Rozjezdy s naftou
Re: Rozjezdy s naftou
řekl bych, že asi myslel chcípání, protože byl rozmazlenej z nafty a u benzínu se na tohle musí na spojku citlivějc..
a spíš než motoru, by to mohlo vadit spojce, ne?
a spíš než motoru, by to mohlo vadit spojce, ne?
Re: Rozjezdy s naftou
Spojce vadi prokluz, prenos momentu ktery je na volnobeh nejnizsi mozny nijak zvlast.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Rozjezdy s naftou
8 kW v 800 RPM klidně mít může, ale určitě je nemá pokud o ně nepožádáš plynovým pedálem. Že se můžeš pohodlně rozjíždět bez přidání plynu není výsledek přebytku výkonu na volnoběžné převalování motoru, ale anti-stall funkce řídící jednotky, která si ten plyn přidá za tebe když hrozí chcípnutí motoru, resp. pokles pod volnoběžné otáčky. Když si vezmu auta co máme v rodině - u Swiftu bys musel mít na spojce nohu motýlí aby ses začal rozjíždět aspoň na rovince, v tu chvíli srážíš volnoběh z 800 třeba na 600 otáček. Rozhodně to není použitelné ani při popojíždění v koloně. Naproti tomu koncernové TDI se rozjedou do sebeprudšího kopce bez plynu, prostě si přidají samy. Předpokládám že anti-stall bude přítomný u většiny moderních aut jako ochrana dvouhmotového setrvačníku.ctrl_j píše:No nevim, ale jen pres spojku se rozjizdim bezne pri veskerem popojizdeni v kolonach vseho druhu a nikdy jsem se chcipanim problem nemel. Ani u 1.0 Citigo.
55kW verze ma na volnobeh v 800 rpm cca 8 kW, kdyz budes chtit auto roztlacit vlastni silou bavime se o vykonu v radu stovek wattu. Nevidim duvod proc by to motoru melo zasadne vadit. Samozrejme se bavim o situaci kdy jedu po rovine a neni tak nutne prekonavat gravitaci opacnym smerem.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Rozjezdy s naftou
Ano, presne tak to je. Potrebujes auto s elektronickym plynem, coz jsme nekde u prvni generace Fabie. Jak se to zacne hybat proti vsem vnitrnim a vnejsim odporum tak to elektronika dorovna k volnobeznym otackam…
A nepsal jsem, ze se rozjede diky nejakemu vykonu, jen ze tam ten vykon je a vyrazne prevysuje lidskou silu, ktera na rovine bezne dostacuje aby to auto do pohybu dala.
A nepsal jsem, ze se rozjede diky nejakemu vykonu, jen ze tam ten vykon je a vyrazne prevysuje lidskou silu, ktera na rovine bezne dostacuje aby to auto do pohybu dala.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Rozjezdy s naftou
Každopádně tu funkci nemají všechna auta s elektronickým plynem, viz onen Swift rv. 2009. Ten například ani neodstavuje plyn pod brzdou jako veškerý koncern včetně Lamborghini Ani benzinový Hnůjdaj IX20 nevypadal že by si chtěl sám přidávat, ale radši to ještě vyzkouším. Jinak že se vyučuje v autoškolách na anti-stall spoléhat mi přijde trochu nešťastné.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Rozjezdy s naftou
Pri podtočení si pridáva plyn predsa každé auto s riadiacou jednotkou. Je zaujimavé sledovať, ktoré koľko. Zvyčajne práve nové autá si dokážu pridať poctivo a tak aj s malým motorom nie je problém sa rozbehnúť aj menej zdatnejším. Či 0,9Tce, 1,2 v swifte, 1,6 v 2004 C-maxe. Len si treba uvedomiť, že ten motor má v 800 ot. naozaj nízku kinetickú energiu a otáčky mu letia prudko dole, takže so spojkou opatrne.
TDi má naozaj úžasnú silu na volnobehu, najmä staršie kusy s rotačným čerpadlom. Tu ale budem oponovať, keď sadnem do 2,0 Tdi PD, tak sa mi s tým nerozbieha dobre. Plynový pedál má mŕtvy chod a často si neuvedomím, že som plyn vlastne nepridal a pri prudšom pustení spojky auto ani nemá snahu udržať otáčky, ale rovno skape. Myslím, že to tak je čiastočne aj kvôli ochrane dvojhmoty. Takto sa nestane, že Ti otáčky klesnú pod voľnobeh. Samozrejme to nie je problém a ak šofér nie je lopata tak sa tomu prispôsobí.
K pôvodnej téme. Rozbeh na silnej nafte je zo začiatku taký neurvalý, ale to sa zlepší. Skús pridať len trochu plynu, jednotka je krátka a točivého momentu veľa, takže spojku môžeš púšťať skoro hneď, najmä oproti benzínu. Pri radení na 2, ale doporučujem nechať spojku prekĺznuť, pretože ten rozdiel otáčok je veľký a ak si jednotku nevytočil, tak dvojke bude málo.
