BMW Divize
Re: BMW Divize
pjotr byl rychlejší...
Ten čtyřkvalt by mohl mít výhodu v menší váze a jednoduchosti.
Když má motor dost výkonu a charakter elektromotoru, stačí i jedna rychlost
Ten čtyřkvalt by mohl mít výhodu v menší váze a jednoduchosti.
Když má motor dost výkonu a charakter elektromotoru, stačí i jedna rychlost
MG - radost až na kost.
Re: BMW Divize
furt enem rychlost .... zapomínáš ale na to nejdůležitější.... pocit....
pocit z kvedlání
pocit z rozzuřené R6
pocit z dobře vykonané práce......
pocit z kvedlání
pocit z rozzuřené R6
pocit z dobře vykonané práce......
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
Zajda: tu na to máš - samotnýho mě to zajímá..
Průběh výkonu motoru:
RPM: 3248;3887;4409;4868;5300;5724;6156;6298;6704;7084;7442;7779;8096;8199
Výkon (kW): 55.3;69.9;75.9;85.6;87.0;114.8;129.4;132.7;140.2;146.3;152.6;157.5;157.6;160.9
Stálý převod: 5.086
Převody: (v závorce zkrácené 4-6)
I...3.266
II...2.13
III...1.517
IV...1.147 (1.212)
V...0.921 (0.972)
VI...0.738 (0.78)
Pneu: 215/40 R17 (obvod 1.897m)
Hmotnost: 1250kg včetně řidiče.
Naschvál to pak zkus pro poslední setup (nový majitel má 0-200 změřeno - schválně jestli se shodnete ):
RPM: 1540;2413;3034;3722;4538;5071;5691;971;6483;7000;7486;7997;8706
výkon (kW): 16.9;47.8;61.8;77.2;91.2;106.6;118.4;135.3;152.9;166.9;176.5;181.6;181.6
Stálý převod: 5.5
Převody:
I...3.266
II...2.13
III...1.517
IV...1.147
V...0.921
VI...0.78
Pneu: 215/40 R17 (obvod 1.897m)
Hmotnost: 1200kg včetně řidiče.
Průběh výkonu motoru:
RPM: 3248;3887;4409;4868;5300;5724;6156;6298;6704;7084;7442;7779;8096;8199
Výkon (kW): 55.3;69.9;75.9;85.6;87.0;114.8;129.4;132.7;140.2;146.3;152.6;157.5;157.6;160.9
Stálý převod: 5.086
Převody: (v závorce zkrácené 4-6)
I...3.266
II...2.13
III...1.517
IV...1.147 (1.212)
V...0.921 (0.972)
VI...0.738 (0.78)
Pneu: 215/40 R17 (obvod 1.897m)
Hmotnost: 1250kg včetně řidiče.
Naschvál to pak zkus pro poslední setup (nový majitel má 0-200 změřeno - schválně jestli se shodnete ):
RPM: 1540;2413;3034;3722;4538;5071;5691;971;6483;7000;7486;7997;8706
výkon (kW): 16.9;47.8;61.8;77.2;91.2;106.6;118.4;135.3;152.9;166.9;176.5;181.6;181.6
Stálý převod: 5.5
Převody:
I...3.266
II...2.13
III...1.517
IV...1.147
V...0.921
VI...0.78
Pneu: 215/40 R17 (obvod 1.897m)
Hmotnost: 1200kg včetně řidiče.
Naposledy upravil(a) jarka dne úte 22 bře 20:39, celkem upraveno 1 x.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Ad. zkrácení (pjotr a KDB): kdy bude podle vás lepší zrychlení 0-200, když bude 6 převodovka poskládaná do 250kmh a nebo když při stejných převodech bude jen díky zkrácení celkového převodu poskládaná do 220kmh?
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
Pro odpověď je nutno znát i ostatní neznámé v rovnici: motor(P + Mk), převodové poměry a parametry dráhy.
Jinak nelze odpovědět.
Ale jde o prostou věc - převody (stálý+stupně) musí být takové, aby motor byl v pásmu optimálních otáček.
Jinak nelze odpovědět.
Ale jde o prostou věc - převody (stálý+stupně) musí být takové, aby motor byl v pásmu optimálních otáček.
MG - radost až na kost.
Re: BMW Divize
Jestli je to fyzika základní školy nevím, ale očividně ji neovládáš.pjotr píše:boze... fyzika zakladni skoly.
