Tuning - ta správná strana tuningu
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
taky o horní přední rozpěře do m4Zlika uvažuju, ale jedině za podmínky minimální přidané váhy a max tuhosti (čti kabroň, čili raketa, takže to ešče furt odkládám)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
Hodně záleží na pevnosti kastle danýho auta. Do ctr jsem ji samo dával, ale to bylo dost pevný díky podrámu motoru už z výroby, takže jsem nic extra nepoznal. Jedna z nevýhod rozpěry o který se moc nemluví je, že když se trefí jedno kolo tak díky rozpěře se to může přenést i na to druhý a může to pak nadělat větší paseku. Jinak jak se do toho sáhne, tak aby to k něčemu bylo je dobrý to udělat komplexně (ideálně poradit se s někým kdo už má daný auto tzv. v paži). Když už zpevňovat tak zároveň bych se taky potom pověnoval silentblokům. Pak zas třeba zjistíš, že sériový podvozek bude další slabý místo a zahučíš ještě do něj...
Obecně si ale po mých zkušenostech z ctr myslím, že jako první by se při performance úpravách měla vyřešit pozice za volantem (sedačka, její poloha, odsazení volantu, pásy). Potom bych se teprve začal věnovat úpravám. Mě vždycky dostávají lidi, co řeší desetinkový zisky úpravama a pak v tom autě ani pořádně nedrží, takže ho ani nemůžou správně ovládat.
Obecně si ale po mých zkušenostech z ctr myslím, že jako první by se při performance úpravách měla vyřešit pozice za volantem (sedačka, její poloha, odsazení volantu, pásy). Potom bych se teprve začal věnovat úpravám. Mě vždycky dostávají lidi, co řeší desetinkový zisky úpravama a pak v tom autě ani pořádně nedrží, takže ho ani nemůžou správně ovládat.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
@ PP - Ale simtě. V motorovém prostoru je pořád co odlehčovat - plasty kolem motoru, izolace na kapotě. V samotném autě pak lehčí baterka, koberec/tapecírung v kufru.
Když vím, že budu mít další období ježdění jen sám, tak vyndávám zadní sedačky a abych auto v týdnu při stání v garáži nenamáhal (potřebuju ho jen na víkend), tak vyndávám i rezervu, hever a nářadi.
Když vím, že budu mít další období ježdění jen sám, tak vyndávám zadní sedačky a abych auto v týdnu při stání v garáži nenamáhal (potřebuju ho jen na víkend), tak vyndávám i rezervu, hever a nářadi.
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
@vK: jj, zbytečné gramy a kilogramy sou sfině....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
Ale zase ten pocit rodeo jezdce je k nezaplacenijarka píše:Mě vždycky dostávají lidi, co řeší desetinkový zisky úpravama a pak v tom autě ani pořádně nedrží, takže ho ani nemůžou správně ovládat.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
Na Forestra i STI jsem vzpěru dával, určitě to pomohlo.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
IMO horní rozpěra má pro silniční provoz (nepočítám rallye) smysl jen u aut, které mají přední nápravu daleko před nebo pod motorem, typicky primární zadohraby s podélně vestavěným motorem a to ještě ty staré s minimální tuhostí karosérie. Typicky (M3) E36 se bez rozpěry kroutila jako had, stačilo hodit pár boků a občas si člověk všiml kapoty šejdrem, jak oba podběhy s těžkým motorem pracovaly - dnes o 20 let později jsou karosérie zase úplně jinak dimenzované.
U cab-forward předohrabů, co mají horní uložení tlumičů nalepené nebo minimálně vzdálené přepážce, to nemá smysl vůbec.
U cab-forward předohrabů, co mají horní uložení tlumičů nalepené nebo minimálně vzdálené přepážce, to nemá smysl vůbec.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
pavproch píše:taky o horní přední rozpěře do m4Zlika uvažuju, ale jedině za podmínky minimální přidané váhy a max tuhosti
Tak mi to nedalo. Plasty kolem motoru 1850g, nářadí 3700g (zredukuju, však na co mam asistenci), hever a klíč na povolení 3700g (taky něco vymyslím, např. dutý trubkový klíč místo plného profilu).vonkreuz píše:@ PP - Ale simtě. V motorovém prostoru je pořád co odlehčovat - plasty kolem motoru, izolace na kapotě. V samotném autě pak lehčí baterka, koberec/tapecírung v kufru.
Když vím, že budu mít další období ježdění jen sám, tak vyndávám zadní sedačky a abych auto v týdnu při stání v garáži nenamáhal (potřebuju ho jen na víkend), tak vyndávám i rezervu, hever a nářadi.
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
Ještě zkusit zhubnout
Proháním atmosféru 2,5 V6, 1,8T a dále 2,8T V6 4x4, k tomu ještě 3.0 R6 s kompresorem a 3,0TDI. Až na jedno auto samé 6-ti válce. A navzdory ekoteroristům si to užívám . Zahájil jsem boj proti globálnímu oteplování - pořídil jsem si roadstera .
- hothatchshop.cz
- Autoškolák
- Příspěvky: 86
- Registrován: stř 09 bře 08:14
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tuning - ta správná strana tuningu
1:55,181 v Mostě s Octou na hlínách. Bylo dost chyb, takže si myslím, že to auto na 1:53 má
Pro rejpaly, že to motor nevydrží, tak to má skoro 2x takovej výkon jak v serii, najeto 70tis z toho 30tis na úpravě.
Pro rejpaly, že to motor nevydrží, tak to má skoro 2x takovej výkon jak v serii, najeto 70tis z toho 30tis na úpravě.
E85
...alias BHudak na AR
...alias BHudak na AR