V skratke musíš počítať s tým, že v 1800 príde ten kopanec a nemať ťažkú nohu na plyne. Pri kľudnej jazde sa však aj s rozbehmi dá držať v otáčkach, že žiadny kopanec nepríde.
Pri rozbehoch do kopca pozor práve na anti-stall. Doporučujem púšťať spojku do záberu trošku predbežne, nech si stihne pridať. Keď pustíš brzdu a zároveň spojku do záberu tak motor "nemá pridané" a kým šlapneš na plyn ti to skape.
TDi má naozaj úžasnú silu na volnobehu, najmä staršie kusy s rotačným čerpadlom. Tu ale budem oponovať, keď sadnem do 2,0 Tdi PD, tak sa mi s tým nerozbieha dobre. Plynový pedál má mŕtvy chod a často si neuvedomím, že som plyn vlastne nepridal a pri prudšom pustení spojky auto ani nemá snahu udržať otáčky, ale rovno skape. Myslím, že to tak je čiastočne aj kvôli ochrane dvojhmoty. Takto sa nestane, že Ti otáčky klesnú pod voľnobeh. Samozrejme to nie je problém a ak šofér nie je lopata tak sa tomu prispôsobí.
K pôvodnej téme. Rozbeh na silnej nafte je zo začiatku taký neurvalý, ale to sa zlepší. Skús pridať len trochu plynu, jednotka je krátka a točivého momentu veľa, takže spojku môžeš púšťať skoro hneď, najmä oproti benzínu. Pri radení na 2, ale doporučujem nechať spojku prekĺznuť, pretože ten rozdiel otáčok je veľký a ak si jednotku nevytočil, tak dvojke bude málo.
V skratke musíš počítať s tým, že v 1800 príde ten kopanec a nemať ťažkú nohu na plyne. Pri kľudnej jazde sa však aj s rozbehmi dá držať v otáčkach, že žiadny kopanec nepríde.
Pri rozbehoch do kopca pozor práve na anti-stall. Doporučujem púšťať spojku do záberu trošku predbežne, nech si stihne pridať. Keď pustíš brzdu a zároveň spojku do záberu tak motor "nemá pridané" a kým šlapneš na plyn ti to skape.
Re: Rozjezdy s naftou
No, prostě Swift 1,3 (tj. předchozí generace) se taktak rozjede na rovince, při šimrání spojky do nejjemnějšího možného záběru. Jestli při tom řídící jednotka nějak přidává plyn, tak méně, než odpovídá nejmenšímu možnému přidání pedálem. Takže buď ho máme pokažený nebo nemáš úplně pravdu. A zrovna u tohoto auta by se anti-stall hodil, protože reakce na pedál jsou do zhruba 4000 otáček opravdu bídné.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Rozjezdy s naftou
Když malo pridam plyn v VW Transporteru 2.0 TDi (2013), tak se obcas stane, ze motor chcipne s takovou ranou, ze si myslite, ze vypadl na silnici. Nekdy ale chcipne aniz bych o tom poradne vedel.
https://www.youtube.com/watch?v=i6iSAwLsApM
Moje kolo s Imprezou
Moje kolo s Imprezou
Re: Rozjezdy s naftou
V 1,3 som nesedel. S novšou 1,2 sa mi jazdilo naozaj dobre. Malý zázrak 68 kw z atmo 1,2. Do mesta ideál. Veľmi živé auto už od najnižších otáčok. Ale možno za to vďačí nastaveniu plynu.
Presne to som myslel, nemyslím si, že by to robilo dvojhmote nejako veľmi dobre.
Presne to som myslel, nemyslím si, že by to robilo dvojhmote nejako veľmi dobre.
Re: Rozjezdy s naftou
díky za všechny reakce, v tejdnu a o víkendu jsem něco zas najezdil a různě zkoušel..
u Astry při parkování a zajíždění prostě lechtám plyn, přes spojku to sice jde, ale je to pomalý.. zajímavý ale je, že to ani na cca 400 otáčkách nechcípne ne, že bych to sám praktikoval, ale když jsem viděl sestru jet na trojku do zatáčky a bylo tam fakt pod 500RPM a nechcíplo to, vidim, že ten motor hodně odpouští
no se Superbem jsem už celkem vychytal tu plynulost, celkově ten proces přeřazení, všiml jsem si, že jsem brzo pouštěl plyn a pozdě přidával - proto byly cítit takový kopance... takže to bylo víceméně na mě, si na to přijít, a dál to tak bude
u Astry při parkování a zajíždění prostě lechtám plyn, přes spojku to sice jde, ale je to pomalý.. zajímavý ale je, že to ani na cca 400 otáčkách nechcípne ne, že bych to sám praktikoval, ale když jsem viděl sestru jet na trojku do zatáčky a bylo tam fakt pod 500RPM a nechcíplo to, vidim, že ten motor hodně odpouští
no se Superbem jsem už celkem vychytal tu plynulost, celkově ten proces přeřazení, všiml jsem si, že jsem brzo pouštěl plyn a pozdě přidával - proto byly cítit takový kopance... takže to bylo víceméně na mě, si na to přijít, a dál to tak bude