Ahoj, jsem si vědom že můj dotaz není vůbec originální, ale prošel jsem si ostatní podobná vlákna a odpověď jsem v nich nenašel. Pokud víte o nějakém článku či diskuzi která moje dotazy řeší, neváhejte mě odkázat (na ně, ne do ...).
Přemýšlím nad koupí prvního auta. Nejsem tak úplně mladík po složení zkoušek jako většina podobných tazatelů, ŘP mám 7 let a naježděno mám pár desítek kKm ve vozech rodičů a z půjčovny. Auto nepotřebuju, bydlím i pracuji teď v centru Brna, ale hodilo by se na občasné věci jako větší nákupy, cesty k doktorovi, víkendové výlety, návštěvy rodičů atd. Suma sumárum do tisíce Km měsíčně. Protože to není nutnost a neberu to jako nějakou srdeční záležitost, hledám auto s malým a - něco, co mě zvládne dopravovat a v celkovém součtu mě bude stát co nejmíň peněz, nepotřebuju si zvedat ego že jezdím v bávu nebo tak něco (úplně jedno jak to vypadá mi teda není, do Fiatu Multipla bych třeba nešel i kdyby to bylo nejvýhodnější auto planety, ale vzhled je mezi posledními kritérii). Akorát zároveň bych rád, aby to bylo aspoň trochu bezpečné (viděl jsem kdysi střet Favoritu s nějakým MPV, kde to MPVčko odjelo s trochu pokrčeným zadním nárazníkem, zatímco fávo bylo na odpis - předek harmonika - tak takto fakt ne) a prostornější - mám 190cm, tak ať si za mě může někdo sednout i když si posunu sedadlo úplně vzad, plus aspoň průměrný kufr, dejme tomu že bychom v tom někdy jeli na dovolenou třeba i ve čtyřech. A něco co je vhodné na dálnici, takže Fabii 1.2 nebo Daewoo Matiz fakt ne
Cenu si představuju co nejnižší, když to pořizuju spíš jako luxus navíc. Horní strop řekněme tak 70 000, ale to bych fakt musel být přesvědčen jak to není super vozidlo. Těch modelů a značek je hrozně moc a vůbec se v nich nevyznám, abych třeba věděl jaký model je spolehlivější, kolik Km je na který motor ok a kolik už asi ne, jaké problémy mívají které modely atd. Co jsem pochytil z diskuzí:
- v ceně do 100kKč záleží víc na stavu individuálního kusu, než pověsti modelu/značky
- pro takový nájezd jako předpokládám je u ojetiny lepší benzinový motor
- čím nižší pořízovací cena, tím vyšší náklady při prvním servisu
- kupovat radši od majitelů než v bazarech?
Prosím o tipy na nějaké vozidla, které by mohly být pro moje požadavky ok, případně podle čeho filtrovat, na co si dávat pozor a atd. Co do motorizace nemám preference, koukal jsem že silnější motor nutně neznamená vyšší cena, ale asi bych se jako pojištěnec-nováček nedoplatil? Co jsem tak procházel inzeráty, padly mi do oka Mazda 6, Mondeo MKIII a Renault Laguna - cca 12-13 let staré auta kolem 40 000. Ale ty asi nebudou zrovna levné na provoz? O servisu nemluvě, nemám ani představu. Měli jsme doma kdysi Passata B5 (2002 tuším) a ten mi vyhovoval po všech stránkách, jen nevím kolik naše stál jeho provoz A sympatické jsou mi Volva a Rovery, ale tam tuším že platí totéž ještě víc, není to levná značka... Má smysl koukat na vozy z let 95-00, třeba starší genrace zmíněných nebo Civic, nebo to už je moc velký risk?
Předem děkuji, doufám že mi někdo poradí.
Re: Obecné - auto střední třídy za co nejmenší peníz?
Re: Obecné - auto střední třídy za co nejmenší peníz?
Naposledy upravil(a) Navážka dne stř 02 bře 18:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Obecné - všestranné auto za co nejmenší peníz?
Focus 1,6 74kw, prvni generace po FL nebo druha
Opel astra G, H, motory 1,4 66kw, 1,6 55/77kw, 1,8 92 / 103kw, nebrat 1,6 74kw
Honda civic 7. generace 5d, 1,6 81kw - tohle bych videl jako pekne vozidlo
Mozna nejakej peknej citroen C4
Ford Fusion 1,4 59kw, 1,6 74kw
vyhnout se:
P307 - sere se
Golf/leon/octavia - zbytecne predrazene, casto bez vybavy
ja bych se vyhnul i stilu
neni nutne za to davat 100 kdyz pekna auta jsou i levnejsi, kupovat vzssi stredni tridu za 40 - 50 tisic je podle me zbytecna blbost.
Opel astra G, H, motory 1,4 66kw, 1,6 55/77kw, 1,8 92 / 103kw, nebrat 1,6 74kw
Honda civic 7. generace 5d, 1,6 81kw - tohle bych videl jako pekne vozidlo
Mozna nejakej peknej citroen C4
Ford Fusion 1,4 59kw, 1,6 74kw
vyhnout se:
P307 - sere se
Golf/leon/octavia - zbytecne predrazene, casto bez vybavy
ja bych se vyhnul i stilu
neni nutne za to davat 100 kdyz pekna auta jsou i levnejsi, kupovat vzssi stredni tridu za 40 - 50 tisic je podle me zbytecna blbost.
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
Re: Obecné - všestranné auto za co nejmenší peníz?
Myslím, že mám dokonalého kandidáta. Mne sa zhodou okolností do rúk dostal Ford C-Max 2004 1,6i za cenu, ktorá sa neodmieta. I keď tu bol trošku rozpor medzi výhodnou kúpou a mojími predstavami (mám 19).
A myslím, že všetko, čo vyžaduješ spĺňa. Takže skúsim by som nájisť pekného C-maxa aj za cenu mierneho príplatku. Na daný nájazd jednoznačne benzín. So základnou 1,6 musíš počítať s tým, že si moc nezapredbiehaš a pri 130 to točí 3800 ot. ale inak úplne dostatočná a nenáročná motorizácia. Spotrebu na krátke trasy počítaj okolo 8-9. Studený benzínový motor žerie. Ale ak veľa nenajazdíš, tak ťa spotreba nemusí moc zaujímať. Spolahlivé, pohodlné, miesta budeš mať v predu dosť, za tebou to bude horšie, ale menší človek si tam sadne. Ako bonus má to auto komunikatívne riadenie a presné radenie. Podvozok zvládne veľmi vela, ale obťažuje zo začiatku nepríjemnými náklonmi. Vraj je z tých mechanicky odolnejších.
Mám ho len 4 mesiace a najazdených len niečo cez 1000 km (do školy, za frajerkou a iba raz bola dlhšia trasa).
Jediné, čo sa mi nepáči je spojka, má dlhý záber, ktorý začína niekde od stredu. Najazdených 230, veľa po meste. Neviem, či je to opotrebením, alebo to tak má byť. Sedel som aj v inom forde, kde mi záber spojky rovnako nevyhovoval. Ako majitel si na to rýchlo zvykneš, ale keď potom pustíš šoférovať niekoho iného, tak sa sťažuje. Má niekto podobnú skúsenosť ? Je ok, či zrelá na výmenu ?
A myslím, že všetko, čo vyžaduješ spĺňa. Takže skúsim by som nájisť pekného C-maxa aj za cenu mierneho príplatku. Na daný nájazd jednoznačne benzín. So základnou 1,6 musíš počítať s tým, že si moc nezapredbiehaš a pri 130 to točí 3800 ot. ale inak úplne dostatočná a nenáročná motorizácia. Spotrebu na krátke trasy počítaj okolo 8-9. Studený benzínový motor žerie. Ale ak veľa nenajazdíš, tak ťa spotreba nemusí moc zaujímať. Spolahlivé, pohodlné, miesta budeš mať v predu dosť, za tebou to bude horšie, ale menší človek si tam sadne. Ako bonus má to auto komunikatívne riadenie a presné radenie. Podvozok zvládne veľmi vela, ale obťažuje zo začiatku nepríjemnými náklonmi. Vraj je z tých mechanicky odolnejších.
Mám ho len 4 mesiace a najazdených len niečo cez 1000 km (do školy, za frajerkou a iba raz bola dlhšia trasa).
Jediné, čo sa mi nepáči je spojka, má dlhý záber, ktorý začína niekde od stredu. Najazdených 230, veľa po meste. Neviem, či je to opotrebením, alebo to tak má byť. Sedel som aj v inom forde, kde mi záber spojky rovnako nevyhovoval. Ako majitel si na to rýchlo zvykneš, ale keď potom pustíš šoférovať niekoho iného, tak sa sťažuje. Má niekto podobnú skúsenosť ? Je ok, či zrelá na výmenu ?
Re: Obecné - auto střední třídy za co nejmenší peníz?
Změnil jsem název když jsem si uvědomil lépe co vlastně hledám
C-Max je dobrý tip, známý ho má a velikostně je to víceméně jak bych si představoval. Akorát ceny začínají na 55, takže nevím, jestli se s nějakým pěkným kouskem vlezu do rozpočtu. Ale nijak s tím nespěchám, takže asi prostě budu sledovat a doufat že narazím na něco dobrého...
To co doporučuješ - Focus, Astra, Fusion - ve těch jsem seděl a jsou to na můj vkus trochu malá auta. A Civic i C4 na tom vlastně asi budou podobně (a Civic 7 EU verze je pěkně hnusné auto, nicméně četl jsem že na stejné platofrmě je postaven Rover 400 / 45?).
C-Max je dobrý tip, známý ho má a velikostně je to víceméně jak bych si představoval. Akorát ceny začínají na 55, takže nevím, jestli se s nějakým pěkným kouskem vlezu do rozpočtu. Ale nijak s tím nespěchám, takže asi prostě budu sledovat a doufat že narazím na něco dobrého...
Blbost? Rozveď prosím - mě se vyšší střední třída zamlouvá jednak protože jsou to auta, u nichž nemám o velikosti a pohodlnosti interiéru moc pochyby, a pak si (možná naivně) říkám, že taková třída aut už musí být dělaná na nějakou výdrž, když to ve své době byly luxusnější auta, a ne masové plečky s co nejnižší cenou, tak to snad není takový risk. Třeba takové Audi A6 jsem viděl lidi doporučovat dokonce ročníky 92-95, což bych vůbec nečekal. Četl jsem dobré věci o Mazdě 626 - možná by se daly sehnat lepší kusy za stejný peníz jako šestka?k86 píše: kupovat vzssi stredni tridu za 40 - 50 tisic je podle me zbytecna blbost.
To co doporučuješ - Focus, Astra, Fusion - ve těch jsem seděl a jsou to na můj vkus trochu malá auta. A Civic i C4 na tom vlastně asi budou podobně (a Civic 7 EU verze je pěkně hnusné auto, nicméně četl jsem že na stejné platofrmě je postaven Rover 400 / 45?).
Re: Obecné - auto střední třídy za co nejmenší peníz?
Bump!
Proč je špatný nápad brát nějakou 16 let starou ojetinu střední třídy za ~30-40 000 Kč ? Nehledám auto na dalších 10 let, ideálně abych na to aspoň dva roky nemusel moc šáhnout, a pak se toho zbavím, pokud se to začne kazit moc. Je to tak nereálné?
Hlavní důvod proč se dívám po střední třídě je fakt, že sám nesnáším cestování na zadním sedadle se zmáčknutými nohami - dostávám z toho pak křeče. A když takhle budu vozit lidi dejme tomu 4x do měsíce 2+ hodiny, nechci je podrobovat stejnému problému A neznám menší auto, kde se za sebe vlezou dva 180cm+ lidi (kdyžtak doporučte - ale velikost se asi nedá oklamat, malá auta jsou prostě malá, že...)
Proč je špatný nápad brát nějakou 16 let starou ojetinu střední třídy za ~30-40 000 Kč ? Nehledám auto na dalších 10 let, ideálně abych na to aspoň dva roky nemusel moc šáhnout, a pak se toho zbavím, pokud se to začne kazit moc. Je to tak nereálné?
Hlavní důvod proč se dívám po střední třídě je fakt, že sám nesnáším cestování na zadním sedadle se zmáčknutými nohami - dostávám z toho pak křeče. A když takhle budu vozit lidi dejme tomu 4x do měsíce 2+ hodiny, nechci je podrobovat stejnému problému A neznám menší auto, kde se za sebe vlezou dva 180cm+ lidi (kdyžtak doporučte - ale velikost se asi nedá oklamat, malá auta jsou prostě malá, že...)
Re: Obecné - auto střední třídy za co nejmenší peníz?
Třeba P406 by za tu cenu byl. V benzínu je jich málo, ale jsou.
Pozor na velikosti aut, prostor a třída spolu souvisí jen volně. Pokud máš 190cm, tak ti i auta vyšších tříd připraví
nepěkná překvapení, nutno si to osedlat.
Pozor na velikosti aut, prostor a třída spolu souvisí jen volně. Pokud máš 190cm, tak ti i auta vyšších tříd připraví
nepěkná překvapení, nutno si to osedlat.