Mazda a koroze si jsou sice blízké, ale není to nic smrtelného, zvlášť u Mazdy 6.
Apropo Ford.... si s korozí také tyká a dýmající naftový ford také není výjimka.
K tomu Mondeu:
jak tu psal tuším K86, tak já napíšu svoji osobní zkušenost, neb Mondeo 1,8i z roku 2006 v rodině máme - má jej můj otec. Trocha logiky: paní píše, že chtějí spíše jezdit 100-200km trasy, než nějaké hopsání do Lídlu a zpět. Na takové trase jezdí Mondeo s 1,8 za 6,5 litru. Mnoho liíd si te´d asi klepe na čelo, ale proč neuvést konkretní příklad. otec bydlí v Hlinsku v Č. Já bydlím v ŠPK. Když jede se svojí přítelkyní k nám na návštěvu (= 2 lidi v autě) dojíždí ke mně před barák súdajem na PP 6,8/100. Dejme tomu, že PP o něco "kecá", takže 7. Jakožto důchodce už nemá úplny ty nejlepší jízdní návyky a já úplně stejnou trasu, jen o něco rychleji, dokáži zajet za 6,5/100. Kdybych jel stejně pomalu jako on, tak věřím, že zcela jistě na 6/100 dosáhnu nebo se k ní těsně přiblížím. Zpátky, protože se musí překonat 300m výškový rozdíl, je spotřeba 7. Jestli 6, nebo 7, to v roční bilanci nákladu nehraji absolutně žádnou roli, benzín bude v tomto případě spíše ta nižší položka v rozpočtu nákladů. Nechápu, kde poříd lidi chodí na nesmysly typu, že např. Oktávie s 1,6MPI žere 10, Mondeo s 2,0i žere 12 a pododbný kydy. Paní, nevřte jim, buď jsou to kopyta za volantem, nebo prasata, kteří při každém rozjezdu na křižovatce pálí gumy. Já vlastním auto s 3,7 a 340 koňmi navís a utomatem a dálku jsem schopne jet pod 9 litrů-před koupí mě všichni zrazovali, že "pane, tohle jezdí za 13". Měl jsem v životě asi 32 aut a ani jedno z nich, které mělo benzínový motor s obshaem do 2 litrů, nejezdilo v PRŮMĚRU za více, než nějakých 7,5/100. Dokonce i užrané 3litrové Subaru s 4x4 a automatem mi jezdilo za průměrných 9,2. Moderní benzínový motor (tím myslím motor starý max. 15 let) nemá dlvod, aby jezdil za 10 litrů. Nesmím ovšem počítat Fabii 1,2HTP tříváelc, se kterou jsem ani já neodkázal jezdit za méně, než asi 7/100. Ale to nebylo moc o jízdě.
K té oktávii 1,9TDI - mechanik má pravdu, ale jen částečně. V množině dýzlů lepší motor dnes nenajdete, zejména verze 66kW je asi opravdu nesmrtelá. My jsme do loňska měli ve firmě dvě tyto 1,9/66 a obě měly skoro 450tk. Zatímco zbytek auta už byl a šrot, motory šlapaly jako hodiny. Bohužel, zbytek je už dnes přeci jen překonaný, ale v jedné věci i tak Oktávka z tohoto roku vede prim - nehnije. Dnešní mladší produkce může Oktávkám z této éry jen závidět.
