Tuning - ta správná strana tuningu

O více i méně povedených úpravách originálu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od pavproch »

taky o horní přední rozpěře do m4Zlika uvažuju, ale jedině za podmínky minimální přidané váhy a max tuhosti (čti kabroň, čili raketa, takže to ešče furt odkládám)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od jarka »

Hodně záleží na pevnosti kastle danýho auta. Do ctr jsem ji samo dával, ale to bylo dost pevný díky podrámu motoru už z výroby, takže jsem nic extra nepoznal. Jedna z nevýhod rozpěry o který se moc nemluví je, že když se trefí jedno kolo tak díky rozpěře se to může přenést i na to druhý a může to pak nadělat větší paseku. Jinak jak se do toho sáhne, tak aby to k něčemu bylo je dobrý to udělat komplexně (ideálně poradit se s někým kdo už má daný auto tzv. v paži). Když už zpevňovat tak zároveň bych se taky potom pověnoval silentblokům. Pak zas třeba zjistíš, že sériový podvozek bude další slabý místo a zahučíš ještě do něj...

Obecně si ale po mých zkušenostech z ctr myslím, že jako první by se při performance úpravách měla vyřešit pozice za volantem (sedačka, její poloha, odsazení volantu, pásy). Potom bych se teprve začal věnovat úpravám. Mě vždycky dostávají lidi, co řeší desetinkový zisky úpravama a pak v tom autě ani pořádně nedrží, takže ho ani nemůžou správně ovládat.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od vonkreuz »

@ PP - Ale simtě. V motorovém prostoru je pořád co odlehčovat - plasty kolem motoru, izolace na kapotě. V samotném autě pak lehčí baterka, koberec/tapecírung v kufru.
Když vím, že budu mít další období ježdění jen sám, tak vyndávám zadní sedačky a abych auto v týdnu při stání v garáži nenamáhal (potřebuju ho jen na víkend), tak vyndávám i rezervu, hever a nářadi. :D
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16733
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od pavproch »

@vK: jj, zbytečné gramy a kilogramy sou sfině....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od mmira »

jarka píše:Mě vždycky dostávají lidi, co řeší desetinkový zisky úpravama a pak v tom autě ani pořádně nedrží, takže ho ani nemůžou správně ovládat.
Ale zase ten pocit rodeo jezdce je k nezaplaceni :D
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
M.Z.
Letec
Příspěvky: 5748
Registrován: úte 28 srp 13:23
Bydliště: FM

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od M.Z. »

Na Forestra i STI jsem vzpěru dával, určitě to pomohlo.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 794
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od Shr3k »

IMO horní rozpěra má pro silniční provoz (nepočítám rallye) smysl jen u aut, které mají přední nápravu daleko před nebo pod motorem, typicky primární zadohraby s podélně vestavěným motorem a to ještě ty staré s minimální tuhostí karosérie. Typicky (M3) E36 se bez rozpěry kroutila jako had, stačilo hodit pár boků a občas si člověk všiml kapoty šejdrem, jak oba podběhy s těžkým motorem pracovaly - dnes o 20 let později jsou karosérie zase úplně jinak dimenzované.
U cab-forward předohrabů, co mají horní uložení tlumičů nalepené nebo minimálně vzdálené přepážce, to nemá smysl vůbec.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
vonkreuz
Letec
Příspěvky: 1136
Registrován: stř 08 srp 22:02

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od vonkreuz »

pavproch píše:taky o horní přední rozpěře do m4Zlika uvažuju, ale jedině za podmínky minimální přidané váhy a max tuhosti
vonkreuz píše:@ PP - Ale simtě. V motorovém prostoru je pořád co odlehčovat - plasty kolem motoru, izolace na kapotě. V samotném autě pak lehčí baterka, koberec/tapecírung v kufru.
Když vím, že budu mít další období ježdění jen sám, tak vyndávám zadní sedačky a abych auto v týdnu při stání v garáži nenamáhal (potřebuju ho jen na víkend), tak vyndávám i rezervu, hever a nářadi. :D
Tak mi to nedalo. Plasty kolem motoru 1850g, nářadí 3700g (zredukuju, však na co mam asistenci), hever a klíč na povolení 3700g (taky něco vymyslím, např. dutý trubkový klíč místo plného profilu).
Beny9700
Pan Řidič
Příspěvky: 337
Registrován: pon 16 dub 18:18

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od Beny9700 »

Ještě zkusit zhubnout :ymhug:
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám :-). Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera :-).
Uživatelský avatar
hothatchshop.cz
Autoškolák
Příspěvky: 86
Registrován: stř 09 bře 08:14
Kontaktovat uživatele:

Re: Tuning - ta správná strana tuningu

Příspěvek od hothatchshop.cz »

1:55,181 v Mostě s Octou na hlínách. Bylo dost chyb, takže si myslím, že to auto na 1:53 má :)


Pro rejpaly, že to motor nevydrží, tak to má skoro 2x takovej výkon jak v serii, najeto 70tis z toho 30tis na úpravě.
E85
...alias BHudak na AR
Odpovědět