Vroom: ale jako jo, prakticky to skoro nevadí, ale já mám rád když se auto umí na poslední kvalt opřít do omezovače. Rychloběh v autě této kategorie podle mě nemá co pohledávat a s těma 160 koníkama je každý pokrácení převodovky dobrý . To poskládání převodovky je podle mýho jen úlitba dnešní době, pokud by si mohli konstruktéři vybrat tak by to tak prostě neudělali a odstupňování by bylo jako u 6st převodovky v NB. Za mě pokud bych investoval do ND, tak určitě bych našel další cash jak tohle změnit (ale jako uznávám, tohle je prostě moje úchylka ).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Naopak delší poslední kvalt nemusí vadit - při delších přesunech je fajn ulevit motoru.
Na druhou stranu, mě otáčkoměr ukazuje při dálničních přesunech 4500-5000ot, a ani mě, ani autu to nevadí a neškodí.
Osobně mě dokáže bavit obojí provedení 5 kvaltu - jak s krátkou , tak dlouhou pětkou.
Zatím jsem nepřišel chuť 6kvaltům - většinou je nesmyslně krátká jednička, šestka není o moc delší, než pětka u 5q a většinou ne moc přátelské řazení zpátečky...
jj, souhlas, eko 6kvalty sou (u auta pro radost!!) neskutečně dlouze poskládané, až po zkrácení stálého převodu (o 17 %) to začalo být u m4Zlika zajímavé a přijatelné .....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
KDB: ona ta jednička je prakticky u všech převodovek dost k ničemu, reálně se stejně na nic než rozjíždění nepoužívá. A u 5kvaltu ti pak zbývají už jen 4 použitelný kvalty, který ale podle mýho nedovolují optimálně využít potenciálu malých atmosfér. Aspoň když porovnám převodovky miatky a ignáce, tak i přesto že je ta v ignácovi poskládána do stejný Vmax, tak tam prostě jeden kvalt chybí a 3, 4, 5 jsou díky tomu zbytečně dlouhý. Já tomu naopak na chuť přišel velmi rychle .
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
jarka píše:KDB: ona ta jednička je prakticky u všech převodovek dost k ničemu, reálně se stejně na nic než rozjíždění nepoužívá
@jarka: nemáš až tak pravdu, docela často (mno, občas) tam řadím i za jízdy za jedna (typicky do nějakého úzkého průjezdu tunelem za oprvadu prudkou zatáčkou a pod.)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
jarka píše:Vroom: ale jako jo, prakticky to skoro nevadí, ale já mám rád když se auto umí na poslední kvalt opřít do omezovače. Rychloběh v autě této kategorie podle mě nemá co pohledávat a s těma 160 koníkama je každý pokrácení převodovky dobrý . To poskládání převodovky je podle mýho jen úlitba dnešní době, pokud by si mohli konstruktéři vybrat tak by to tak prostě neudělali a odstupňování by bylo jako u 6st převodovky v NB. Za mě pokud bych investoval do ND, tak určitě bych našel další cash jak tohle změnit (ale jako uznávám, tohle je prostě moje úchylka ).
Tak toci to pri 130 - 3200 otacek, aspon to nebude zrat pri ceste na dalnici. GT86 3500 otacek. Treba NA ma ten 5-kvalt dost dlouhy, zlata ND.
pavproch píše:jj, souhlas, eko 6kvalty sou (u auta pro radost!!) neskutečně dlouze poskládané, až po zkrácení stálého převodu (o 17 %) to začalo být u m4Zlika zajímavé a přijatelné .....