Čo dalej po E46?
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo dalej po E46?
Vrooom: Aj varianta nechat si E46 je v hre samozrejme, ked sa nepreda tak nebude inej moznosti
Len ona E46 kor v sedane a ani s 2.5l R6 nie je sportove auto! Jeho revirom je dialnica (tak ako nam ukazal aj Semir)...minimalne by potreboval poriadne brzdy, sportove tlmice a aj ten svor by to chcelo...
A naklady urcite nemyslim benzin, tam si myslim, ze budu +/- rovnako, ale ostatne...tych 400kg navyse si vybera svoju dan na pneu, brzdach a celkovom opotrebeni...
KDB: Pokusim sa dostat aj za volant 1.6ky ale tie koniky chybat proste budu a ten svor tiez...ked by som to mal v plane iba ako kochacku tak neriesim, ale v plane urcite bude aj nejaky ten vylet na okruh konecne. To co E46 nikdy nezazila
A este k tej 1.8 v NB a v NBFL:
NB
Power
103 KW @ 6500 RPM
140 HP @ 6500 RPM
Torque
162 Nm @ 4500 RPM
NBFL
Power
107 KW @ 7000 RPM
146 HP @ 7000 RPM
Torque
168 Nm @ 5000 RPM
Len ona E46 kor v sedane a ani s 2.5l R6 nie je sportove auto! Jeho revirom je dialnica (tak ako nam ukazal aj Semir)...minimalne by potreboval poriadne brzdy, sportove tlmice a aj ten svor by to chcelo...
A naklady urcite nemyslim benzin, tam si myslim, ze budu +/- rovnako, ale ostatne...tych 400kg navyse si vybera svoju dan na pneu, brzdach a celkovom opotrebeni...
KDB: Pokusim sa dostat aj za volant 1.6ky ale tie koniky chybat proste budu a ten svor tiez...ked by som to mal v plane iba ako kochacku tak neriesim, ale v plane urcite bude aj nejaky ten vylet na okruh konecne. To co E46 nikdy nezazila
A este k tej 1.8 v NB a v NBFL:
NB
Power
103 KW @ 6500 RPM
140 HP @ 6500 RPM
Torque
162 Nm @ 4500 RPM
NBFL
Power
107 KW @ 7000 RPM
146 HP @ 7000 RPM
Torque
168 Nm @ 5000 RPM
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Čo dalej po E46?
To vylepšení auta jsem nevztahoval na "kochačku", ale jízdu na limitu.
Na technické trati - což je doména MG i MX, tak svor vylepší čas o vteřinu, možná dvě, ale gumy o pět vteřin, věř mi.
Mám pocit, že trochu víc řešíš papírová data, než skutečnost
K těm motorům, uvědom si, že k silnějšímu motoru je většinou dána i delší převodovka, která nárůst výkonu trochu utlumí.
Jak u MG, tak u MX platí, že 1.6 má živější, točivější projev a i v praxi - můj kamarád má ode mne Rover s 1.6 (předokolka/82kw), a neujedu mu - pravda, v běžném provozu, mám větší pud sebezáchovy . A jsem na tom "papírově" řádově lépe - od motoru, přes propracovanější podvozek, až po ten opěvovaný svor.
Znova opakuju, protože to je matka moudrosti , že nejdůležitější je nakonec Tvoje hlava, která to celý řídí.
Aneb, jak kdysi v pravěku řekl (a dokázal) Fanánek Šťastný(https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5 ... astn%C3%BD) - dobrej pilot zalítá i na vratech od stodoly.
Na technické trati - což je doména MG i MX, tak svor vylepší čas o vteřinu, možná dvě, ale gumy o pět vteřin, věř mi.
Mám pocit, že trochu víc řešíš papírová data, než skutečnost
K těm motorům, uvědom si, že k silnějšímu motoru je většinou dána i delší převodovka, která nárůst výkonu trochu utlumí.
Jak u MG, tak u MX platí, že 1.6 má živější, točivější projev a i v praxi - můj kamarád má ode mne Rover s 1.6 (předokolka/82kw), a neujedu mu - pravda, v běžném provozu, mám větší pud sebezáchovy . A jsem na tom "papírově" řádově lépe - od motoru, přes propracovanější podvozek, až po ten opěvovaný svor.
