Obrovské díky matizovi z bmwklubu...pavproch píše: bohužel nepadání otáček to nevyřešilo, takže budu bádat dál....
Neska od oběda až dofčíl sme se v tym hrabali a dospěli sme k mnoha poznatkům - napřed ty, kteréí se netýkají padání otáček:
- zaslepený EGR (v autě s EUR5) dělá bordel v adaptačních hodnotách EGR a zapřičiňuje jedno "no" v readiness tabulce a tímpádem problém na ME (tam ale du až 2017, čili času dost, nicméně asi to dřív či později odslepím, bo na kulturu/projev motoru to zaselepení vliv nemá)
- po pěti letech a 206tis km bude třeba napdozim vyměnit baterku
- zkrácená 330i prý jede moc a moc krásně (to sem ráth, že zkrácení není placebo, bo já to cítím taky tak)
A k nepadání otáček - matiz mi potvrdil, že to nepadání není "normální" a že to na 100% není chtěná vlastnost sw či hw, postupným vypínáním všeho možného sme vyloučili, že by byla příčina v xDrive, DME, čidlu YAW a mnoha dalších subsystémech, flashli sme tam nejnovější soft do všech jednotek (a nic se nestalo, čili chyba v SW to taky nebyla) a znovu je spárovali s VIN a naopak přišli kde je zřejmě zakopán pes - když se nadrzo odpojí konektor na řídící jednotce DSC (přitom se rozsvítí palubka jak vánoční stromeček), tak nepadání otáček zmizí.... když ale DSC vypnu jen pomocí tlačítka na středové konzoli, tak nezmizí...
Čili problém s nepadáním otáček má zřejmě tři možné příčiny:
- někde něco je špatně v hardware DSC (řídící jednotka, čidla, pumpa atd).
- něco je špatně junction boxu
- nebo jsou krátkodobé výpadky v Drivetrainu komunikaci po CAN busu
Takže sme to sice neodstranili, ale sme o výrazný kus dále.... halt śe bude bádat/vyměňovat dále... ale už vím kde bádat a vyměňovat...