Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kamiony
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
...rychlost ze ZIPem nemá nic společného (pokud je rychlost v koloně odvislá od rychlosti vozidla předemnou, tak je jedno, zda jede 10/30/80), město, okreska, dálnice - také ne. Krásné argumenty, které mají podpořit nesmyslnost ZIPu, ale bohužel se ZIPu vůbec netýkají. Týkají se nějakého řazení do pruhů, ale nikoliv v případech, kdy jsou stanovené podmínky pro umožnění střídavého řazení vozidel do jízního pruhu.
Je to pořád dokola... Je až s podivem, kolik lidí není schopno pochopit tak jednoduchý a funkční princip. Tihle chytráci s vlastním správným názorem, se pak řadí, kde se jim zlíbí, donutí ostatní brzdit a často i zastavit oba pruhy...pak je každá snaha marná a člověk stojí v koloně jak debil. Hlavní je si uvědomit, že ZIP přece nefunguje, protože jsem to řekl.
Je to pořád dokola... Je až s podivem, kolik lidí není schopno pochopit tak jednoduchý a funkční princip. Tihle chytráci s vlastním správným názorem, se pak řadí, kde se jim zlíbí, donutí ostatní brzdit a často i zastavit oba pruhy...pak je každá snaha marná a člověk stojí v koloně jak debil. Hlavní je si uvědomit, že ZIP přece nefunguje, protože jsem to řekl.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Lachende Bestien
- Letec
- Příspěvky: 1983
- Registrován: sob 18 čer 15:13
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Za všechny matematicky nepříliš trénované (pohodlné) mysli děkuji za IMO zatím nejvýstižnější příspěvek do tohoto diskuzního vlákna.Honza42 píše:Ještě jednou a velmi pomalu pro ty slabší v úsudku:
Propustnost (počet projetých aut za hodinu) nemá vůbec žádnou souvislost s tím, jak dlouho na na dálnici zkysneš.
Pokud budou dodržovány odstupy mezi auty v sekundách (což je záhodno) tak dálnice jedoucí rychlostí 130km/h má stejnou propustnost jako dálnice jedoucí 10 km/h. (pomíjím délku auta, při jejím započtení se propustnost s klesající rychlostí ještě snižuje). Pokud je to někomu jedno, ať dál argumentuje pojmem "propustnost" a raduje se z toho, že ji ZIP zvyšuje.
Nikde (ani v cizině) jsem neviděl zipování při rychlosti vyšší než dá babka s nůší na kole. Takže je to celkem k prdu, akorát je to pohodlné, nikdo nemusí moc přemýšlet a žádný pruh nevyjde zkrátka. Ale to je asi tak vše.
Podélné oddělení pruhů 2km před zúžením a jejich střídavé vyprazdňování třeba semaforem by bylo při kalamitních situacích z principu podstatně efektivnější.
Stručný a jasný, tak to mám rád.
Především oceňuju objasnění pojmu "propustnost silnice" a jeho nesouvislost s časem stráveným jízdou.
Na celé problematice mě však nepřestává fascinovat hlavně 1 věc, a to nakolik jsou lidé schopni považovat "metodu zipu" v dopravě, tedy teoretický konstrukt něčí nedokonalé lidské mysli za prakticky pravdu Boží či vesmírnou, případné kritiky většinou jen slovně zesměšňovat, ponižovat a hanobit místo upřímné snahy logicky a racionálně diskutovat, vysvětlovat své stanovisko bez arogance a dvojité porce špatně skrývaných negativních emocí.
Jinými slovy "metoda zipu" představuje jen určitý způsob uvažování a jednání a na řidičích je, jak se ním dokáží vypořádat tak, aby byla úroveň utrpení (způsobená častým nedobrovolným a nepřirozeným cestováním v plechových krabicích ve vysokých rychlostech) všech zúčastněných co nejnižší (masochisty nepočítám, i když to občas vypadá na hojné zastoupení mezi řidiči).
Hlavní problém relativně bezproblémové funkčnosti "zipu" ve vyšších rychlostech než "babka s nůší na kole" spatřuji v nutnosti velké míry tolerance a ohleduplnosti vůči ostatním řidičům a především schopnosti koncentrace a správného vyhodnocení mnoha faktorů v krátkém časovém úseku a ve vysoké rychlosti.
Posuďte sami, nakolik je tato teoreticky velmi propracovaná představa shodná či rozdílná s běžnou českou silniční reality show a reálnými možnostmi jejích (nejen českých - zdraví hlavně polští a rumunští profíci ) účastníků...
Například ideály komunismu jsou z velké části teoreticky naprosto skvělé pro drtivou většinu populace, jak to pak ale dopadá s praktickou realizací těchto ideí jsme se mohli přesvědčit v nedávné minulosti na vlastní kůži a s mnoha negativními dopady na ekonomiku (po neodvratitelném rozkladu SSSR a její moci nad vazaly a la ČSSR - hloupě rozprodané továrny, výrobní know-how a pole do zahraničních rukou, astronomický dluh) i morálku (závist, zbabělost, lži, korupce, podvody) se budeme vypořádávat ještě dlouhá desetiletí.
