Jistě správná dedukce. A pointa spočívá v tom, že náklady na auto nejsou jen benzín takže používání Tesly pro ježdění kolem komína (na nic jiného se stejně nehodí) vyjde i přes levné nabíjení docela draho.HondaMan píše:Tak pokud si chceš koupit auto za 3M, tak počítáš s pojistkou odpovídající autu za 3M. Imho mezi pojistkou na S-classe a Teslu nebude výrazný rozdíl.
Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Pojistka bude odpovidat ceně, to je jasné u nového auta 60 tis. ročně, stejně jako na MB S klasse. Ovšem MB ztratí první rok na ceně 1 mil. druhý rok 800 tis., Tesla tak 400 tis. za stejnou dobu... Ideální nabíjení si představuju bezdrátové, po zaparkování se auto nabije na minimální nastavenou kapacitu nebo doplna a ráno je připraveno, v tom nevidím problém. Ano pokud půjdu na schůzku do míst, kde je nabíjení zdarma, tak proč to nevyužít, ale 100 Kč denně za elektriku mě doma vůbec nerozhodí, když mě stojí nafta 3x tolik.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ještě dodám, že by mi stačilo toto levnější, bez DPH 2.3 mil.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak já bych asi u toho bezdrátového nabíjení droboučký problém viděl, že taková parkoviště tady nikde nejsou.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
V tom případě bych bral místo dvouleté tesly za 2,6 mil. raději dva roky starou S klasse za těch 1,2 megaJosef píše:Pojistka bude odpovidat ceně, to je jasné u nového auta 60 tis. ročně, stejně jako na MB S klasse. Ovšem MB ztratí první rok na ceně 1 mil. druhý rok 800 tis., Tesla tak 400 tis. za stejnou dobu... .
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Diametrální rozdíl v názorech je ten, že je tu člověk, který reálně zvažuje koupi tesly a pak lidé, kteří si sami sobě snaží vytvářet argumenty proč ne.
Já třeba jezdím 4x týdně do práce 70 tam a zpět. A zcela konkrétně uvažuji o e-Golfu. Ale to je asi tím, že jsem averzní vůči dieselům a benzín na takovou vzdálenost je drahý Teda teď ne, teď je za pakatel...ale to asi nebude dlouho trvat.
Já třeba jezdím 4x týdně do práce 70 tam a zpět. A zcela konkrétně uvažuji o e-Golfu. Ale to je asi tím, že jsem averzní vůči dieselům a benzín na takovou vzdálenost je drahý Teda teď ne, teď je za pakatel...ale to asi nebude dlouho trvat.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Mno, o té "tvorbě" argumentů by se možná i dalo úspěšně polemizovat....PetrL píše: a benzín na takovou vzdálenost je drahý Teda teď ne, teď je za pakatel...ale to asi nebude dlouho trvat.
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Z teto vety soudim ze jsi na Teslu jeste nedozral , vlastne na zadny EV, protoze REKUPERACE je ta nejzasadnejsi vyhoda pro jizdu typickou po meste.Josef píše:Zajímavý je, že ve městě to mělo velmi malou spotřebu, počítal bych s tím, že to bude obráceně (brzda-plyn-brzda).
Kazdopadne pro lidi co jezdi denni vzdalenosti < 200 km je to bez problemu a s rezervou pouzitelny vozidlo. Kazdy si voli vuz podle typu pouziti, to ze ma absolutne nizsi dojezdnost a trva dlouho opetovne dobiti jsou hlediska ktera ne kazdy musi sledovat.
Jinak mi na tom aute vadi jina vec. 5 m delka, 3 m rozvor a vzadu si za sebe (185 cm) pohodlne nesednu. Misto na kolena tak ze musi byt "pod bradou" a hlavou se mlati o strop.
Detaily sem nezkoumal, ale to bude obvykla zaruka na funkcnost, nikoliv na kapacitu.Josef píše:Na baterie dává výrobce 8 let, netuším jaký je pokles kapacity…
Toto jsou data cca 500 majitelu pri nabijeni z 220 V. Superchargery a 3fazove vysokoproudy to zdegraduji rychleji.
To je prave odpor generatoru ktery vraci stavu do baterek. Jde to prepnout i na slabsi rekuperaci, s tim ze pak auto chova normalneji, tzn. plachti dele jak na neutralu.Josef píše:Skvělý je brždění motorem, člověk potřebuje brzdu minimálně, víceméně jenom na zastavení.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ve městě rekuperace? V podstatě v Praze je to buď pomalá jízda, nebo popojíždění 10km/h, tady se rekuperace prakticky vůbec neuplatní narozdíl od táhlých sjezdů z kopců mimo města. V autě jezdím z 95% sám, takže zadní sedadla moc nevyužiju. Co mě trochu vadí, jsou neodvětrávané sedačky (přece jenom v létě ta kůže bude asi peklo). Samozřejmě si každý argument nekoupit auto na baterie jistě najde, společně bychom jich vymysleli spoustu, ale to asi není důvod psát do tohoto vlákna příspěvky.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Argumenty proč nekoupit asi nemusíme vytvářet, je jich i tak dostPetrL píše:Diametrální rozdíl v názorech je ten, že je tu člověk, který reálně zvažuje koupi tesly a pak lidé, kteří si sami sobě snaží vytvářet argumenty proč ne.