BMW Divize
Re: BMW Divize
Obecně je zkrácení jen jeden faktor, který přinese zlepšení akcelerace.
Ale abych byl opravdu rychlejší, je daleko důležitější sladění několika věcí - průběh výkonu a Mk, celkový převod, odstupňování jednotlivých stupňů a to, KDE chci být nejrychlejší. A taky jak rychle umím řadit.
Ale abych byl opravdu rychlejší, je daleko důležitější sladění několika věcí - průběh výkonu a Mk, celkový převod, odstupňování jednotlivých stupňů a to, KDE chci být nejrychlejší. A taky jak rychle umím řadit.
MG - radost až na kost.
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5661
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: BMW Divize
Možná vám to bude připadat směšné, ale nejjednodušší cesta jak si názorně nanečisto vyzkoušet ty rozdíly je v počítačových hrách jako třeba Gran Turismo. Průběh výkonu je u každého auta nasimulovaný, každé auto můžete vytunit plně nastavitelnou převodovkou a na 400 nebo 1000m vyzkoušet, co to udělá. Výsledky jsou občas překvapivé. Konkrétně jen zkracování stálého převodu nepřinese lepší čas téměř nikdy Odstupňování mezi kvalty je mnohem důležitější. Ranvej ale není cesta, to je jasné, a zkrácená převodovka přecejen častěji umožní použít správný převod na různé zatáčky, to bych viděl jako největší plus. A samozřejmě fun faktor častějšího řazení a alespoň pocit, že to líp jede Nicméně u TSI motorů nebo Mazdy 2.0 120k, které mají "digitálně" konstantní výkon v širokém pásmu, by zkrácení nefungovalo vůbec, protože když motor při nějaké rychlosti auta pracuje v maximálním výkonu, neexistuje žádný lepší převod. Zrovna po diskusi u článku u Mazdě 3 SkyActiv-G 120 jsem se nad tím zamýšlel a zjistil, že jsem psal blbosti když jsem se ztotožňoval s názorem autora o dlouhé převodovce, inženýři v Mazdě jen dobře věděli, co dělajíKDB píše:Obecně je zkrácení jen jeden faktor, který přinese zlepšení akcelerace.
Ale abych byl opravdu rychlejší, je daleko důležitější sladění několika věcí - průběh výkonu a Mk, celkový převod, odstupňování jednotlivých stupňů a to, KDE chci být nejrychlejší. A taky jak rychle umím řadit.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
jene ono nejde o vykon motoru, podstatny je aktualni vykon na kolech, protoze ten kona praci. a prodlouzenim prevodu ten vykon na kolech snizis = nizsi akcelerace. zkracovani ma svuj vyznam, ale take ocud pocud
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: BMW Divize
Tady máte moje bývalé CTR: http://typer.cz/porovnavani_graf.php?id ... &id3=&id4=. Výkon a stálý převod v obou případech stejný pouze změněny (pokráceny) převody 4,5,6 (žlutá křivka). Stejné letiště, podobné počasí, rozdíl v 0-200kmh 26 vs 28,2s. Pokud se tedy bavíme o n/a motoru s normální výkonovou špičkou, tak má zkrácení smysl naprosto zásadní. To je taky důvod proč třeba n-kový ctr mývá stálý převod kolem 6,1 oproti 4,8 oem a na tom jak auto odjíždí ze zatáček je to pak znát neskutečně.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW Divize
vykon na kolech nijako skracovanim neznizis ani nezvysis (pre hnidopichov: mozno o +-1% tym ze iny diff moze mat ine straty).mmira píše:jene ono nejde o vykon motoru, podstatny je aktualni vykon na kolech, protoze ten kona praci. a prodlouzenim prevodu ten vykon na kolech snizis = nizsi akcelerace. zkracovani ma svuj vyznam, ale take ocud pocud
zajda spravne pise ze ak ma motor "plochy" max vykon tak skracovanie nepomoze lebo otacky sa pri danom stupni presunu z oblasti max vykonu do oblasti max vykonu, cize sa nic nezmeni.
Re: BMW Divize
Zaměňuješ točivý moment na kolech s výkonem. Výkon na kolech bude výkon motoru v aktuálních otáčkách minus ztráty. V pásmu maximálního výkonu bude zároveň produkovat nejvíce točivého momentu na kolech při dané rychlosti auta. Žádným jiným převodovým poměrem nedosáhneš lepšího krouťáku při dané rychlosti kol než tam, kde má motor nejvyšší výkon. Tento fakt prostě nejde početně obejít, což jsem si vyzkoušel po zmíněné diskusi o Mazdě, taky mě to do té doby mátlo Nejlepší v co tím zkrácením můžeš doufat je teda to, že budeš schopný více času držet motor v otáčkách vyššího výkonu.mmira píše:jene ono nejde o vykon motoru, podstatny je aktualni vykon na kolech, protoze ten kona praci. a prodlouzenim prevodu ten vykon na kolech snizis = nizsi akcelerace. zkracovani ma svuj vyznam, ale take ocud pocud
Tomu říkám důkaz místo slibů, 2 sekundy už musí být dost poznat. Zároveň si myslím, že nenajdeš motor u kterého by to fungovalo víc než u Hondy, u které výkon roste s otáčkama opravdu zásadně. Já si vybavuju když Peugeot závodil ještě s 307 WRC, tak občas používali 4 stupňovou převodovku, protože pro motor zaškrcený restriktorem s konstantním výkonem 300 koní od nějakých 3500 do 7000 RPM (tj. výrazně klesajícím krouťákem) to prostě bylo nejefektivnější.jarka píše:Tady máte moje bývalé CTR: http://typer.cz/porovnavani_graf.php?id ... &id3=&id4=. Výkon a stálý převod v obou případech stejný pouze změněny (pokráceny) převody 4,5,6 (žlutá křivka). Stejné letiště, podobné počasí, rozdíl v 0-200kmh 26 vs 28,2s. Pokud se tedy bavíme o n/a motoru s normální výkonovou špičkou, tak má zkrácení smysl naprosto zásadní. To je taky důvod proč třeba n-kový ctr mývá stálý převod kolem 6,1 oproti 4,8 oem a na tom jak auto odjíždí ze zatáček je to pak znát neskutečně.
