Elektromobily a vse kolem nich
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Půjčil jsem si na 1 den Teslu P85D a po prvních kilometrech mi to auto opravdu sedlo. Líbí se mi ten tichý chod a ovládání auta. Je velmi podobné jako má Mercedes (jasná inspirace vývojářů). Veškeré funkcionality včetně vzduchových tlumičů (používá mercedesí) jsou jako by z oka vypadly E klasse. Pěkné je propojení s internetem, tak jak si to představuju. Pro hudební fandy je k dispozici veškerá internetová hudba (radio, streamy, integrované spotify), navigace mapy online Google s dopravou (objíždí dopravní zácpy), standardní internet atd. Auto lze částečně vzdáleně (přes internet) ovládat přes telefon, tzn. rozsvítit, zatroubit (kdy se kolem někdo motá), zatopit apod., je vidět okamžitý dojezd, kde přesně auto stojí (fajn pro cestování po velkých cizích městech) atd.. Co je strašně svůdné je to neskutečné zrychlení (stovka za 3s), nicméně pro mě je fajn, že se s tím dá jezdit na pohodu, je to 4x4 a funkce autopilot je neskutečná - auto řídí opravdu samo i na složitých úsecích ve městě.
Zatím jsem s tím jezdil po městě, spotřeba kolem 240Wh/km, dnes vyrazím na dálnici tak uvidím. Nechápu, proč by někdo měl s nabitým autem šetřit topení a sedět v něm v bundě. Včera bylo kolem 3°C, v autě bylo příjemně vytopeno (i všechny sedačky jsou vytápěné). Pokud bych takové auto měl, tak bych si nechal udělat nabíječku doma, alespoň 3x16A a neřešil bych nějakou cenu 2,50 Kč/1kW (moje nizká sazba). Ano, je lákavé si to nabíjet zadarmo (ČEZ jich má v Praze několik), v případě Superchargeru to bude i rychlé nabíjení ) 20 minut na 50% kapacity). Jezdím denně v průměru 70km, takže auto na jedno nabití zvládne 4 dny ježděni v tomhle počasí. Co se mi líbí je minimální údržba (ono není vyjma update firmware vlastně co udržovat), záruka 8 let bez omezení km. Co jsem si nikdy neuvědomil je, jak to auto si drží cenu. Jezdíte rok, chcete auto prodat a najednou zjistíte, že přijdete o 5-10% ceny, sranda, u podobných běžných aut je to klidně 30%. Pokud to porovnám s mým Mercedesem S, je v Tesle o něco menší pohodlí, což se dalo přepokládat (je to sporťák), funkcionality +/- podobné, něco chybí a něco navíc.
Zatím jsem s tím jezdil po městě, spotřeba kolem 240Wh/km, dnes vyrazím na dálnici tak uvidím. Nechápu, proč by někdo měl s nabitým autem šetřit topení a sedět v něm v bundě. Včera bylo kolem 3°C, v autě bylo příjemně vytopeno (i všechny sedačky jsou vytápěné). Pokud bych takové auto měl, tak bych si nechal udělat nabíječku doma, alespoň 3x16A a neřešil bych nějakou cenu 2,50 Kč/1kW (moje nizká sazba). Ano, je lákavé si to nabíjet zadarmo (ČEZ jich má v Praze několik), v případě Superchargeru to bude i rychlé nabíjení ) 20 minut na 50% kapacity). Jezdím denně v průměru 70km, takže auto na jedno nabití zvládne 4 dny ježděni v tomhle počasí. Co se mi líbí je minimální údržba (ono není vyjma update firmware vlastně co udržovat), záruka 8 let bez omezení km. Co jsem si nikdy neuvědomil je, jak to auto si drží cenu. Jezdíte rok, chcete auto prodat a najednou zjistíte, že přijdete o 5-10% ceny, sranda, u podobných běžných aut je to klidně 30%. Pokud to porovnám s mým Mercedesem S, je v Tesle o něco menší pohodlí, což se dalo přepokládat (je to sporťák), funkcionality +/- podobné, něco chybí a něco navíc.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27878
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ono ale ne každý jezdí 70km za den A na 70km za den mi asi bude stačit i eGolf za 1/3 ceny.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Je to průměr, který občas přeruším 200-300km trasou a nahradit Mercedes S Golfem no
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Ten nepatrný pokles ceny je zajímavý. Třeba mi by při nákupu auta za 3 mega určitě nestála úspora 200 tisíc za to abych šel do rok staré ojetiny
Jinak já taky jezdím v průměru 70 km denně. Akorát že ve skutečnosti je to tak, že například jeden den ujedu naráz 400 km a pak zbytek týdne sedím doma.
Průměrný nájezd je poměrně ošidné číslo. U spalováku je celkem fuk jak jsme k němu přišli, ale pro elektromobil je to naprosto zásadní
Jinak já taky jezdím v průměru 70 km denně. Akorát že ve skutečnosti je to tak, že například jeden den ujedu naráz 400 km a pak zbytek týdne sedím doma.
Průměrný nájezd je poměrně ošidné číslo. U spalováku je celkem fuk jak jsme k němu přišli, ale pro elektromobil je to naprosto zásadní
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Model S si drzel cenu kvuli dlouhym dodacim lhutam. Poptavka vyznamne prevysovala nabidku a zaroven nebylo nic konkurencniho s takovou "aurou vyjimecnosti". Ne ze cena padala minimalne, ale rocni auta stala stejne nebo vice jako nova!
