Detailní info říká, že by měl být někde pod sedadlem řidiče.DoubleSix píše:Teď jsem to hledal u sebe v dokumentech a máš pravdu, Yaw Rate senzor a Lateral Acceleration senzor by se měl nacházet někde v prostoru posádky vozidla.
ESP - opravdový pomocník?
Moderátor: řidičBOB
Re: ESP - opravdový pomocník?
Re: ESP - opravdový pomocník?
nu mé zkušenosti:
nepoužívám top zimní pneu spíš pěkné lemry, nicméně častokrát cítím, že jedu dost na hraně současné konfigurace auta (na sněhu či námraze) - prostě už se to začíná sunout, předjede mě za zimu skoro nula lidí, ale k těm, kteří mě zezávodi:
typicky něco z premiové německé trojky, podle chování v zatáčkách evidentně ESP zapnuto a pan jezdec na to vyloženě spoléhá (můj odhad, mohou vznikat na určitých místech fyzikální anomalie typu: Srovnat auto hned na počátku přetačivosti bez kontra a následně to začne víc zatáčet - evidentně přibržděná správná kola)
domnívám se, že vypnout jim ESP tak by jeli krokem a druhák za ta léta už jsem potkal dva co mě předjížděli rozdílem namátkou 80 vs 100 a já je pak 60 vs 0 ... jednoho se mi zželelo, tak jsem se ho jal vytáhnout, ale bylo vidět, že si jel zaprasit. A4 a lítal pořád bokem, hold jednou mu to nevyšlo, nicméně když mě mijel poprvé, tak jsem si říkal, že má jak auto tak trasu v ruce.... tak dlouho... džbán a ucho.
nepoužívám top zimní pneu spíš pěkné lemry, nicméně častokrát cítím, že jedu dost na hraně současné konfigurace auta (na sněhu či námraze) - prostě už se to začíná sunout, předjede mě za zimu skoro nula lidí, ale k těm, kteří mě zezávodi:
typicky něco z premiové německé trojky, podle chování v zatáčkách evidentně ESP zapnuto a pan jezdec na to vyloženě spoléhá (můj odhad, mohou vznikat na určitých místech fyzikální anomalie typu: Srovnat auto hned na počátku přetačivosti bez kontra a následně to začne víc zatáčet - evidentně přibržděná správná kola)
domnívám se, že vypnout jim ESP tak by jeli krokem a druhák za ta léta už jsem potkal dva co mě předjížděli rozdílem namátkou 80 vs 100 a já je pak 60 vs 0 ... jednoho se mi zželelo, tak jsem se ho jal vytáhnout, ale bylo vidět, že si jel zaprasit. A4 a lítal pořád bokem, hold jednou mu to nevyšlo, nicméně když mě mijel poprvé, tak jsem si říkal, že má jak auto tak trasu v ruce.... tak dlouho... džbán a ucho.
Slow and serious
Re: ESP - opravdový pomocník?
Aha, tak už vím, kde vznikla chyba. Stahuji omluvuDoubleSix píše:Teď jsem to hledal u sebe v dokumentech a máš pravdu, Yaw Rate senzor a Lateral Acceleration senzor by se měl nacházet někde v prostoru posádky vozidla. Pán, co mi sděloval informace buď nemluvil pravdu, nebo mluvil o nastupující generaci ESP . To si s ním ještě vyřídím ESP si z něho tahá info přes CAN, stejně jako si bere data o motoru, opotřebení obložení, hladiny brudové kapaliny v nádržce, rychlosti vozidla, napětí akumulátoru, ....goes píše:cece koukam do schematu RJ pro ABS-ESP rpo BMW i VW a nikde tam nevidim to, co popisujes...
Ta informace vychází z PQ46, kde G-senzor je součástí ECU pro EPB. Takže ne ECU pro ESP (což by byla ta černá krabička na té hliníkové krabičce), ale ECU pro EPB (elektrická parkovací brzda). Holt v těch zkratkách aby se kolikrát prase vyznalo.
