Auto pro provoz taxi služby

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
air2air
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: ned 01 kvě 13:18

Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od air2air »

Zdravím,
v průběhu letošního roku se chystám začít jezdit pro jednu nejmenovanou taxi službu. Povolání taxikáře jsem nikdy nedělal, ale jsem si vědom, co je potřeba, co to obnáší atd. Zvažuji tedy nákup vozidla pro tuto činnost, na nákup vozu mám cca. 250 - 300 tisíc. Vozidlo by mělo splňovat následující:
  • Rok výroby 2008/2009 a novější
  • Segment střední nižší třída (případně vyšší)
  • Lépe kombík, ale není to podmínkou
Z různých stran mi byla doporučena kombinace Octavia II kombík, ideálně 1.9 TDI. A rozhodně ne nekoncernový značky, případně dvoulitr (103 kW), automat (osobně nechci), auto s DPF, auto v mrzáku (nejnižší výbava) atd.

Rád bych se ale zeptal na váš názor na značku a model, motor a pro a proti starších a novějších motorů (např. 1.9 TDI vs 1.6TDI). Jestli je auto z roku 2014 nebo 2008 mi je osobně jedno, hlavně musí splňovat uvedený rok výroby. Prioritně mi jde o spolehlivost, spotřebu a komfort. Také by mě zajímalo, co si myslíte o najetých kilometrech u takovéto ojetiny, kolik najetých km by měla být maximální hranice nákupu (zatím považuju kolem 150k km).

Děkuju za všechny vaše názory a rady :)

EDIT: Předpokládejme, že vozidlo by mělo být schopné ujet cca. 40-60k km za rok a mělo by sloužit alespoň 2-3 roky (pak by se dalo uvažovat o obměně).
Naposledy upravil(a) air2air dne pon 02 kvě 14:49, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4061
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od HondaMan »

Osobně mám taxi spojené se Suberbem. SII 2.0TDI by nemusel být marná volba.

Z úplně jinéo soudku. Nedávno jsem jel v taxi Renault Fluence LPG. Za 300 by mohla být nový (skladovka) včetně LPG. Pokud nechceš být "luxusní" dročkou, tak by mohl udělat dobrou službu. Za sebe radši pojedu novým Fluence než 8 letým Superbem nebo Octou.
2.9T RWD
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od delphin »

Za mě je výběr úplně špatně. Jako taxi, auto, které tě má živit a ve kterém máš vozit zákazníky, nemá být 8 let stará ojetina. Osobně odmítám používat taxi s auty staršími než 3 - 4 roky.
Takže pokud máš na auto 250 - 300 t Kč, vzal bych to jako základ a zbytek vzal třeba na leasing. Nemusí to být nutně MB třídy E nebo VW Passat, jako snad u každého německého letiště.
Kamarád, co taxikaří ve Vídni, si pořídil kombíky Peugeot 508 a je spokojený. Začínal s 1.6 HDI s automatem, když doběhl leasing ho vyměnil za 2.0 HDI s automatem a hodlá se ho držet i dál.
Taxi má být prostorné, pohodlné, úsporné a čisté auto ve výborném stavu. A to Octavia z roku 2008 opravdu nebude.
Peugeot jsem dal jako příklad, že není jen koncern VW. Ale pokud chceš auto z této stáje a má být za rozumné peníze, tak mi vychází jen Superb. Ale opět, nový.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od k86 »

Hlavne neco kam se ti bude dat turbo a jine ojebavky.
Zalezi kolik meris, ja treba se svejma 194cm kdyz lezu do OII za stejne vysokeho cloveka tak je to skoro bez sance
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Uživatelský avatar
air2air
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: ned 01 kvě 13:18

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od air2air »

HondaMan píše:Osobně mám taxi spojené se Suberbem. SII 2.0TDI by nemusel být marná volba.

