Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Otazka taky je, jak funguje ten graf. Rekuperace treba pri dojezdu na cervenou se tam muze projevit jenom jako snizeni spotreby
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tesla má ještě rychlý ukazatel okamžité spotřeby, kde se samořejmě vždy ukáže i sebemenší rekuperace buď jako minimální odběr, nebo modře při silné rekuperaci. Vliv to samozřejmě má, stejný vliv ale má, když jedeme se spalovacím motorem z kopce bez plynu. Vůbec jsem nezaznamenal, že by rekuperace byla schopna prodloužit délku předpokládané trasy na ukazateli předpokládaného dojezdu. Možná z nějaké táhlého několika kilometrového kopce by se to projevilo více, to jsem nezkoušel, ale při běžné jízdě to zásadní vliv nemá, prostě se to chová jako běžný motor, do kopce ubývá dojezd na ukazateli výrazně rychleji než na rovince a z kopce zase ubývá pomaleji, stejně jako na ukazateli okamžité sptřeby běžného motoru. Odhad vzdálenosti není jednoduchá věc, to by musela Tesla znát předem celou trasu, takže po ujetí 25km v členitějším terénu ubylo na ukazateli 35km.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Takže systémy na rekuperaci s opožděným dobíjením akumulátoru u klasických spalovacích aut vyznívají v téhle souvislosti jen jako špatný vtip.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Myslím, že elektromobily mohou své místo mít a to pro ty, kteří jezdí denně krátké trasy po městě. Takové to typicky děti do školy, do práce, nakoupit. A těch je ve velkoměstech většina. Potom by se to rozhodně projevilo na kvalitě ovzduší právě ve městech. Tam by ale i kvůli parkování byl lepší eGolf. Pro delší jízdy bych zůstal u spalovacích motorů. Ono nic není černobílé.
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Při bydlení 20km za městem si dokážu představit i hybrid, který bude po městě jezdit víceméně na baterie a mimo město na benzín, to pak ještě dává smysl. Tesla má význam pro lidi, kteří chtějí výkonné sportovní auto, jinak bude lepší nějaký menší model třeba s 40kW a třetinovým výkonem.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pořád ale nevidím důvod si kupovat sporotvní auto s takhle omezeným dojezdem, by mě zajímalo, jaký dojezd by měl třeba Bond, kdyby s tím jezdil stejně jako s eMkem
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mě se nezdá ten dojezd nějak omezený, 350 km je naprosto v pohodě, při spotřebě 188Wh/km se dostáváme teoreticky na 450km. Jak říkal nedávno známý, Bugatti Veyron dokáže vyjet nádrž za 15 minut, když se s tím hodně zablbne a teoretický dojezd má 400km, když to člověk hodně šetří a taky nikdo neříká, že to je nepoužitelný auto.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27942
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Výron taky není daily car, což je asi kategorie pro Teslu. 450 km je teoretický dojezd v nějakých podmínkách - nesmí být moc zima, moc teplo. Také nesmíš moc využívat potenciál toho "sportovního" vozu...takže ono famózní zrychlení si párkrát dáš a pak honem nabíječka. Stejně tak, když už potkách v provozu Teslu a nedejbože hrdinu, co se s tím vydal na dálnici, tak v 99% jede vlevo kolem stovku - a je jedno, jestli v CZ nebo v zahraničí.
Mi to nedalo, tak jsem skočil na chvíli do i3, která měla navíc i spalovací motor, který umí dobít cca 110km z nádrže. To hodnotím jako pozitivní věc, když se s tím někam vydám a zastihne mne nenadálá událost v podobě dopravní nehody nebo podobně a mě dojdou baterky. Jinak dojezd na baterky jsem byla schopen vymlátit za necelou hodinu pojezdu po Pze. Navíc jsem se musel koukat na nevzhledné plasty, které byly vyrobeny z recyklátu PET lahví. Oko ekoteroristy jistě zajásá, no do auta za 1,3mio, bych si představoval něco víc. Popravdě - nepřišel jsem na to, proč bych si to měl koupit. Zvuk při akceleraci mi připomínal mou jízdu v dětství v trolejbusu a i to ovládání "plynem" od toho trolejbusu nemělo daleko. Když uvážím, že stejně vybavený benzínový Golf mám za méně než 1/2 ceny, tak návratnost, při dejme tomu 100km za den, je více než vzdálená. A koupit si to jenom z ekopozérství? To ty peníze raději někde užiji. Záchrana planety mne také netrápí, dokud budou země jako Čajna vypouštět do vzduchu, co se jim zlíbí a zbytek světa se bude tvářit, že to nevidí.
