BMW Divize
Re: BMW Divize
nj, taky jsem rad, ze moje auto nedba na teorie a po zkraceni jede citelne lepe. az se jednou dokopu, sestriham vedle sebe videa se zrychlenim na omezovac, kde je ten rozdil cca 34 vs cca 30 s
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
mmira: A jaký omezovač myslíš? Omezovač rychlosti? A máš rychloměr překalibrován podle nového, zkráceného stálého převodu? Protože pokud ne, tak ti nyní omezovač zashuje v menší skutečné rychlosti... Rychloměru prostě po zásahu do převodů nelze věřit. Chtělo by to porovnání před a po s nějakým Racelogicem.
Re: BMW Divize
Většinou rychloměr měří otáčky kol (otáčky na výstupu z převodovky) a ty pořád odpovídají skutečné rychlosti. Pokud se nezměnil obvod pneu tak rychloměr nekecá.
Nejhorší je, když realita jde proti teorii...
Nejhorší je, když realita jde proti teorii...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
jarka: Mám za to, že dnešní auta měří rychlost na výstupu z převodovky (jak uvádíš v závorce). Změnu stálého převodu tady místní majitelé zadokolek (mmira, pavproch) vyřešili změnou diferenciálu. Ten je jaksi až za výstupem z převodovky, takže změnou diferáku skutečně znehodnotíš výstup z rychloměru.
Nejhorší je, když se přehlíží jak teorie, tak realita.
Nejhorší je, když se přehlíží jak teorie, tak realita.
Re: BMW Divize
Tak to je otázka - já jsem pořád v zajetí fwd a tam byl stálý převod v převodovce . Jestli je to tak, jak říkáš, tak na tom něco může být.
Zpět k tématu : pokud je zkracování zbytečný, tak proč to všechny n-kový auta v rally využívají (s tím, že zachovávají rozložení převodů)? Zeptal bych se spíš na jaký převod bude mít auto nejlepší zrychlení (když nebudu uvažovat prokluz kol)? Logicky mi vyplyne, že nejlíp (a bohužel po nejkratší dobu) zrychluje auto na 1.převodový stupeň. S rostoucím převodem pak klesá i schopnost akcelerace. A tedy zcela podobně, pokud zkrátíš stálý převod zlepšíš i zrychlení (a samo snížíš Vmax). Na rozdíl od vás to mám změřený a dokonce 10Hz racelogicem, který fakt nekecá...
Zpět k tématu : pokud je zkracování zbytečný, tak proč to všechny n-kový auta v rally využívají (s tím, že zachovávají rozložení převodů)? Zeptal bych se spíš na jaký převod bude mít auto nejlepší zrychlení (když nebudu uvažovat prokluz kol)? Logicky mi vyplyne, že nejlíp (a bohužel po nejkratší dobu) zrychluje auto na 1.převodový stupeň. S rostoucím převodem pak klesá i schopnost akcelerace. A tedy zcela podobně, pokud zkrátíš stálý převod zlepšíš i zrychlení (a samo snížíš Vmax). Na rozdíl od vás to mám změřený a dokonce 10Hz racelogicem, který fakt nekecá...
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Type-R 248 HP, omezovač v 9000, odlehčeno a dováženo na 1120kg (cca 1200 s řidičem):jarka píše:Každopádně pro tu poslední specifikaci se to trefilo poměrně přesně. Reálně má nový majitel naměřeno 10Hz loggerem 22s (0-200), ale to nemá na letišti, takže bych se spíš klonil k tvýmu času. On ještě naměřil 0-100 za 6s, což akorát dělá ten rozdíl cca 1s. Tady by bylo ještě zajímavý zkusit vrátit v GT4 původní diff 5,086 a rozložení stupňů ponechat. A sledovat pak vliv na čas 0-200 (podle mě se to pohorší). Taky by to nejlíp odpovídalo původnímu dotazu vlivu zkrácení stálého převodu na dynamiku n/a auta. Prosím tě a není náhodou v GT4 mx-5 nb? Pokud jo, tak by mě zajímal vliv zkrácení stálýho převodu u 6st. převodovky z 3,91 na 4,223 (víš jak to je - podáš prst )
1.původní test
Diff 5,5, zkrácená 4,5,6 z JDM verze
0-100 km/h: 6,70 s
0-200 km/h: 23,05 s
0-400 m: 14,73 s @ 163 km/h
2.test
Diff 5,5, dlouhá 4,5,6 z EURO verze
0-100 km/h: 6,75 s
0-200 km/h: 22,62 (na 5°)
0-400 m: 14,68 @ 163 km/h (na 4°)
3.test
Diff 5,086, dlouhá 4,5,6 z EURO verze
0-100 km/h: 6,80 s
0-200 km/h: 22,52 (na 5°)
0-400 m: 14,66 @ 164 km/h (na 4°)
MX-5 NB, 145 HP, 1030 kg (nejslabší JDM provedení ), převody jsem použil z tabulky, NB8A 10 AE
1.test
Diff 3,91
0-100 km/h: 9,73 s
0-199 km/h: 45,45 s
0-200 km/h: došla dráha
2.test
Diff 4,223
0-100 km/h: 9,58 s
0-199 km/h: 44,43 s
0-200 km/h: 45,18 s
Naposledy upravil(a) Zajda dne pát 25 bře 11:06, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
Omezovač mám stále na stejných 252 GPS. Ještě nějaké dotazy?
