Kolony díky ZÁMĚRNÉMU A BEZDŮVODNÉMU blokování pruhů kamiony
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Ano, ze ve chvili, kdy jsou rozestupy mezi vozy 2x vetsi nebo vice nez bezpecna vzdalenost pro danou rychlost, tak se rad kdy chces.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Ale vždyť jedna z podmínek ZIPu je právě souběžná jízda vozidel...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Jeden příklad za všechny. Jedu z Prahy na chalupu a dálnici D1 chci opustit na exitu 34 Ostředek (34. km dálnice). 5 km za exitem je nehoda, stažení ze dvou do jednoho pruhu.Honza42 píše:- Délka kolony? Na dálnici je většinou na kolony místa dost.
Varianta A - řidiči dodržují zip, stojí v obou pruzích a u nehody se zipují, kolona daného množství aut ve dvou pruzích je 4 km dlouhá - já opustím dálnici na svém exitu aniž bych stál v koloně, protože ta začíná 1 km za exitem
Varianta B - řidiči nedodržují zip a všichni se hned řadí do pravého pruhu - při stejném počtu aut je kolona logicky 8 km dlouhá - i já, který chci sjet na exitu 34 si vystojím 3 km kolonu a se mnou všichni, kteří tam taky chtějí sjet, ikdyž už by mohli být z dálnice pryč...
(Upravil jsem číslo exitu, protože příklad z exitem Mirošovice byl nešťastný, když jsou před ním 3 pruhy)
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Však nejsme v rozporu. Ale v poslední době se někteří zaklínají zipem, jako kdyby to mělo zabránit kolonám a jako by se na něj už už těšili. Přitom zip připadá v úvahu právě jen když už se kolona vytvoří.řidičBOB píše:Ale vždyť jedna z podmínek ZIPu je právě souběžná jízda vozidel...
Mně spíš než nedodržování zipu vadí ti, co způsobili, že se vůbec ten špunt vytvoří. To jest, že hustota provozu je taková, že kdyby všichni včas zaujali místo v průběžném pruhu, projeli by zúžením osmdesátkou naprosto v pohodě bez zdržení. Ale to se před zúžením tak dlouho blbne a dohání a předjíždí, až to někoho zavře a je to na několik hodin v pydeli.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
.Z3: Tos klidně mohl nechat, protože se tam stejně jezdí jenom ve dvou. A když se dálnice ucpe, tak nějaký kamioňák ucpe jak levej, tak i pravej pruh...prostě 3 kousky profíků vedle sebe.
Honza: ale my se bavíme o situacích, kde má své opodstatnění (i nějakou oporu v zákoně) a stejně ho nikdo nedodržuje...viz. název tématu - kdy kamioňák x km před koncem jednoho pruhu do něj najede a blokuje ho, protože mu přijde, že ten levej jej předjíždí.
Honza: ale my se bavíme o situacích, kde má své opodstatnění (i nějakou oporu v zákoně) a stejně ho nikdo nedodržuje...viz. název tématu - kdy kamioňák x km před koncem jednoho pruhu do něj najede a blokuje ho, protože mu přijde, že ten levej jej předjíždí.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Cely ZIP stoji a pada s tim, jak je s jeho aplikaci (kdy a jak jej pouzit) seznamena ridicska obec. Prvotni problem je v tom, jaky system vyuky a dalsiho vzdelavani se tu pouziva. Clovek rocnik ´50 si udela v sedmdesatem roce RP a pak vlastne nic nemusi a system se spoleha na sebevzdelavani. Tohle mohlo fungovat po urcitou dobu, kdy na silnici proti dnesku byl nicotny provoz a pravidla ustalena po radu let. Dneska se novelizuje kdeco pomale kazdy druhy rok.
Tady na foru se o danou problematiku lidi zajimaji, ale stejne jsem presvedcen, ze i zde se najde nekdo, kdo treba nema potuchy o sdruzenem prechodu s prejezdem pro cyklisty.
Tady na foru se o danou problematiku lidi zajimaji, ale stejne jsem presvedcen, ze i zde se najde nekdo, kdo treba nema potuchy o sdruzenem prechodu s prejezdem pro cyklisty.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Tak vzhledem k tomu, že z uvedené značky nevyplývá pro žádnou ze stran prakticky nic, je to celkem fuk.
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
ZIP nefunguje a nemůže fungovat v rychlostech kolem 80 km/h to je prostě holý nesmysl, lidi nejsou roboti. ZIP při pomalujedoucí koloně <30km/h je skvělá věc, která zkracuje kolony a zvyšuje propustnost.
Nejhezčí pohled na silnici je skrz prorezivělou podlahu na dvojitou plnou čáru.
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
Táži se, zkoušel tedy někdo ten patch s celníkama a podezření na převaděčství?
Asi je záhodno se připravit předem a uložit si telefon.
Dejte pak vědět jak to zafungovalo.