Tl;dr. Se stoupající rychlostí se "metoda zipu" kvůli lidskému faktoru stává prakticky nerealizovatelnou; v nízkých rychlostech je její přínos nesporný.
S americkým svazem na věčné časy a nikdy jinak!
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
SS americké - náš vzor!
Válka je mír!
"36 700 000 g = 0 g" Volvo
CEO - Cheat Execrative Offender
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Metoda ZIPu neni „pravda bozi“ a neni ani nejefektivnejsi zpusob jak zajistit prujezdnost dvou pruhu v jeden. V situacich kde se pouziva je to ovsem rozumne rychle a funkci reseni jak toho dosahnout bez zasahu jine osoby (PCR) ci techniky (semafor). Podobne nedokonale jsou kruhove objezdy, ale statni sprava na ne rada slysi, protoze jsou „bezpecne“ a strasne moc „in“.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Lehce k tematu:
dnes 20:00 Hydepark CT24 o prazdninovem provozu na silnicich a uvazovanem zakazu predjizdeni kamionu
dnes 20:00 Hydepark CT24 o prazdninovem provozu na silnicich a uvazovanem zakazu predjizdeni kamionu
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
...to by ho taky někdo musel ještě kontrolovat. Třeba na D1 je mraky úseků, kde mají dopravním značením zakázáno předjíždět a vždycky mám pocit, jako by je to ještě nakoplo
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Je-li souběžný provoz 2 pruhy a následně se vše řadí do 1 pruhu, není lepší způsob než zipování. Ale musí všichni pokračovat ve svém pruhu a zipovat až opravdu v místě ukončení jednoho pruhu. Pokud se ti co jedou v pruhu, který končí, řadí již kilometr předtím, je to nesmysl. Vrchol je, když je poté na toho, který jede až na konec končícího pruhu a chce předpisově zipovat, nahlíženo jako na piráta silnic a nechtějí ho tam pustit.
Po našich dálnicích jezdím minimálně, ale výhrady k řidičům kamionů chápu ze zkušeností i z normální silnice. Ona všeobecně populace jaksi ztrácí řidičské umění a ohleduplnost, tedy řidiči všech vozidel, Ale u kamionu je to zkrátka víc poznat, je větší. Tam se se řidičská neschopnost či sprostota, pokud je, projeví v plné parádě. A že většina řidičů kamionů s tím moc neumí, vyplývá už z logiky věci.
Za mých mladých let bylo kamionů málo a každý toužil to dělat. Předtím musel mít dlouholetou praxi na normálním nakláďáku, pak jezdil vnistrostátně a teprve později začal jezdit ven. Dnes kamionů mraky, řidiči chybí, tak se za to posadí kdekdo. Jen aby auto nestálo a mohl se platit leasing. A ti mladí kluci jezdit neumí, to vidíme denně. Že si myslí, že umí, to je jen podtržení celé tragédie.
Po našich dálnicích jezdím minimálně, ale výhrady k řidičům kamionů chápu ze zkušeností i z normální silnice. Ona všeobecně populace jaksi ztrácí řidičské umění a ohleduplnost, tedy řidiči všech vozidel, Ale u kamionu je to zkrátka víc poznat, je větší. Tam se se řidičská neschopnost či sprostota, pokud je, projeví v plné parádě. A že většina řidičů kamionů s tím moc neumí, vyplývá už z logiky věci.
Za mých mladých let bylo kamionů málo a každý toužil to dělat. Předtím musel mít dlouholetou praxi na normálním nakláďáku, pak jezdil vnistrostátně a teprve později začal jezdit ven. Dnes kamionů mraky, řidiči chybí, tak se za to posadí kdekdo. Jen aby auto nestálo a mohl se platit leasing. A ti mladí kluci jezdit neumí, to vidíme denně. Že si myslí, že umí, to je jen podtržení celé tragédie.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
...a často si ještě před kamionem odkroutil řidič xlet na MHD. Dneska mu stačil v rekvalifikaci získat C+E a profesák a tradá - jsem silniční bůch a ani ostravsky hornik neni pyčo vic!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Jo, tenhle systém fungoval dobře.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Dam to sem, at tu na ty TIRaky je i neco pozitivni:
Jedu si tak rychlosti primerenou stavu a povaze vozovky po dlouhe rovince, kde v jeji puli daneho useku je benzinka a kamion smerujici k vyjezdu z ni. Byl jsem od nej daleko, hodne daleko s klidem to tam mohl poslat. Ale on videl a cekal a cekal.
(Soupnul to tam az nakladaku ktery jsem predjel kilak zpet)
Jedu si tak rychlosti primerenou stavu a povaze vozovky po dlouhe rovince, kde v jeji puli daneho useku je benzinka a kamion smerujici k vyjezdu z ni. Byl jsem od nej daleko, hodne daleko s klidem to tam mohl poslat. Ale on videl a cekal a cekal.
(Soupnul to tam az nakladaku ktery jsem predjel kilak zpet)
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kam
Tak jsem v pneuservisu dostal grátis nářadí na řešení kamiónů, blokujících silnice
- Přílohy
-
- 2016-08-11 10.31.26.jpg (137.09 KiB) Zobrazeno 3386 x
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)