Nicméně ten BMW systém je hodně daleko a v budoucnu bude mít co říct. Zatím mne to vůbec nepřesvědčilo.
Mi to nedalo, tak jsem skočil na chvíli do i3, která měla navíc i spalovací motor, který umí dobít cca 110km z nádrže. To hodnotím jako pozitivní věc, když se s tím někam vydám a zastihne mne nenadálá událost v podobě dopravní nehody nebo podobně a mě dojdou baterky. Jinak dojezd na baterky jsem byla schopen vymlátit za necelou hodinu pojezdu po Pze. Navíc jsem se musel koukat na nevzhledné plasty, které byly vyrobeny z recyklátu PET lahví. Oko ekoteroristy jistě zajásá, no do auta za 1,3mio, bych si představoval něco víc. Popravdě - nepřišel jsem na to, proč bych si to měl koupit. Zvuk při akceleraci mi připomínal mou jízdu v dětství v trolejbusu a i to ovládání "plynem" od toho trolejbusu nemělo daleko. Když uvážím, že stejně vybavený benzínový Golf mám za méně než 1/2 ceny, tak návratnost, při dejme tomu 100km za den, je více než vzdálená. A koupit si to jenom z ekopozérství? To ty peníze raději někde užiji. Záchrana planety mne také netrápí, dokud budou země jako Čajna vypouštět do vzduchu, co se jim zlíbí a zbytek světa se bude tvářit, že to nevidí.
Nicméně ten BMW systém je hodně daleko a v budoucnu bude mít co říct. Zatím mne to vůbec nepřesvědčilo.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Auta na baterie nemá s ekologoií nic společného. Můj důvod by byl, že to je auto do kterého nemusí lít každý týden ty ropné sračky, protože zrovna tak doma nechci topit uhlím a mám akumulačky (plyn není v dosahu). Tesla je stejně tak vhodné na každodenní ježdění do práce jako Porsche 911. Ano dá se to, ale ideální to není, protože si koupit supersport jako rodinné auto či do práce je poněkud podivínské. Je pravda, že často jezdí lidé s Teslou pomalu, proč nevím, možná je to pro ně zábava, když mohou jezdit levně nebo "zadarmo", stejně jako netuším, proč lidé s miliardovým majetkem jsou největší držgrešle. Já jezdím po dálnici cca 130 s výkonem 250k taky neřeším že mě předjíží všechny Fabie.
Naposledy upravil(a) Josef dne pon 22 úno 18:17, celkem upraveno 1 x.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Teslu jako sporťák bych nechtěl, důvodů je řada. Ale ta elektroauta do města by fakt pořešila lokální smogové situace. Tady nejde o vzdálenou Čínu, ale o lokální smog v Praze a jinde. Ve městě stejně nejde o žádnou radost z jízdy. Aspoň mě to teda nebaví. V autě jen pro město bych akceptoval i automat, jehož jsem jinak zarytý odpůrce. Zrovna tak je ve městě výhodou malé auto kvůli parkování.
Ale to je stejně jen takové filozofování, musela by těch elektroaut být většina. Pokud jich bude pár a k tomu mraky starejch vyšeptalej pekáčů jako je to teď, tak se stejně budeme dusit. A k tomu nám řada spořivých spoluobčanů hodí do kamen všechno, co hoří. A výsledek je jakej je. Projděte se ve špičce po Praze a Mnichově a pochopíte ten rozdíl. A i bez elektroaut
Ale to je stejně jen takové filozofování, musela by těch elektroaut být většina. Pokud jich bude pár a k tomu mraky starejch vyšeptalej pekáčů jako je to teď, tak se stejně budeme dusit. A k tomu nám řada spořivých spoluobčanů hodí do kamen všechno, co hoří. A výsledek je jakej je. Projděte se ve špičce po Praze a Mnichově a pochopíte ten rozdíl. A i bez elektroaut
„Přidej výkon a budeš rychlý na rovinkách. Ale uber hmotnost a budeš rychlý všude.“ Colin Chapman.