Dieselové motory od roku 2012
-
- Dítě v autě
- Příspěvky: 1
- Registrován: sob 16 dub 19:30
Dieselové motory od roku 2012
Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli se dieselové motory v automobilech vyrobených od roku cca 2012 nějak výrazně liší od těch dříve vyrobených. Jestli je tedy vhodné, aby si auto s takovým dieselovým motorem koupil člověk, který najede max 15000 km ročně. Nebo je stále lepší volbou v tomto případě motor benzínový? Děkuji za názor/y.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28158
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Dieselové motory od roku 2012
Je to pořád stejné.... Ale nejde pouze o celkový počet ujetých km, ale také o to, jakým stylem...krátké trasy pro diesel nejsou.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Dieselové motory od roku 2012
Nevhodnost dieslu na krátké trasy je koncepční věc - nižší spotřebu má proto, že pracuje s vyšší účinností než benzinový motor a tím produkuje méně odpadního tepla. Díky tomu se ale pomaleji zahřívá na provozní teplotu. Motor nezahřátý na provozní teplotu se více opotřebovává. Zhruba od roku 2007 už zpravidla mívají diesly (pravděpodobně všechny, které plní emisní normu EURO IV a vyšší) kromě katalyzátoru i filtr pevných částí (sazí), kterému provoz na krátkých trasách taky nesvědčí, protože se nikdy nestihne regenerovat. Moderní diesel, který nejezdí pravidelně dlouhé trasy, je tedy nutné čas od času "vyvenčit", aby se takříkajíc vypálil komín
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: Dieselové motory od roku 2012
nektere nafty maji FAP az s prichodel E5, takze od roku 2010 nebo 11
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Dieselové motory od roku 2012
a taky nezapomenout na obligátní chcanky, alias močovinu aka AdBlue spojené obvykle s Euro6