On je to takovy iPhone v autech - drahe na porizeni, drahe pouzite. Zatim to melo z vyse uvedenych duvodu opodstatneni, ale do budoucna bych na to uz nespolehal.
Jednolete auto budiz, ale kolik kdo zaplati za 3+ lete auto s 90% a mensi kapacitou aku proti novemu? A to nepocitam variantu ze stavajici akumulatory stoji obecne za starou backoru a prave nizka kapacita a degredace stoji za nizkym dojezdem.
On je to takovy iPhone v autech - drahe na porizeni, drahe pouzite. Zatim to melo z vyse uvedenych duvodu opodstatneni, ale do budoucna bych na to uz nespolehal.
Jednolete auto budiz, ale kolik kdo zaplati za 3+ lete auto s 90% a mensi kapacitou aku proti novemu? A to nepocitam variantu ze stavajici akumulatory stoji obecne za starou backoru a prave nizka kapacita a degredace stoji za nizkym dojezdem.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Je taky rozdíl jestli si člověk Teslu pro zajímavost půjčí na jeden den, anebo by ji měl za svoje tři mega koupit. Pak by ty nevýhody asi zvažoval důkladněji
Mimochodem, kolik stojí třeba havarijní pojistka na třímegové auto ?
Mimochodem, kolik stojí třeba havarijní pojistka na třímegové auto ?
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak pokud si chceš koupit auto za 3M, tak počítáš s pojistkou odpovídající autu za 3M. Imho mezi pojistkou na S-classe a Teslu nebude výrazný rozdíl.
2.9T RWD
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak v prvé řadě, pokud si chceš koupit auto za 3míče, které má uživatelské vlatsnosti limitně se blížící ježdění okolo vlastního komína, tak musíš být buď:
a) nadšenec (jako ten náš teslista tady v RpR)
b) blbec (jen někdo takový vyhodí tolik peněz za věc se silně omezenou funkčností)
c) ekologisch povrchní pozér (netřeba vysvětlovat)
d) vyžírka a držgrešle (ref nabíjení zdarma)
Pozn: býti a) ovšem ani zdaleka nevylučuje (právě naopak ) i následně uvedené možnosti...
a) nadšenec (jako ten náš teslista tady v RpR)
b) blbec (jen někdo takový vyhodí tolik peněz za věc se silně omezenou funkčností)
c) ekologisch povrchní pozér (netřeba vysvětlovat)
d) vyžírka a držgrešle (ref nabíjení zdarma)
Pozn: býti a) ovšem ani zdaleka nevylučuje (právě naopak ) i následně uvedené možnosti...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
Tak krásně se ukazuje, že Tesla S řeší elektromobilitu stejně úspěšně jako řeší diesel/benzinmobilitu Mercedes třidy S. Totiž že nikterak. Dneska 400km převážně po dálnici a nepotkal jsem ani jednu Teslu a ani jeden MB - S.
To už by se možná lépe daly vyřešit hladomory v Africe zvýšenou produkcí kaviáru, než elektromobilita Teslou.
To už by se možná lépe daly vyřešit hladomory v Africe zvýšenou produkcí kaviáru, než elektromobilita Teslou.
Re: Elektromobily a vse kolem nich
On není ani velký rozdíl v cenách P85 r. 2013 a r. 2015. Na baterie dává výrobce 8 let, netuším jaký je pokles kapacity, nepovinné prohlídky jsou každých 20 tis. km (lze dělat i přes internet). Dnes jsem jezdil 100km dálnice/mimo dálníci/město s průměrnou spotřebou 188Wh/km, což je pohoda. Zajímavý je, že ve městě to mělo velmi malou spotřebu, počítal bych s tím, že to bude obráceně (brzda-plyn-brzda). Skvělý je brždění motorem, člověk potřebuje brzdu minimálně, víceméně jenom na zastavení. Adaptivní tempomat lze zapnout i v 15km/h a kopíruje pohyb aut v koloně, tedy včetně zastavení a opětovného rozjezdu, stačí držet jenom volant.
Auto, se kterým jsem jezdil má najeto 65 tis. km a je dva roky staré. Na bateriích jsem nezaznamenal nějaký úbytek kapacity, samozřejmě nedělal jsem test reálné kapacity. Každý, kdo si do něho sednul (celkem 7 lidí), podíval se na funkcionality i pro mě trochu sparťánské provedení, byl nadšen. Obří zrychlení 0-100 za 3s, celkem slušný podvozek 4x4 na vzduchu (regulace jeho výšky), ticho v autě i při 160km/h to se líbí každému. Doporučuju se v něm svézt, protože psát o něčem, v čem člověk nejel, nejde, zvlášť u tohoto supersportu.
Auto, se kterým jsem jezdil má najeto 65 tis. km a je dva roky staré. Na bateriích jsem nezaznamenal nějaký úbytek kapacity, samozřejmě nedělal jsem test reálné kapacity. Každý, kdo si do něho sednul (celkem 7 lidí), podíval se na funkcionality i pro mě trochu sparťánské provedení, byl nadšen. Obří zrychlení 0-100 za 3s, celkem slušný podvozek 4x4 na vzduchu (regulace jeho výšky), ticho v autě i při 160km/h to se líbí každému. Doporučuju se v něm svézt, protože psát o něčem, v čem člověk nejel, nejde, zvlášť u tohoto supersportu.