Ani bych se nedivil, kdyby se to potvrdilo...
Vyjadřovat se k ZIPu považuji za zcela zbytečné .
Inteligent ví že to profesoři vymyzkoumali na nejkomplexnějších počitačových modelech po dlouhé roky analýz a neexistuje lepší řešení avšak Ti ostatní stále vymýšlejí totální nesmysly na základě vlastní chabé dedukce.
Doplním však, že pokud ZIP nezablokuje dement, tak se díky němu vždy dostanu dopředu, protože většina ho neprovádí správně, a tak Ti, co jedou až ke zůžení v končícím pruhu vždy získají. Čekal jsem deset let, že to časem všichni pochopí ale už je jasné, že ne. Inteligentních lidí je menšina, to je naprosto nezpochybnitelné.
Exustuje pár vyjímek ale princip proč tomu tak je, je jasný. Kamiony jsou delší a osobáky se řadí brzy, hotovo.
Asi je záhodno se připravit předem a uložit si telefon.
Dejte pak vědět jak to zafungovalo.
Ani bych se nedivil, kdyby se to potvrdilo...
Vyjadřovat se k ZIPu považuji za zcela zbytečné .
Inteligent ví že to profesoři vymyzkoumali na nejkomplexnějších počitačových modelech po dlouhé roky analýz a neexistuje lepší řešení avšak Ti ostatní stále vymýšlejí totální nesmysly na základě vlastní chabé dedukce.
Doplním však, že pokud ZIP nezablokuje dement, tak se díky němu vždy dostanu dopředu, protože většina ho neprovádí správně, a tak Ti, co jedou až ke zůžení v končícím pruhu vždy získají. Čekal jsem deset let, že to časem všichni pochopí ale už je jasné, že ne. Inteligentních lidí je menšina, to je naprosto nezpochybnitelné.
Exustuje pár vyjímek ale princip proč tomu tak je, je jasný. Kamiony jsou delší a osobáky se řadí brzy, hotovo.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
Re: Kolony na dálnicích díky ZÁMĚRNÉMU blokování pruhů kamio
V opravovaných úsecích, kde jsou dva úzké pruhy, občas s kamionem taky záměrně jezdím prostředkem, a má to velmi jednoduché vysvětlení.
Zkuste si představit, že jedete s autem o šířce 2,5 m v pruhu širokém 3,15 m, tzn. na každé straně máte mrzkých 30 cm rezervy, to celé v rámci uskákaného a zvlněného povrchu (ostatně přesně z toho důvodu se právě tady opravuje), kde vám tahač s nepřesným řízením se značnou vůlí kolem středu neustále někam ujíždí a NAVÍC: v zůžení D1-style se často najednou objeví kužel spadlý do jízdního pruhu, lajdácky (čti: nepřesně) postavené zábrany, betony, které najednou už tak úzký pruh ještě ukrojí, atd.
Tohle celé má v podstatě jeden výsledek: můžu si v podstatě vybírat, jestli škrtnu pravou stranou, nebo o OA, který mě zdlouhavě předjíždí. V situaci kdy si můžu tak leda zvolit, jestli budu riskovat poškození aut, nebo "jen" někoho zdržím.... co myslíte?
A mimochodem, k čemu je asi http://doipo.cz/wp-content/uploads/2014 ... 3x1024.jpg? Přesně proto, že předjíždění, nebo obecně souběžná jízda se NEDOPORUČUJE.
Na německých dálnicích například toto absolutně není problém, protože v zůženích nikdy nenajdete překvapení viz. výše, příp. i pruhy mají rozumnou šířku.
Zkuste si představit, že jedete s autem o šířce 2,5 m v pruhu širokém 3,15 m, tzn. na každé straně máte mrzkých 30 cm rezervy, to celé v rámci uskákaného a zvlněného povrchu (ostatně přesně z toho důvodu se právě tady opravuje), kde vám tahač s nepřesným řízením se značnou vůlí kolem středu neustále někam ujíždí a NAVÍC: v zůžení D1-style se často najednou objeví kužel spadlý do jízdního pruhu, lajdácky (čti: nepřesně) postavené zábrany, betony, které najednou už tak úzký pruh ještě ukrojí, atd.
Tohle celé má v podstatě jeden výsledek: můžu si v podstatě vybírat, jestli škrtnu pravou stranou, nebo o OA, který mě zdlouhavě předjíždí. V situaci kdy si můžu tak leda zvolit, jestli budu riskovat poškození aut, nebo "jen" někoho zdržím.... co myslíte?
A mimochodem, k čemu je asi http://doipo.cz/wp-content/uploads/2014 ... 3x1024.jpg? Přesně proto, že předjíždění, nebo obecně souběžná jízda se NEDOPORUČUJE.
Na německých dálnicích například toto absolutně není problém, protože v zůženích nikdy nenajdete překvapení viz. výše, příp. i pruhy mají rozumnou šířku.