A k vašemu výběru: za 170tisíc moc parády nekoupíte, protože aspoň 25000 si necháte na nnové gumy a brudy-ty budou téměř jistě potřeba. Zůstává cca 150 tisíc. Koupil bych obligátní Mondeo1,8 či Fokuse 1,6/74 a pak samim uvidíte. Fordem tam,. vlakem zpátky se už dost dlouho neříká. Minimálně tato generace Mondeií patřímezi to nejlepší od Fordů. O Focusu této řady platí to samé. Chcete li problémy, kupte si Audi/BMW, jak vámtu mnozí radí. Auto s X majiteli (=kšilt dozadu, ano, za tuto cenu to budou šroty ve stadiu klinické msrti před drahými servisy, porotože mládenci neměli na servis). O Alfě bych si také dovolil pochybovat, chce svůj "specifický" servis. Kde asi neuděláte moc chyb,. je Honda Civic, Mazda 3/6-ovšem zude bedlivý pozor na korozi, a se spotřebo nebude moc dál, než máte v požadavku. To, co projedet více na benzínu, s evá rychle vrátí v podobě klidně prospaných nocí, kdy nebudete přemýšlet, jak zafinancujete obvyklou operu" EGR, dvouhmotový setrvační, vstřiky, naftové čerpadlo, turbo, vymlácená přední náprava od těžkých naftových motorů, zvlněné kotouče předních brzdu díky tomutož.
Díky za vyčerpávající odpověď.
Po dnešním internetovém řádění jsme se definitivně rozhodli, že se vložíme do rukou automechanika (jiného než toho, co nám rval Oktávku) a výběr bude mezi: Passatem, Mondeem, Accordem a Mazdou 6.
Řekla bych, že až nám zavolá, že něco slušeného z výběru má, tak to vezmeme ... Asi už na to nemám nervy
Obdivuji vás pánové, že se v tom dokážete takto hrabat a i vyznat - každý na základě svých zkušeností
Vždycky když se někdo zmíní o mazdě, tak hned se ozve rez. Ale měli jsme 626, potom 6 (1. gen) a teď máme CX-7 a všechny byly poslány do světa s 200-300k km a žádná z nich neshnila. Tak že je otázkou, zda je vynechávat z tohoto důvodu
Neříkám, že nereznou, určitě ano. Ale pokud se o ně člověk stará, tak jak má, když jí odře tak to nenechá rok hnít, tak to žádná tragedie, že by se rozpadaly pod rukama, neni.
Vždycky když se někdo zmíní o mazdě, tak hned se ozve rez. Ale měli jsme 626, potom 6 (1. gen) a teď máme CX-7 a všechny byly poslány do světa s 200-300k km a žádná z nich neshnila. Tak že je otázkou, zda je vynechávat z tohoto důvodu
Neříkám, že nereznou, určitě ano. Ale pokud se o ně člověk stará, tak jak má, když jí odře tak to nenechá rok hnít, tak to žádná tragedie, že by se rozpadaly pod rukama, neni.
Nediv se, ale buď rád, že jis ta výjimka, co potvrzuje pravidlo. Nářky na mazdaclubu jsou hodně dlouhé a emotivní
Neopoměl bych Subaru Legacy nebo Outback. Bezkonkurenční podvozek, velký interiér i kufr, příkladná spolehlivost, neuvěřitelná je i průchodnost terénem ... hlavně Outback, NE diesel, ale benzín, ideálně 2,5l, 121kW. Spotřeba mezi 8-9l/100km.
goha píše:Neopoměl bych Subaru Legacy nebo Outback. Bezkonkurenční podvozek, velký interiér i kufr, příkladná spolehlivost, neuvěřitelná je i průchodnost terénem ... hlavně Outback, NE diesel, ale benzín, ideálně 2,5l, 121kW. Spotřeba mezi 8-9l/100km.
Ano, ale servisně - pokud se "něco" zadaří, by se paní mohla nepěnkně prohnout. Vzhledem k tomu, že mám nyní doma dvě Suba a to legacy 2006 121kW a Outback 2013 123kW, mohu opravdu prohlásit, že Legacy by splnilo úplně vše, ale nebylo by to za požadovaných 6/100, nábrž za 8-9/100. O zbytku nelze, než souhlasit. Ale SUbaru chce ůsvé" a není to pro každého. Tím mylsím v případě poruchy to vrait k Freyovi a pak brečet nad účtem. Subaru se servosuje jinde a za jiné peníze a za - nutno kladně kvitovat- jinou kvalitu práce. Rád poradím, bude li zájem.