Z úplně jinéo soudku. Nedávno jsem jel v taxi Renault Fluence LPG. Za 300 by mohla být nový (skladovka) včetně LPG. Pokud nechceš být "luxusní" dročkou, tak by mohl udělat dobrou službu. Za sebe radši pojedu novým Fluence než 8 letým Superbem nebo Octou.
Díky za tip, koukal jsem po netu a ojetina s r.v. 2011/2012 se pohybuje kolem 200k, nový auto nebo roční je okolo těch 300-320k. Akorát teda u ojetiny z Francie si nejsem úplně jistej tou spolehlivostí, nemáte někdo zkušenost? U novýho auta předpokládám, že alespoň ty první 2-3 roky by měly být bez větší investice (předpokládejme nájezd 40-60k km za rok). :)
delphin píše:Za mě je výběr úplně špatně. Jako taxi, auto, které tě má živit a ve kterém máš vozit zákazníky, nemá být 8 let stará ojetina. Osobně odmítám používat taxi s auty staršími než 3 - 4 roky.
Takže pokud máš na auto 250 - 300 t Kč, vzal bych to jako základ a zbytek vzal třeba na leasing. Nemusí to být nutně MB třídy E nebo VW Passat, jako snad u každého německého letiště.
Kamarád, co taxikaří ve Vídni, si pořídil kombíky Peugeot 508 a je spokojený. Začínal s 1.6 HDI s automatem, když doběhl leasing ho vyměnil za 2.0 HDI s automatem a hodlá se ho držet i dál.
Taxi má být prostorné, pohodlné, úsporné a čisté auto ve výborném stavu. A to Octavia z roku 2008 opravdu nebude.
Peugeot jsem dal jako příklad, že není jen koncern VW. Ale pokud chceš auto z této stáje a má být za rozumné peníze, tak mi vychází jen Superb. Ale opět, nový.
Osobně se nebráním žádné značce, ale z doslechu a pár článků mi bylo doporučeno vyhnout se ojetině z Francie, Itálie atd. V první řadě kvůli spolehlivosti a v druhé kvůli méně dostupným a dražším dílům a servisům. Jasně, že bych bral novýho Superba nebo Passata, jenže tam je cenovka položená trochu někde jinde, než mám momentálně k dispozici. Navíc je to jako vstupní investice poměrně vysoká položka, proto bych na začátek uvítal něco z nižší cenové kategorie. Na druhou stranu určitě nechci vylítanou dvojkovou oktávu nebo superba, který jsou dotažený z Itálie (kde dělaly taxíky) s omlazovací kúrou tachometru. :)
k86 píše:Hlavne neco kam se ti bude dat turbo a jine ojebavky.
Zalezi kolik meris, ja treba se svejma 194cm kdyz lezu do OII za stejne vysokeho cloveka tak je to skoro bez sance


S výškou nebude problém, mám kolem 175 cm, takže místa vzadu zbejvá víc, než dost. :D


EDIT k příspěvku: Předpokládejme, že vozidlo by mělo být schopné ujet cca. 40-60k km za rok a mělo by sloužit alespoň 2-3 roky (pak by se dalo uvažovat o obměně).
Ondras
Autoškolák
Příspěvky: 62
Registrován: pon 02 kvě 14:27

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od Ondras »

Nemá smysl kupovat, v ČR je plno firem, které ti Superba (IMHO nejrozumnější volba, případně pak Mondeo) připraveného pro taxislužbu pronajmou.
Zaměř se na kožené sedačky (must be, z látky chlast/jídlo/zvratky nevyčistíš), motor stačí 1.6 TDI (po městě OK), co nejnovější auto (v Praze podmínka), automat (nechceš kvedlat v nafťáku 14 hodin denně) a co se výbavy týče, klidně holobyt (pasažérům je to jedno a řešit ukradenýho Columbuse je otrava).

PS: Jestli jsi nikdy netaxikařil, tak to ještě jednou zvaž. Má to něco do sebe, ale většinu lidí ta práce semele.
rofek
Autoškolák
Příspěvky: 26
Registrován: pát 03 říj 07:26

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od rofek »

mrknul bych na Corollu.
1.6 benzin (130 k), na taxik urcite postacuje, velky razvor (2.7m), vzadu bez problemu i se 185 cm, kufr sice neni to co kombi, ale lidi se taxikem nestehuji ... velmi pohodlne svezeni, hodne slusna vybava, celkove pusobi dojmem ze je drazsi nez kolik stoji. K tomu je ted moznost velmi zajimaveho financovani - jmenuje se to garant - akontace 30%, pak 3 roky splacis cca dalsich 30%, a pak se rozhodnes co dal. Cena - aktualne tzv. vybava Extra - s manualem za 376, automat za 411 tis.
p.s. : nedelam pro toyotu, akurat zvazuju prave nakup corolly ... a myslim ze oproti fluence je to nebe a dudy ...

https://www.toyota.cz/new-cars/corolla/index.json#
http://www.vybermiauto.cz/autoblok/clan ... ta-corolla
duratec_he-&-sigma_163kw-i4-32v_retaz-&-remen_sedan-&-hatch_moondust-&-blazer_2008-&-11
Uživatelský avatar
delphin
Pan Řidič
Příspěvky: 237
Registrován: pon 04 črc 23:01

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od delphin »

Podle mě Ondras dal dobrý tip, za mě všechny body platí. Ten pronájem dává smysl. Zůstane ti téměř celá částka, co máš na nákup, jako rezerva na rozjezd. A pokud se bojíš, že nájem nezaplatíš, tak si radši najdi jinou práci, protože při koupi máš nakonec riziko větší. Koupíš auto a když se nezadaří, olítáš ho a prodáš jen s velkou ztrátou.
Prostě ojetina jako taxi, bez ohledu na to, ze které země, je nesmysl a neúcta k zákazníkům. Stáří na těch autech je znát.
Nejdřív Pionýr, pak Favorit, Fabia, Focus, Superb, Kodiaq a teď Octavia se Superbem. Ale Pionýr mi pořád zůstal...
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27928
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od řidičBOB »

Osobně při objednávce říkám (píšu do poznámky) rovnou, že nad 2 roky auto ať ani neposílají. Když už tedy jednou za 100 let jedu taxíkem...
Naposledy upravil(a) řidičBOB dne stř 04 kvě 10:02, celkem upraveno 1 x.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: Auto pro provoz taxi služby

Příspěvek od k86 »

nejakej rozmazlenej, ne? :D
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Odpovědět