BMW Divize

Audi, BMW, Mercedes, Porsche, Volkswagen ad.
Odpovědět
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od KDB »

pjotr byl rychlejší...
Ten čtyřkvalt by mohl mít výhodu v menší váze a jednoduchosti.
Když má motor dost výkonu a charakter elektromotoru, stačí i jedna rychlost :D
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16736
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: BMW Divize

Příspěvek od pavproch »

furt enem rychlost .... zapomínáš ale na to nejdůležitější.... pocit.... :ymhug:

pocit z kvedlání
pocit z rozzuřené R6
pocit z dobře vykonané práce...... :D
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Zajda: tu na to máš :) - samotnýho mě to zajímá..

Průběh výkonu motoru:
RPM: 3248;3887;4409;4868;5300;5724;6156;6298;6704;7084;7442;7779;8096;8199
Výkon (kW): 55.3;69.9;75.9;85.6;87.0;114.8;129.4;132.7;140.2;146.3;152.6;157.5;157.6;160.9

Stálý převod: 5.086
Převody: (v závorce zkrácené 4-6)
I...3.266
II...2.13
III...1.517
IV...1.147 (1.212)
V...0.921 (0.972)
VI...0.738 (0.78)

Pneu: 215/40 R17 (obvod 1.897m)
Hmotnost: 1250kg včetně řidiče.

Naschvál to pak zkus pro poslední setup (nový majitel má 0-200 změřeno - schválně jestli se shodnete :) ):
RPM: 1540;2413;3034;3722;4538;5071;5691;971;6483;7000;7486;7997;8706
výkon (kW): 16.9;47.8;61.8;77.2;91.2;106.6;118.4;135.3;152.9;166.9;176.5;181.6;181.6

Stálý převod: 5.5

Převody:
I...3.266
II...2.13
III...1.517
IV...1.147
V...0.921
VI...0.78

Pneu: 215/40 R17 (obvod 1.897m)
Hmotnost: 1200kg včetně řidiče.
Naposledy upravil(a) jarka dne úte 22 bře 20:39, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
jarka
Letec
Příspěvky: 2831
Registrován: stř 16 úno 10:46
Kontaktovat uživatele:

Re: BMW Divize

Příspěvek od jarka »

Ad. zkrácení (pjotr a KDB): kdy bude podle vás lepší zrychlení 0-200, když bude 6 převodovka poskládaná do 250kmh a nebo když při stejných převodech bude jen díky zkrácení celkového převodu poskládaná do 220kmh?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017). :D
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: BMW Divize

Příspěvek od KDB »

Pro odpověď je nutno znát i ostatní neznámé v rovnici: motor(P + Mk), převodové poměry a parametry dráhy.
Jinak nelze odpovědět.
Ale jde o prostou věc - převody (stálý+stupně) musí být takové, aby motor byl v pásmu optimálních otáček.
MG - radost až na kost.
Bond007
Economy Run Master
Příspěvky: 2470
Registrován: pon 07 úno 18:18

Re: BMW Divize

Příspěvek od Bond007 »

Staci poradny turbo a zkracovat netřeba :D
BMW ///M3 competition
Mini Cooper JCW
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: BMW Divize

Příspěvek od Zajda »

pjotr píše:boze... fyzika zakladni skoly.
Jestli je to fyzika základní školy nevím, ale očividně ji neovládáš.
pjotr píše:1) samozrejme, ze zkracenim diferencialu pri danych otackach motoru se tocivej moment na kolech (velicina, ktera je zodpovedna za zmenu rychlosti auta tedy zrychleni) zvysi
A tady právě záleží na průběhu. Při daných otáčkách motoru se moment na kolech sice zvýší, ale kola jsi tím zkrácením difu zpomalil. Pro stejnou rychlost potřebuješ vyšší otáčky motoru. Motor s konstantním výkonem (tedy klesajícím krouťákem) jako je Mazda SkyActiv-G 120 nebo WRC s restriktorem tím tedy pošleš do pásma nižšího krouťáku. A moment na kolech bude zase stejný :-)
pjotr píše:2) paklize zkratim diferencial a radim z 6500 na 4500, tak pred zkracenim diferencialu jsem taky radil 6500 na 4500, zkraceni diferencialu nema vliv na poskladani rychlosti
To asi nebyla reakce na mě.
pjotr píše:3) zkraceni diferencialu zlepsi akceleraci na danej prevodovej stupen, protoze na kolech bude vic momentu,
Viz bod 1. Výkon na kolech a točivý moment na kolech jsou v přímé závislosti. Prosím podívej se do této diskuse na příspěvky od mino21 z 27.5.2014 11:18 a 27.5.2014 15:59. Máš to tam i s výpočty. Tehdy jsem ze sebe dělal pitomce já, teď jsi převzal štafetu.
pjotr píše:4) o ctyrstupnovy prevodovce a WRC sem nikdy neslysel, podle me je to picovina, zvlast v dobe, kdy u tehle aut neni turbo dira a jede to hned a radi se sekvencne... cim vic kvaltu, tim vic sem schopnej vykon motoru vyuzit, zvlast kdyz prerazeni trva nula nula nic...
http://www.racecar-engineering.com/arti ... t-307-wrc/
Naposledy upravil(a) Zajda dne úte 22 bře 22:00, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1920
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: BMW Divize

Příspěvek od Zajda »

jarka píše:Zajda: tu na to máš :) - samotnýho mě to zajímá..
Dík, zkusím to nějak zprocesovat a uvidíme nakolik se GT4 shodne s realitou. Akorát průběh výkonu tam přesně natunit nedokážu teda :-)
pavproch píše:eeeee, u obou aut sem zkracoval stálý převod (o 14 resp. 17%) a mohu odpřisáhnout, že zajda nemá pravdu.... při stejné rychlosti auta odřazuju totiž do (výrazně) vyšších otáček, čili výrazně vyššího výkonu....
To jsem nějak nepochopil, odskoky otáček jsi tím nezměnil, jen sis posunul rozsah rychlostí na jednotlivé kvalty.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

problem podle me je, ze ty to vztahujes na moderni nesmysly v podobe mazdy nebo turbomotoru.

diskuze ale zacala u atmo motoru, kde jeste plati, ze s rostoucimi otackami roste vykon i moment - typicke pro R6 od BMW. je-li pak auto zprevodovano ekonomicky, tedy ma dlouhe prevody, spravnym zkracenim ho pro urcite situace zrychlis. jde pak o definice tech situaci. v mem pripade jde o zcela konkretni priklad - M3 na Nordschleife. v rade mist jsem musel jit az na 2, protoze na 3 jsem se dostaval mimo otackove optimum. po 10% zkraceni na 2 nechodim vubec, usetrim razeni a hlavne se auto daleko lepe sbira z nizsich otacek.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: BMW Divize

Příspěvek od mmira »

Zajda píše:jen sis posunul rozsah rychlostí na jednotlivé kvalty.
princip je v tom, ze pri stejne rychlosti otaceni kol mas pri kratsim difu vyssi otacky na vsechny rychlosti. u atmo R6 tedy v oblasti vyssiho momentu i vykonu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Odpovědět