Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jeden by řekl, že pro pochopení rozdílu postačí prozkoumat morfologii krajiny ve zmiňovaných městech. To je ovšem velký omyl, protože potom by nebyl prostor pro aplikaci českého sebemrskačství, které je nejlépe vždy doplnit připomenutím nadřazenosti germánské rasy, které jak známo i houno po fialkách voní.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jozef: dyť jsem to taky psal, že srovnávat Teslu a Výron není úplně ok. Ale stejně mi k Tesle sedne spíš Panamera nebo BMW 6GC než 911tka...už jenom počtem dveří
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Při 140 km /den. Napsal jsem to nejasně. Prostě 140 km denně. Ale já nepotřebuji přesvědčovat jestli ano nebo ne. Jak psal Josef - je to o tom jestli takové auto chceš nebo ne.řidičBOB píše:Ehm, že jsem tak šmělý...za jak dlouho se ti vrátí rozdíl v pořizovacích nákladech na eGolf vs. drahý provoz benzínového auta...při 70 km/den?? Dejme tomu, taky GolfPetrL píše:A zcela konkrétně uvažuji o e-Golfu. Ale to je asi tím, že jsem averzní vůči dieselům a benzín na takovou vzdálenost je drahý Teda teď ne, teď je za pakatel...ale to asi nebude dlouho trvat.
5,7L HEMI je také nesmysl (jako například Golf R, že ano), ale prostě to auto chceš, tak co řešit
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Nemyslím, že tebou jmenovaná auta, jsou nesmysl. Rozhodně ne v takové míře, jako je eGolf nebo Tesla. Třeba s GolfemR to dám kdykoliv za pár hodin do BA a pak i v ten samý den zpět. Nebo s ním mohu klidně na hory a 700km dám v klidu za 6-7 hodin. To se mi s eGolfem nikdy nepovede... Takže bych nesměl jezdit na dovolenou dál než 150 km nebo mít ještě další auto. V tom spatřuji nesmyslnost těchto aut. Jelikož si vážím peněz, které si vydělám, tak si raději koupím auto, které má pro mne využití ne jenom na cestu do práce a zpět. Ale asi je to o prioritách.
Mne ale nenapadá racionální důvod proč chtít eGolf nebo Teslu, i když bych si obojí mohl dovolit...
Mne ale nenapadá racionální důvod proč chtít eGolf nebo Teslu, i když bych si obojí mohl dovolit...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ja rozumim jak to myslel. Sestilitrove HEMI, nejvyssi Golf, nebo cojavim C-classe 63 S AMG jsou nesmysl jak provoznimi naklady, tak porizovaci cenou. Oboji je vzhledem k zarazeni v ramci tridy ci modelu drahe na provoz a vyznacuji se obrovskou ztratou proti porizovaci cene. Stejne tak se potom hur prodavaji, protoze okruh lidi kteri by to zaplatili je maly.
Ty auta si proste koupis proto, ze je chces, k tomu neni racionalni motiv.
Ty auta si proste koupis proto, ze je chces, k tomu neni racionalni motiv.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak všechno, co si kupuji, si kupuji, protože to chci. Kdybych to nechtěl, tak si to asi nekoupím
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Bobe, ale to je v pořádku, potřebuješ jezdit dálky, potřebuješ na hory, potřebuješ levnější auto, potřebuješ prostě GolfR či podobné auto s klasickým motorem. Já ani jedno z toho nepotřebuju tak se mi líbí něco jiného a je to taky v pořádku, kdyby to tak nebylo, tak by se svět zbláznil. Já ti rozumím a plně chápu a určitě taky chápeš mě.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Jiste, ale od urcite hranice v tom neni zadny kalkul (hlava), ale jen emoce (srdce) a miska vah se pak od ciste racionality postupne presouva k nadseni.řidičBOB píše:Tak všechno, co si kupuji, si kupuji, protože to chci. Kdybych to nechtěl, tak si to asi nekoupím
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
To je viac vecou nastavenia od výrobcu. Napríklad Leaf to má tak, že pri rekuperácii dojazd narastá (myslím tým samozrejme ten predikovaný). Tesla to má tak, že číselne nenarastá, len potom by malo dlhšie trvať, kým predikovaný dojazd (číslo) zasa klesne.Josef píše:Tesla má ještě rychlý ukazatel okamžité spotřeby, kde se samořejmě vždy ukáže i sebemenší rekuperace buď jako minimální odběr, nebo modře při silné rekuperaci. Vliv to samozřejmě má, stejný vliv ale má, když jedeme se spalovacím motorem z kopce bez plynu. Vůbec jsem nezaznamenal, že by rekuperace byla schopna prodloužit délku předpokládané trasy na ukazateli předpokládaného dojezdu. Možná z nějaké táhlého několika kilometrového kopce by se to projevilo více, to jsem nezkoušel, ale při běžné jízdě to zásadní vliv nemá, prostě se to chová jako běžný motor, do kopce ubývá dojezd na ukazateli výrazně rychleji než na rovince a z kopce zase ubývá pomaleji, stejně jako na ukazateli okamžité sptřeby běžného motoru. Odhad vzdálenosti není jednoduchá věc, to by musela Tesla znát předem celou trasu, takže po ujetí 25km v členitějším terénu ubylo na ukazateli 35km.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
I i3 to tak má...nenarůstá, ale neklesá tak rychle.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time