Znova opakuju, protože to je matka moudrosti , že nejdůležitější je nakonec Tvoje hlava, která to celý řídí.
Aneb, jak kdysi v pravěku řekl (a dokázal) Fanánek Šťastný(https://cs.wikipedia.org/wiki/Franti%C5 ... astn%C3%BD) - dobrej pilot zalítá i na vratech od stodoly.
MG - radost až na kost.
Re: Čo dalej po E46?
Bych to viděl trochu jinak. Svor určitě, protože bez svoru to není správný sporťák (o tom bych ani na chvíli nepřemýšlel). I když ti gumy z času uberou daleko víc, tak pocitově je auto se svorem úplně o něčem jiném. Co se týká otázky 1.6 vs 1.8 v NB, tak sice charakterem bude 1.6 třeba točivější a pocitově pojede velmi podobně, ale pokud se bavíme o aktivním využití, tak při této hmotnosti bude těch chybějících 30koní sakra znát. Navíc byla 1.6 pouze s 5kvaltem, což ji zase alespoň v mých očích ubírá hodně bodů (protože míň kvedlání ). A ono ani ta 1.8 není žádný zázrak a reálně to je prostě pomalé.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: Čo dalej po E46?
K tomu svoru - je pravda, že u Miaty je jeho význam větší, protože lehký, hnaný zadek častěj uklouzne a se svorem je to pak čitelnější a ovladatelnější.
Nicméně je tu důležitá souvislost s pneu (které nejvíc, spolu s podvozkem , ovlivní čas), čím lepší pneu dáš, tím méně se dostáváš do situace, že potřebuješ svor.
A s Miatou a její motorizací už vůbec....
Nezavrhuju svor, nepopírám jeho užitečnost, ale nepřeceňujme ho.
A dá se dodělat.
Add. 6 kvalt.....neplatí vždy, že víc je víc. Víc kvaltů, víc přeřazení, víc desetinek, které se ztratí.
Miata má docela lineární a dlouhou křivku slušného výkonu a momentu, takže dobře poskládaný 5 kvalt je přesně ono.
Nicméně je tu důležitá souvislost s pneu (které nejvíc, spolu s podvozkem , ovlivní čas), čím lepší pneu dáš, tím méně se dostáváš do situace, že potřebuješ svor.
A s Miatou a její motorizací už vůbec....
Nezavrhuju svor, nepopírám jeho užitečnost, ale nepřeceňujme ho.
A dá se dodělat.
Add. 6 kvalt.....neplatí vždy, že víc je víc. Víc kvaltů, víc přeřazení, víc desetinek, které se ztratí.
Miata má docela lineární a dlouhou křivku slušného výkonu a momentu, takže dobře poskládaný 5 kvalt je přesně ono.
MG - radost až na kost.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo dalej po E46?
Ano kym sa nezveziem tak mi nic ine ako cisla neostava tym ale netvrdim ze to co hovoris nie je pravda...len sa snazim si to dat do kontextu tych cisiel...
Kazdopadne som 1.6 uplne nezavrhol, uz len zo zvedavosti a kludu na dusi sa v nejakej urcite povozim.
A par cisiel este (prevodove pomery: 1,2,3,4,5,6 - final)
NB 1.6 5st.
3,14/1,89/1,33/1,00/0,81 - 4,1
NB 1.8 5st.
3,14/1,89/1,33/1,00/0,81 - 4,1
NB 1.8 6st. 10th AE a taktiez NBFL 1.8 6st.
3,76/2,27/1,65/1,25/1,00/0,84 - 3,64
Uz si to staci nahadzat napriklad sem...
https://www.flyinmiata.com/tech/gearing.php
Myslim, ze najvacsi rozdiel pocitovy medzi 1.6 a 1.8 bude vdaka tomu zotrvaku, co spominal Jarka...
A to o medzikuse medzi volantom a sedackou viem velmi dobre, no zaroven viem ze ten medzikus bude mat rovnake obmedzenia ci uz bude v 1.6 abo v 1.8
PS: A tato moja predpojatost voci druhej najsilnejsej variante asi vychadza z E46...dost dlho mi 325i stacila, ale od urciteho momentu mi uz jednoducho hlodalo ze ako by asi isla teraz 330i
Kazdopadne som 1.6 uplne nezavrhol, uz len zo zvedavosti a kludu na dusi sa v nejakej urcite povozim.
A par cisiel este (prevodove pomery: 1,2,3,4,5,6 - final)
NB 1.6 5st.
3,14/1,89/1,33/1,00/0,81 - 4,1
NB 1.8 5st.
3,14/1,89/1,33/1,00/0,81 - 4,1
NB 1.8 6st. 10th AE a taktiez NBFL 1.8 6st.
3,76/2,27/1,65/1,25/1,00/0,84 - 3,64
Uz si to staci nahadzat napriklad sem...
https://www.flyinmiata.com/tech/gearing.php
Myslim, ze najvacsi rozdiel pocitovy medzi 1.6 a 1.8 bude vdaka tomu zotrvaku, co spominal Jarka...
A to o medzikuse medzi volantom a sedackou viem velmi dobre, no zaroven viem ze ten medzikus bude mat rovnake obmedzenia ci uz bude v 1.6 abo v 1.8
PS: A tato moja predpojatost voci druhej najsilnejsej variante asi vychadza z E46...dost dlho mi 325i stacila, ale od urciteho momentu mi uz jednoducho hlodalo ze ako by asi isla teraz 330i
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Čo dalej po E46?
KDB: podle mě s miatou nemáš tak úplně pravdu. Pokud se bavíme o ubírání sekund na okruhu, tak ano tam si umím představit, že tvůj přístup dává smysl (lepivý gumy, málo řazení, prakticky nepotřebuješ svor), ale na to není miata primárně určená. Na to aby to bylo okruhové auto je příliš pomalá a měkká. Jako neztratí se, ale neuspokojí jako okruhovka - to by bylo potřeba vše ještě upravit (minimálně 50koní, komplet podvozek a velký brzdy). Já se na ní dívám jako na hračku a pak začne ten 6kvalt a svor dávat smysl, kdy v kombinaci s uzkýma gumama máš tak akorát trakce aby sis s ní mohl dobře pohrát a díky 6kvaltu neustále kvedláš tak, aby jsi optimálně využil to málo co ti motor nabízí.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Čo dalej po E46?
AMEN!!! A to je presne to na co sa tesim a co hladam
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Čo dalej po E46?
Psal jsem o tom, když jezdíš čistou stopu - to není jen na okruhu.Okruh jsem zmiňoval kvůli tomu, že tam se dá zlepšení snadno změřit.jarka píše:KDB: podle mě s miatou nemáš tak úplně pravdu. Pokud se bavíme o ubírání sekund na okruhu, tak ano tam si umím představit, že tvůj přístup dává smysl (lepivý gumy, málo řazení, prakticky nepotřebuješ svor), ale na to není miata primárně určená. Na to aby to bylo okruhové auto je příliš pomalá a měkká. Jako neztratí se, ale neuspokojí jako okruhovka - to by bylo potřeba vše ještě upravit (minimálně 50koní, komplet podvozek a velký brzdy). Já se na ní dívám jako na hračku a pak začne ten 6kvalt a svor dávat smysl, kdy v kombinaci s uzkýma gumama máš tak akorát trakce aby sis s ní mohl dobře pohrát a díky 6kvaltu neustále kvedláš tak, aby jsi optimálně využil to málo co ti motor nabízí.
Jinak na blbnutí, to samosřejmě dává smysl, jak píšeš Ty.
Na denní použití taky mám obutí, který je komfortnější, čitelný, ale s menší přilnavostí....
Vždycky je dobrý, když člověk ví , na co to auto chce a tomu ho přizpůsobí - nejsou dokonalá universální řešení.
MG - radost až na kost.
Re: Čo dalej po E46?
Řidič má přilbu, ale spolujezdkyně kšiltovku. A vůně do výdechu klimatizace v kabriu jako bonus. Tomu nešlo odolat, sorry za OFF TOPIC.Snowman000 píše:AMEN!!! A to je presne to na co sa tesim a co hladam
http://www.youtube.com/watch?v=-9Q4ecxjQ_k
Re: Čo dalej po E46?
To je fakt, když je na silnici k dispozici zcela zdarma vůně Tatry, Avie a TDI
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3