Airbagy údajně berou jen signál z Lateral Acceleration, Yaw Rate je nezajímá.
Re: ESP - opravdový pomocník?
ESP rozhodne pomocnik je. Parkrat jse jeho sluzeb vyuzil a byl rad ze tam je. Jednou jsem jeho sluzeb nevyuzil (nebylo ve vybave) a poslal to do prikopu...nejsem uplne levej driver, ale 100% se nikdo nikdy nedokaze soustredit po celou dobu jizdy.
R4...258k
R3...261k
EV...264k
R3...261k
EV...264k
Re: ESP - opravdový pomocník?
ocividne tech reseni je hodne a plavem v tom obaDoubleSix píše:Aha, tak už vím, kde vznikla chyba. Stahuji omluvuDoubleSix píše:Teď jsem to hledal u sebe v dokumentech a máš pravdu, Yaw Rate senzor a Lateral Acceleration senzor by se měl nacházet někde v prostoru posádky vozidla. Pán, co mi sděloval informace buď nemluvil pravdu, nebo mluvil o nastupující generaci ESP . To si s ním ještě vyřídím ESP si z něho tahá info přes CAN, stejně jako si bere data o motoru, opotřebení obložení, hladiny brudové kapaliny v nádržce, rychlosti vozidla, napětí akumulátoru, ....goes píše:cece koukam do schematu RJ pro ABS-ESP rpo BMW i VW a nikde tam nevidim to, co popisujes...
Ta informace vychází z PQ46, kde G-senzor je součástí ECU pro EPB. Takže ne ECU pro ESP (což by byla ta černá krabička na té hliníkové krabičce), ale ECU pro EPB (elektrická parkovací brzda). Holt v těch zkratkách aby se kolikrát prase vyznalo.
Airbagy údajně berou jen signál z Lateral Acceleration, Yaw Rate je nezajímá.
Re: ESP - opravdový pomocník?
Já bych řekl, že co automobilka, to jiný způsob.goes píše:ocividne tech reseni je hodne a plavem v tom oba
Re: ESP - opravdový pomocník?
zastávám názor že zrovna ESP je dobrej pomocník, ale moc špatnej pán. Mít ho v autě a když zafunguje ve fakt kritický situaci je to OK, ale hřešit na to, že ho mám a k tomu si myslet, že se mě fyzika tím pádem zas tak moc netýká není pro ostatní účastníky provozu úplně nejbáječnější. A takhle smýšlejících lidí není úplně málo.
Niko nadžanel ko kerdža
Re: ESP - opravdový pomocník?
Pickuper : tak oni kolikrát i řidiči aut s AWD si myslí, že se jich fyzikální zákony netýkají, že jejich 4 kolka je prostě ze všeho vytáhne.
Re: ESP - opravdový pomocník?
mne zatim vytahla ze vseho, krom jednoho pripadu, kdy fyzice pomohl traktorDoubleSix píše:Pickuper : tak oni kolikrát i řidiči aut s AWD si myslí, že se jich fyzikální zákony netýkají, že jejich 4 kolka je prostě ze všeho vytáhne.
Re: ESP - opravdový pomocník?
Já viděl jednoho borce z Prahy, který si myslel, že jeho off road projede skoro všude. Tak si vybral zasněženou louku. Jenže toho sněhu tam bylo více než čekal a jeho auto zůstalo ležet na břiše a bezmocně točilo kolama.goes píše:mne zatim vytahla ze vseho, krom jednoho pripadu, kdy fyzice pomohl traktorDoubleSix píše:Pickuper : tak oni kolikrát i řidiči aut s AWD si myslí, že se jich fyzikální zákony netýkají, že jejich 4 kolka je prostě ze všeho vytáhne.
A přišla na řadu stejná technika, co pomohla i tobě