle stíněno třeba rohem budovy, tak to nelze autem detekovat.
Jednoduše to každý zná, než zaparkuješ, lítají Ti okolo nárazníků cyklisti plnou rychlostí 30-40kmh a míjí Tě s centimetrovou vzdáleností...
-Ultrazvuk, kdy máš na náraznících v autě okolo 12-16čidel vidí desítky cm.
-Radar JEDEN vpředu je standartně nyní u běžných aut schopen měřit tak daleko, že můžeš jet max okolo 210kmh a jakmile jedeš rychleji, nefungují a donedávna to bylo ještě méně, protože potom je brzdná dráha kratší, než dohled a reakce.
-Boční radary mají mnohem menší viditelnost.
-Kamera vidí poměrně daleko, ale opět na vyšší rychlosti je to vše spíše o celkovém nastavení software.
-Už se dávno se ví, že je potřeba stereokamera a dvojitý přední radar, ale stejně se šetří a do běžných aut se to nedává.
Celé to je funkční za ideálních podmínek solidně, ale většinou stejně zjistíš, žě tě obtěžují poplachy, nastavení dáš na minimální odstup a potom stejně nehodu nelze odvrátit, akorát je třeba její následek menší.
A pro blbce, funguje to jako ESP, umí to řešit za tisíciny vteřiny takové manévry, že lidský mozek si ani nestihne uvědomit, co oko vidí, natož reagovat, ale (pro extrém) jakmile vjedeš do namrzlé zatáčky, tak letíš a ten autopilot je na tom podobně, jakmile se Ti za protijedoucím kamionem vynoří nedočkavec, co chce předjíždět a přehlédne tě ve slunci, tak Tě sestřelí a auto ani nepípne.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pipne...driver píše:U letadel při použití autopilota na přistávání probíhá komunikace mezi speciální elektronickou přistávací dráhou, čili tam dochází k obousměrné komunikaci a nejen v rámci dráhy a věže, ale i v rámci okolních letadel a ta dráha je aktivní, není zatím na každém letišti ale jen na největších nejmodernějších.
U aut je silnice pasivní, neprobíhá žádná komunikace s druhými či třetími stranami ve formě dalších vozidel a "senzory" mají omezenou viditelnost do té míry, že já osobně tomu nevěřím ani při parkování zcela na 100%, protože když tam vběhne dítě, nebo vjede na kole, a je do poslední chvíle stíněno třeba rohem budovy, tak to nelze autem detekovat.
Jednoduše to každý zná, než zaparkuješ, lítají Ti okolo nárazníků cyklisti plnou rychlostí 30-40kmh a míjí Tě s centimetrovou vzdáleností...
-Ultrazvuk, kdy máš na náraznících v autě okolo 12-16čidel vidí desítky cm.
-Radar JEDEN vpředu je standartně nyní u běžných aut schopen měřit tak daleko, že můžeš jet max okolo 210kmh a jakmile jedeš rychleji, nefungují a donedávna to bylo ještě méně, protože potom je brzdná dráha kratší, než dohled a reakce.
-Boční radary mají mnohem menší viditelnost.
-Kamera vidí poměrně daleko, ale opět na vyšší rychlosti je to vše spíše o celkovém nastavení software.
-Už se dávno se ví, že je potřeba stereokamera a dvojitý přední radar, ale stejně se šetří a do běžných aut se to nedává.
Celé to je funkční za ideálních podmínek solidně, ale většinou stejně zjistíš, žě tě obtěžují poplachy, nastavení dáš na minimální odstup a potom stejně nehodu nelze odvrátit, akorát je třeba její následek menší.
A pro blbce, funguje to jako ESP, umí to řešit za tisíciny vteřiny takové manévry, že lidský mozek si ani nestihne uvědomit, co oko vidí, natož reagovat, ale (pro extrém) jakmile vjedeš do namrzlé zatáčky, tak letíš a ten autopilot je na tom podobně, jakmile se Ti za protijedoucím kamionem vynoří nedočkavec, co chce předjíždět a přehlédne tě ve slunci, tak Tě sestřelí a auto ani nepípne.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V česku je taky "krapet" víc aut, než půl milionu, a elektřiny je přebytek hlavně v sedle. Ale nabíjení aut se nebude řídit špičkou a sedlem, ač spoustu lidí bude nabíjet přes noc.Josef píše: Elektřiny je obrovský přebytek a neustále ji vyvážíme. Ani 500 tis. aut na elektřinu ji nedokáže spotřebovat. Stát si peníze vezme jinde, třeba i na zdražení elektřiny. Vezměte si kolik lidí topí elektřinou, já například spotřebuju ročně tolik elektřiny, kolik bych v Tesle ani neprojezdil s nájezdem 2 tis. km měsíčně.
Jinak samozřejmě bych to neviděl nijak černě ani z jedné strany. Při masovém rozšíření elektromobilů bude rozhodně potřeba posílit elektrickou síť, ale určitě to nebude nic drastického. Spíš tu pak vyvstává ekologická otázka, když i dnes je velká část elektřiny vytvářena spalováním fosilních paliv. A nahradit uhlí moc dobře nejde, protože jaderky jsou dost v neoblibě a slunce-voda-vítr je jenom něco, aby se sluníčkáři nažrali, ale elektřina se dál vyráběla rozumnými způsoby. Jinak já osobně vyhlížím jadernou fůzi, která doufám v budoucnu vyřeší všechny problémy s elektrickou energií, otázka je, jestli se toho naše generace ještě dožije.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
První větší vlaščofka nabíjení NIKOLI zadara(čti na účet nás ostatních)....
After five years of providing EV charging for free, we're moving to a 'charging for charging' model so that we can continue to improve and expand the network.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.