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
mmira: Ne, akorát teda nevím, čím to je. Zda proběhla rekalibrace, nebo to bere rychlost přímo z kol (snímačů ABS), nebo mi něco uniká.
Btw, já neříkám, že to zkrácení je na hov.no a že ti, co to dělají, jsou blbci. Sám jsem včera na začátku psal, že to někdy může pomoct a někdy nemusí, záleží na okolnostech. Jenom bych z toho nedělal mantru, že zkrácení znamená vždy celkové zlepšení dynamiky. Zajdovi taky jaksi vycházejí poněkud jiná čísla.
Nemyslím si, že bychom se tady měli kvůli lehce odlišným pohledům na věc kamenovat...
Btw, já neříkám, že to zkrácení je na hov.no a že ti, co to dělají, jsou blbci. Sám jsem včera na začátku psal, že to někdy může pomoct a někdy nemusí, záleží na okolnostech. Jenom bych z toho nedělal mantru, že zkrácení znamená vždy celkové zlepšení dynamiky. Zajdovi taky jaksi vycházejí poněkud jiná čísla.
Nemyslím si, že bychom se tady měli kvůli lehce odlišným pohledům na věc kamenovat...
Re: BMW Divize
Neni to u sk. N tim, ze nemaji povolene menit kolecka v prevodovce?jarka píše:Tak to je otázka - já jsem pořád v zajetí fwd a tam byl stálý převod v převodovce . Jestli je to tak, jak říkáš, tak na tom něco může být.
Zpět k tématu : pokud je zkracování zbytečný, tak proč to všechny n-kový auta v rally využívají (s tím, že zachovávají rozložení převodů)? Zeptal bych se spíš na jaký převod bude mít auto nejlepší zrychlení (když nebudu uvažovat prokluz kol)? Logicky mi vyplyne, že nejlíp (a bohužel po nejkratší dobu) zrychluje auto na 1.převodový stupeň. S rostoucím převodem pak klesá i schopnost akcelerace. A tedy zcela podobně, pokud zkrátíš stálý převod zlepšíš i zrychlení (a samo snížíš Vmax). Na rozdíl od vás to mám změřený a dokonce 10Hz racelogicem, který fakt nekecá...
Pravda vyděsí
Re: BMW Divize
spectral: samozrejme probehla korekce v RJ
celou dobu spolu se zajdou zapominate na jeden fakt - zprevodovani silnicnich aut neni optimalizovano na maximalni moznou dynamiku, vzdy je to nejaky kompromis.
m3 je GT, tedy je delana na rychlou a soucasne v ramci moznosti pohodlnou jizdu po dalnici. proto ma delsi final gear a tim i nizsi otacky na dalnici. zkracenim se sice zvysi otacky a pri 200+ uz to treba u mne vyvolava nelibe pocity, protoze mam pocit, ze zenu motor prilis dlouho prilis vysoko (asi jsem precitlively), ale prave zrychleni 200+ je proste vyrazne lepsi.
jinak treba viz vbox srovnani standarniho a kratsiho difu http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=119367
grafy uz jsou bohuzel pryc, ale slovni hodnoceni je vymluvne.
jeste jedno tema k zamysleni, zvlaste pro spectrala: 330i a 130i maji stejny motor (5 kW rozdil lze zanedbat) a stejnou prevodovku. proc ma prvni final gear 3.15 a druhe 3.46? rozdil ve zrychleni 0-200 je 1,1 s. rozdil vah je 75 kg ve prospech 130i, ma zase ale horsi start z mista.
edit: jeste jsem k nim dohledal casy 100-200 - cca 20 vs 17 s.
celou dobu spolu se zajdou zapominate na jeden fakt - zprevodovani silnicnich aut neni optimalizovano na maximalni moznou dynamiku, vzdy je to nejaky kompromis.
m3 je GT, tedy je delana na rychlou a soucasne v ramci moznosti pohodlnou jizdu po dalnici. proto ma delsi final gear a tim i nizsi otacky na dalnici. zkracenim se sice zvysi otacky a pri 200+ uz to treba u mne vyvolava nelibe pocity, protoze mam pocit, ze zenu motor prilis dlouho prilis vysoko (asi jsem precitlively), ale prave zrychleni 200+ je proste vyrazne lepsi.
jinak treba viz vbox srovnani standarniho a kratsiho difu http://www.m3forum.net/m3forum/showthread.php?t=119367
grafy uz jsou bohuzel pryc, ale slovni hodnoceni je vymluvne.
jeste jedno tema k zamysleni, zvlaste pro spectrala: 330i a 130i maji stejny motor (5 kW rozdil lze zanedbat) a stejnou prevodovku. proc ma prvni final gear 3.15 a druhe 3.46? rozdil ve zrychleni 0-200 je 1,1 s. rozdil vah je 75 kg ve prospech 130i, ma zase ale horsi start z mista.
edit: jeste jsem k nim dohledal casy 100-200 - cca 20 vs 17 s.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou