Jak na meziplyny?
Re: Jak na meziplyny?
Díky za video! Jdu na to správně, jen to trochu doladit... Zatim dělám víc škody než užitku, ale třeba se to zlepší...
Ale jak to udělat u takový Felicie (Favorit bude mít stejný pedály), která má všechny pedály ve stejný vejšce a když člověk víc brzdí (teda spíš chce, než aby to skutečně brzdilo), tak je úplně pod plynem bez nároku na něj šlápnout?
Ale jak to udělat u takový Felicie (Favorit bude mít stejný pedály), která má všechny pedály ve stejný vejšce a když člověk víc brzdí (teda spíš chce, než aby to skutečně brzdilo), tak je úplně pod plynem bez nároku na něj šlápnout?
Re: Jak na meziplyny?
X123: Pokud ma brzda tendenci jit hodne pod plyn, je treba dat patu prave nohy vice smerem doleva, spicku vice sklonit doprava a dozadu a k plynu se jakoby vracet. Zrovna s Favoritem se meziplyny delaji solidne - oc je horsi rozlozeni pedalu, o to vice posloucha plyn.
Podivejte se na videu na cca 3:40 az 3:55, je tam brzdeni z cca 220 km/h na 20 km/h s postupnym podrazovanim a behem toho pedal brzdy postupne vadnul, tj. jej bylo treba stale vice mackat a propadal se pod plyn. Samozrejme nijak extremne, ale dost na to, aby bylo nutne udelat alespon trochu to co popisuji vyse - dostat se pravou prave nohy vice doleva a dopredu a k plynu se vracet tak, aby nebyl mackan soucasne s brzdenim a to tim nekomplikoval.
U vetsiny soucasnych aut muzete mit pravou nohu na obou pedalech prakticky rovne (rekneme takto: |), ale u starsich aut jsou casteji pedaly dal od sebe a je treba najit jinou polohu prave nohy tak, abyste na oba dosahl (obvykle tuto: / ). Ono to pusobi na prvni pohled i jako prostorova komplikace, ale pokud jsou od sebe dale brzda a plyn, jsou od sebe dale obvykle i spojka a brzda, takze se tam snadno poskladate.
S nekterymi auty je to trochu telocvik, ale marne premyslim, jestli jsem nekdy jel s necim, kde by meziplyny pri brzdeni vubec nebylo mozne davat... A nic me nenapada, vzdy se nejaka cesta nasla.
Podivejte se na videu na cca 3:40 az 3:55, je tam brzdeni z cca 220 km/h na 20 km/h s postupnym podrazovanim a behem toho pedal brzdy postupne vadnul, tj. jej bylo treba stale vice mackat a propadal se pod plyn. Samozrejme nijak extremne, ale dost na to, aby bylo nutne udelat alespon trochu to co popisuji vyse - dostat se pravou prave nohy vice doleva a dopredu a k plynu se vracet tak, aby nebyl mackan soucasne s brzdenim a to tim nekomplikoval.
U vetsiny soucasnych aut muzete mit pravou nohu na obou pedalech prakticky rovne (rekneme takto: |), ale u starsich aut jsou casteji pedaly dal od sebe a je treba najit jinou polohu prave nohy tak, abyste na oba dosahl (obvykle tuto: / ). Ono to pusobi na prvni pohled i jako prostorova komplikace, ale pokud jsou od sebe dale brzda a plyn, jsou od sebe dale obvykle i spojka a brzda, takze se tam snadno poskladate.
S nekterymi auty je to trochu telocvik, ale marne premyslim, jestli jsem nekdy jel s necim, kde by meziplyny pri brzdeni vubec nebylo mozne davat... A nic me nenapada, vzdy se nejaka cesta nasla.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Už to vidím, budu to zkoušet, díky moc!
Re: Jak na meziplyny?
Je to tu povzbudivé a depresivní zároveň Když vidím, co všechno si musí člověk zažít, aby řídil opravdu "perfektně" (neřeším teď, že tohle či támhleto není úplně nutné, nebo významné, prostě perfektně) a to jsme jen u ovládání pedálů, to je z celé jízdy možná pětina, možná desetina věcí.
Ale jo, chce to zabrat, taky to budu zkoušet. Člověk na to ale musí mít náturu, aby se nespokojil s málem, p.Janda musel věnovat strašně moc času, aby si tohle všechno zažil. Kór pak při jízdě rychlostmi, při kterých se většina lidí sotva drží volantu. Asi bych to chtel zažít na vlastní kůži Nebyla by nějaká osobní instruktáž?
Ale jo, chce to zabrat, taky to budu zkoušet. Člověk na to ale musí mít náturu, aby se nespokojil s málem, p.Janda musel věnovat strašně moc času, aby si tohle všechno zažil. Kór pak při jízdě rychlostmi, při kterých se většina lidí sotva drží volantu. Asi bych to chtel zažít na vlastní kůži Nebyla by nějaká osobní instruktáž?
Re: Jak na meziplyny?
reese: pojed s nami na nordshleife, tam se muzes svezt i neco priucit
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Jak na meziplyny?
da se to delat i s landroverem defenderem... asi delas vazne neco spatneGoggy píše:Nechápu, jak může to ťuknutí do plynu předvedené na videu dostatečně zvýšit otáčky. Po takhle rychlém dotyku mi plyn nereagoval ani u 130ky, asi dělám něco špatně.
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Mini Cooper JCW
Re: Jak na meziplyny?
Reese: Myslim, ze perfektne neridi nikdo, ja tedy rozhodne ne, porad se ucim. Jde jen o to snazit se dokonalosti neustale blizit a nespokojit se se zadnym aktualnim stavem, vzdy je co vylepsovat.
Faktem je, ze tech cinnosti, ktere je treba v aute zvladat, je opravdu hodne a nelze rici: "naucim se zachazet s plynem a brzdou a to uz je dobre". I kdyz jsou veci podstatnejsi a mene podstatne, plati to, co jsme nedavno probirali u jednoho videa z Nordschleife - pokud moc chcete byt rychly a vynechate pri pouti za timto cilem nektere technicke zaklady, vzdy Vas to nakonec dozene. Pokud neumite vubec nic, zda se byt meziplyn bagatelni technikou, az se ale naucite zachazet treba s plynem a brzdou, zjistite, ze jste sice o hodne rychlejsi nez prve, ale na vlastnim limitu Vas brzdi blokujici se kola pri brzdeni nebo spatna prace s volantem.
Zkratka i tuto pyramidu je treba stavet od zakladu, a proto serial o rizeni, ktery pripravuji, zacina u absolutnich zakladu a konci u naprostych libustek. Meziplyn je nekde na konci prvni poloviny, takze zacinat s nim zrovna tady neni idealni, ale kdyz uz tu na to prisla rec... Osobne to povazuji za jednu z dulezitych veci - ten, kdo neumi spravne radit nikdy nebude rychly jako ten, kdo to umi. Neblokovat hnana kola v najezdech do zatacek je zvlast na nekterych okruzich s postupne se utahujicim sikanami velmi dulezite.
JInak osobni instruktazi se nebranim, staci jen trocha casu. Pres tyden ho obvykle nemam, ale o vikendu se tu a tam chvile najde. Napiste SZ, muzeme se zkusit potkat a uvidime, jestli si muzeme nejak pomoci
Faktem je, ze tech cinnosti, ktere je treba v aute zvladat, je opravdu hodne a nelze rici: "naucim se zachazet s plynem a brzdou a to uz je dobre". I kdyz jsou veci podstatnejsi a mene podstatne, plati to, co jsme nedavno probirali u jednoho videa z Nordschleife - pokud moc chcete byt rychly a vynechate pri pouti za timto cilem nektere technicke zaklady, vzdy Vas to nakonec dozene. Pokud neumite vubec nic, zda se byt meziplyn bagatelni technikou, az se ale naucite zachazet treba s plynem a brzdou, zjistite, ze jste sice o hodne rychlejsi nez prve, ale na vlastnim limitu Vas brzdi blokujici se kola pri brzdeni nebo spatna prace s volantem.
Zkratka i tuto pyramidu je treba stavet od zakladu, a proto serial o rizeni, ktery pripravuji, zacina u absolutnich zakladu a konci u naprostych libustek. Meziplyn je nekde na konci prvni poloviny, takze zacinat s nim zrovna tady neni idealni, ale kdyz uz tu na to prisla rec... Osobne to povazuji za jednu z dulezitych veci - ten, kdo neumi spravne radit nikdy nebude rychly jako ten, kdo to umi. Neblokovat hnana kola v najezdech do zatacek je zvlast na nekterych okruzich s postupne se utahujicim sikanami velmi dulezite.
JInak osobni instruktazi se nebranim, staci jen trocha casu. Pres tyden ho obvykle nemam, ale o vikendu se tu a tam chvile najde. Napiste SZ, muzeme se zkusit potkat a uvidime, jestli si muzeme nejak pomoci
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Můžu se zeptat pane Jando, jestli jste jel někdy deltou I a kolik měříte? Mě to při mých 187cm přijde jako nadlidský úkol, umim si to představit, když dám volant do nejvyšší pozice, ale potom tam sedím tak divněpjanda píše:S nekterymi auty je to trochu telocvik, ale marne premyslim, jestli jsem nekdy jel s necim, kde by meziplyny pri brzdeni vubec nebylo mozne davat... A nic me nenapada, vzdy se nejaka cesta nasla.
Re: Jak na meziplyny?
onez-z: S puvodni Deltou? Nemel jsem tu cest Ale vyrustal jsem na Skode 105, kde to je take dost slozite (vzdalenosti i vzajemnou polohou pedalu a omezenou resp. zadnou nastavitelnosti sedadla a volantu) a take to nakonec slo solidne.
Merim cca 2 metry, takze do nekterych aut se skladam tezko. Ale nakonec to nejak slo opravdu ve vsem. Samozrejme, jednou musi prijit vyjimka potvrzujici pravidlo
Merim cca 2 metry, takze do nekterych aut se skladam tezko. Ale nakonec to nejak slo opravdu ve vsem. Samozrejme, jednou musi prijit vyjimka potvrzujici pravidlo
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
Skanz3n
Re: Jak na meziplyny?
Skusal to niekto na diesli? Podla mna pri tych spomalenych reakciach na plyn to nie je mozne.
Spaste svet od ľudí ktorý ho chcú spasiť