Elektromobily a vse kolem nich

Elektromobily, hybridy, alternativní paliva a vše kolem emisí nebo spotřeby paliva.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

HondaMan píše:Tak pokud si chceš koupit auto za 3M, tak počítáš s pojistkou odpovídající autu za 3M. Imho mezi pojistkou na S-classe a Teslu nebude výrazný rozdíl.
Jistě správná dedukce. A pointa spočívá v tom, že náklady na auto nejsou jen benzín takže používání Tesly pro ježdění kolem komína (na nic jiného se stejně nehodí) vyjde i přes levné nabíjení docela draho.
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Pojistka bude odpovidat ceně, to je jasné u nového auta 60 tis. ročně, stejně jako na MB S klasse. Ovšem MB ztratí první rok na ceně 1 mil. druhý rok 800 tis., Tesla tak 400 tis. za stejnou dobu... Ideální nabíjení si představuju bezdrátové, po zaparkování se auto nabije na minimální nastavenou kapacitu nebo doplna a ráno je připraveno, v tom nevidím problém. Ano pokud půjdu na schůzku do míst, kde je nabíjení zdarma, tak proč to nevyužít, ale 100 Kč denně za elektriku mě doma vůbec nerozhodí, když mě stojí nafta 3x tolik.
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Ještě dodám, že by mi stačilo toto levnější, bez DPH 2.3 mil.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Tak já bych asi u toho bezdrátového nabíjení droboučký problém viděl, že taková parkoviště tady nikde nejsou.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

Josef píše:Pojistka bude odpovidat ceně, to je jasné u nového auta 60 tis. ročně, stejně jako na MB S klasse. Ovšem MB ztratí první rok na ceně 1 mil. druhý rok 800 tis., Tesla tak 400 tis. za stejnou dobu... .
V tom případě bych bral místo dvouleté tesly za 2,6 mil. raději dva roky starou S klasse za těch 1,2 mega
PetrL
Řidič začátečník
Příspěvky: 162
Registrován: pon 10 pro 15:32

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od PetrL »

Diametrální rozdíl v názorech je ten, že je tu člověk, který reálně zvažuje koupi tesly a pak lidé, kteří si sami sobě snaží vytvářet argumenty proč ne.
Já třeba jezdím 4x týdně do práce 70 tam a zpět. A zcela konkrétně uvažuji o e-Golfu. Ale to je asi tím, že jsem averzní vůči dieselům a benzín na takovou vzdálenost je drahý :) Teda teď ne, teď je za pakatel...ale to asi nebude dlouho trvat.
Uživatelský avatar
pavproch
Letec
Příspěvky: 16740
Registrován: pon 14 bře 20:41
Bydliště: m4Zlik + 3er = 2x N52B30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od pavproch »

PetrL píše: a benzín na takovou vzdálenost je drahý :) Teda teď ne, teď je za pakatel...ale to asi nebude dlouho trvat.
Mno, o té "tvorbě" argumentů by se možná i dalo úspěšně polemizovat.... ;)
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od ctrl_j »

Josef píše:Zajímavý je, že ve městě to mělo velmi malou spotřebu, počítal bych s tím, že to bude obráceně (brzda-plyn-brzda).
Z teto vety soudim ze jsi na Teslu jeste nedozral :), vlastne na zadny EV, protoze REKUPERACE je ta nejzasadnejsi vyhoda pro jizdu typickou po meste.
Kazdopadne pro lidi co jezdi denni vzdalenosti < 200 km je to bez problemu a s rezervou pouzitelny vozidlo. Kazdy si voli vuz podle typu pouziti, to ze ma absolutne nizsi dojezdnost a trva dlouho opetovne dobiti jsou hlediska ktera ne kazdy musi sledovat.
Jinak mi na tom aute vadi jina vec. 5 m delka, 3 m rozvor a vzadu si za sebe (185 cm) pohodlne nesednu. Misto na kolena tak ze musi byt "pod bradou" a hlavou se mlati o strop.
Josef píše:Na baterie dává výrobce 8 let, netuším jaký je pokles kapacity…
Detaily sem nezkoumal, ale to bude obvykla zaruka na funkcnost, nikoliv na kapacitu.
Toto jsou data cca 500 majitelu pri nabijeni z 220 V. Superchargery a 3fazove vysokoproudy to zdegraduji rychleji.
model-s_batt-degg.png
Josef píše:Skvělý je brždění motorem, člověk potřebuje brzdu minimálně, víceméně jenom na zastavení.
To je prave odpor generatoru ktery vraci stavu do baterek. Jde to prepnout i na slabsi rekuperaci, s tim ze pak auto chova normalneji, tzn. plachti dele jak na neutralu.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Josef
Pan Řidič
Příspěvky: 206
Registrován: sob 20 úno 09:16

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Josef »

Ve městě rekuperace? V podstatě v Praze je to buď pomalá jízda, nebo popojíždění 10km/h, tady se rekuperace prakticky vůbec neuplatní narozdíl od táhlých sjezdů z kopců mimo města. V autě jezdím z 95% sám, takže zadní sedadla moc nevyužiju. Co mě trochu vadí, jsou neodvětrávané sedačky (přece jenom v létě ta kůže bude asi peklo). Samozřejmě si každý argument nekoupit auto na baterie jistě najde, společně bychom jich vymysleli spoustu, ale to asi není důvod psát do tohoto vlákna příspěvky.
Uživatelský avatar
Vana
Letec
Příspěvky: 1064
Registrován: stř 16 úno 15:30

Re: Elektromobily a vse kolem nich

Příspěvek od Vana »

PetrL píše:Diametrální rozdíl v názorech je ten, že je tu člověk, který reálně zvažuje koupi tesly a pak lidé, kteří si sami sobě snaží vytvářet argumenty proč ne.
Argumenty proč nekoupit asi nemusíme vytvářet, je jich i tak dost
Odpovědět