/EDIT: Pořád se mi to zdálo jako moc velký rozdíl, tak jsem si to přečetl pořádně a všiml si konečně, že jsi nezkracoval stálý ale jednotlivé kvalty, to bude tajemství úspěchu Řešení s dlouhým difem a co nejblíže poskládanými kvalty je z principu mnohem efektivnější. Prosté zkrácení difu neřeší, že motor po přeřazení musí navštěvovat spektra kde nemá výkon. Můžeš ze zajímavosti napsat původní a upravené poměry? Zkusím to nasimulovat v Gran Turismu
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Re: BMW Divize
eeeee, u obou aut sem zkracoval stálý převod (o 14 resp. 17%) a mohu odpřisáhnout, že zajda nemá pravdu.... při stejné rychlosti auta odřazuju totiž do (výrazně) vyšších otáček, čili výrazně vyššího výkonu....
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: BMW Divize
boze... fyzika zakladni skoly.
1) samozrejme, ze zkracenim diferencialu pri danych otackach motoru se tocivej moment na kolech (velicina, ktera je zodpovedna za zmenu rychlosti auta tedy zrychleni) zvysi
2) paklize zkratim diferencial a radim z 6500 na 4500, tak pred zkracenim diferencialu jsem taky radil 6500 na 4500, zkraceni diferencialu nema vliv na poskladani rychlosti
3) zkraceni diferencialu zlepsi akceleraci na danej prevodovej stupen, protoze na kolech bude vic momentu, ale jesi to zlepsi cas na 4OO m pripadne na okruhu se neda exaktne rict, protote se musi vic radit aj e to pripad od pripadu
howgh.
4) o ctyrstupnovy prevodovce a WRC sem nikdy neslysel, podle me je to picovina, zvlast v dobe, kdy u tehle aut neni turbo dira a jede to hned a radi se sekvencne... cim vic kvaltu, tim vic sem schopnej vykon motoru vyuzit, zvlast kdyz prerazeni trva nula nula nic...
1) samozrejme, ze zkracenim diferencialu pri danych otackach motoru se tocivej moment na kolech (velicina, ktera je zodpovedna za zmenu rychlosti auta tedy zrychleni) zvysi
2) paklize zkratim diferencial a radim z 6500 na 4500, tak pred zkracenim diferencialu jsem taky radil 6500 na 4500, zkraceni diferencialu nema vliv na poskladani rychlosti
3) zkraceni diferencialu zlepsi akceleraci na danej prevodovej stupen, protoze na kolech bude vic momentu, ale jesi to zlepsi cas na 4OO m pripadne na okruhu se neda exaktne rict, protote se musi vic radit aj e to pripad od pripadu
howgh.
4) o ctyrstupnovy prevodovce a WRC sem nikdy neslysel, podle me je to picovina, zvlast v dobe, kdy u tehle aut neni turbo dira a jede to hned a radi se sekvencne... cim vic kvaltu, tim vic sem schopnej vykon motoru vyuzit, zvlast kdyz prerazeni trva nula nula nic...
Re: BMW Divize
to pavproch:
Je mi líto, že Tě zklamu, ale ten pocit je převážně šídítko - prostě častěj a dřív musíš přeřazovat, ale auto rychlejší o tolik není.Prostě to nemusí být efektivní.
Příklad - kdo rychlej zrychlí z 0 na 100 - ten, kdo přeřadí jednou, nebo musí dvakrát ?
Za předpokladu, že motory jedou v optimálním pásmu výkonu a momentu....
Je mi líto, že Tě zklamu, ale ten pocit je převážně šídítko - prostě častěj a dřív musíš přeřazovat, ale auto rychlejší o tolik není.Prostě to nemusí být efektivní.
Příklad - kdo rychlej zrychlí z 0 na 100 - ten, kdo přeřadí jednou, nebo musí dvakrát ?
Za předpokladu, že motory jedou v optimálním pásmu výkonu a momentu....
Naposledy upravil(a) KDB dne úte 22 bře 21:15, celkem upraveno 1 x.
MG - radost až na kost.