Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Když se zamyslím na ostatními levnějšími elektromobily, tak mě ani jeden netáhne ani designem, ani výkonem, ani reálným dojezdem (100-150km), takže vlastně není ani z čeho vybírat
V Kalifornii bydlí kamarád, cena není rozhodně špatná
http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-bude ... tat-25-000
V Kalifornii bydlí kamarád, cena není rozhodně špatná
http://www.hybrid.cz/tesla-model-3-bude ... tat-25-000
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Moc neverim tomu ze Model 3 bude mit stejnou kapacitu baterii jako S ci X. Resp. v te zakladni cene bude mene nez 70 kwh.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Stačí i 60kW a poloviční výkon, pořád to bude špička na trhu. Pokud bude rozměrově jako Octavka, budou menší motory a menší baterie, bude auto lehčí o 400kg a dynamika nebude vůbec špatná.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Dynamika většinou nebývá špatná ani u současných elektromobilů. Daleko větší problém jim dělá dojezd a hlavně dojezd důstojnou rychlostí. Takže bych se zaměřil především na tyhle parametry
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Snížením výkonu elektromotorů dojezd nevzroste. Tesla ploužící se po dálnici stovkou odbírá odhadem nějakých 15-20 kW.
Je to pořád stejná písnička. Baterky nejsou, baterky nejsou. A když jsou, tak drahé. A i když jsou drahé, tak jsou těžké.
Dokud se tohle nezmění, mohou vyrábět co chcou a bude to furt k prdu.
Jediná inovace je potom kam se tomu budou otvírat dveře a jestli to odolá chemickému útoku. Kdo po tom touží a když tomu věří, tak ať tam běží.
Je to pořád stejná písnička. Baterky nejsou, baterky nejsou. A když jsou, tak drahé. A i když jsou drahé, tak jsou těžké.
Dokud se tohle nezmění, mohou vyrábět co chcou a bude to furt k prdu.
Jediná inovace je potom kam se tomu budou otvírat dveře a jestli to odolá chemickému útoku. Kdo po tom touží a když tomu věří, tak ať tam běží.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Snížením výkonu motorů dojezd může narůst. Výkonově silně předimenzovaný elektromotor pracuje převážně v pásmu nízkého zatížení a tím i nízké účinnosti. Takže vhodnější volbou jeho parametrů se může průměrná účinnost zvýšit a tím pochopitelně naroste i dojezd. Podle mě to můžou být jednotky až desítky procent
něco na téma je tady
http://www.expert-ve.fr/moteur-onduleur-ve_en.html
něco na téma je tady
http://www.expert-ve.fr/moteur-onduleur-ve_en.html
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mě by se líbilo něco ve stylu větší Mazdy 3. Výkon 140-180kW by byl naprosto dostatečný a dojezd bude stejný jako u Tesly S 85kW. Mimochodem Sko s 60kW má dojezd pouze o 22% menší přestože 85kW je nárůst 41%. Nechal bych doma navýšit příkon čímž se dostanu na nižší sazby a neřešil bych někde dobíjení na ulici.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Neveř tomu, krajinné rozdíly v tom nemají hlavní podíl. Stačí když přejedu z jednoho pohraničního městečka do toho na naší straně. A hned to pocítím, čím se u nás topí. Pak dojedu nějaké starší auto, jedno či benzin či naftu a neomylně poznám, že jsem doma. Hodně aut by u nás kontrolou emisí reálně neprošla, ač je mají vylepeny. Ale víme jak to chodí, o tom si nebudeme psát. Prostě se to nějak zařídí. Takže to není sebemraskačství, ale bohužel realita. Na to nepotřebujeme Čínany, zasviníme si to sami. A mě to teda vadíHonza42 píše:Jeden by řekl, že pro pochopení rozdílu postačí prozkoumat morfologii krajiny ve zmiňovaných městech. To je ovšem velký omyl, protože potom by nebyl prostor pro aplikaci českého sebemrskačství, které je nejlépe vždy doplnit připomenutím nadřazenosti germánské rasy, které jak známo i houno po fialkách voní.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Já teda doma poznám především, když začne vát vítr z Polska. Jestli kolem mě jezdí auta na benzín, naftu nebo elektriku je v tomhle porovnání téměř bezvýznamné
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Souhlas, jako ty poznáš smog z Polska, ani tam nemusíš jezdit, tak já poznám i se zavázanýma očima, že jsem z Bavor zase doma To není o obdivu ke germánství, to je o tom, jak si sereme do vlastního hnízda. A elektromobily to nespasí. Úplně by stačilo, kdyby fakt fungovalo měření emisí ve smyslu padni komu padni
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.