A tady právě záleží na průběhu. Při daných otáčkách motoru se moment na kolech sice zvýší, ale kola jsi tím zkrácením difu zpomalil. Pro stejnou rychlost potřebuješ vyšší otáčky motoru. Motor s konstantním výkonem (tedy klesajícím krouťákem) jako je Mazda SkyActiv-G 120 nebo WRC s restriktorem tím tedy pošleš do pásma nižšího krouťáku. A moment na kolech bude zase stejnýpjotr píše:1) samozrejme, ze zkracenim diferencialu pri danych otackach motoru se tocivej moment na kolech (velicina, ktera je zodpovedna za zmenu rychlosti auta tedy zrychleni) zvysi
To asi nebyla reakce na mě.pjotr píše:2) paklize zkratim diferencial a radim z 6500 na 4500, tak pred zkracenim diferencialu jsem taky radil 6500 na 4500, zkraceni diferencialu nema vliv na poskladani rychlosti
Viz bod 1. Výkon na kolech a točivý moment na kolech jsou v přímé závislosti. Prosím podívej se do této diskuse na příspěvky od mino21 z 27.5.2014 11:18 a 27.5.2014 15:59. Máš to tam i s výpočty. Tehdy jsem ze sebe dělal pitomce já, teď jsi převzal štafetu.pjotr píše:3) zkraceni diferencialu zlepsi akceleraci na danej prevodovej stupen, protoze na kolech bude vic momentu,
http://www.racecar-engineering.com/arti ... t-307-wrc/pjotr píše:4) o ctyrstupnovy prevodovce a WRC sem nikdy neslysel, podle me je to picovina, zvlast v dobe, kdy u tehle aut neni turbo dira a jede to hned a radi se sekvencne... cim vic kvaltu, tim vic sem schopnej vykon motoru vyuzit, zvlast kdyz prerazeni trva nula nula nic...
Naposledy upravil(a) Zajda dne úte 22 bře 22:00, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
Dík, zkusím to nějak zprocesovat a uvidíme nakolik se GT4 shodne s realitou. Akorát průběh výkonu tam přesně natunit nedokážu tedajarka píše:Zajda: tu na to máš - samotnýho mě to zajímá..
To jsem nějak nepochopil, odskoky otáček jsi tím nezměnil, jen sis posunul rozsah rychlostí na jednotlivé kvalty.pavproch píše:eeeee, u obou aut sem zkracoval stálý převod (o 14 resp. 17%) a mohu odpřisáhnout, že zajda nemá pravdu.... při stejné rychlosti auta odřazuju totiž do (výrazně) vyšších otáček, čili výrazně vyššího výkonu....
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
problem podle me je, ze ty to vztahujes na moderni nesmysly v podobe mazdy nebo turbomotoru.
diskuze ale zacala u atmo motoru, kde jeste plati, ze s rostoucimi otackami roste vykon i moment - typicke pro R6 od BMW. je-li pak auto zprevodovano ekonomicky, tedy ma dlouhe prevody, spravnym zkracenim ho pro urcite situace zrychlis. jde pak o definice tech situaci. v mem pripade jde o zcela konkretni priklad - M3 na Nordschleife. v rade mist jsem musel jit az na 2, protoze na 3 jsem se dostaval mimo otackove optimum. po 10% zkraceni na 2 nechodim vubec, usetrim razeni a hlavne se auto daleko lepe sbira z nizsich otacek.
diskuze ale zacala u atmo motoru, kde jeste plati, ze s rostoucimi otackami roste vykon i moment - typicke pro R6 od BMW. je-li pak auto zprevodovano ekonomicky, tedy ma dlouhe prevody, spravnym zkracenim ho pro urcite situace zrychlis. jde pak o definice tech situaci. v mem pripade jde o zcela konkretni priklad - M3 na Nordschleife. v rade mist jsem musel jit az na 2, protoze na 3 jsem se dostaval mimo otackove optimum. po 10% zkraceni na 2 nechodim vubec, usetrim razeni a hlavne se auto daleko lepe sbira z nizsich otacek.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
princip je v tom, ze pri stejne rychlosti otaceni kol mas pri kratsim difu vyssi otacky na vsechny rychlosti. u atmo R6 tedy v oblasti vyssiho momentu i vykonu.Zajda píše:jen sis posunul rozsah rychlostí na jednotlivé kvalty.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou